АМКУ засумнівався, що ціни на проїзд в автобусах і маршрутках обґрунтовані — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АМКУ засумнівався, що ціни на проїзд в автобусах і маршрутках обґрунтовані

Казна та Політика
369
Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав Міністерству інфраструктури України обов’язкові для розгляду рекомендації з метою недопущення встановлення необґрунтованих тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.
Як повідомила прес-служба АМКУ, одним з соціально значущих ринків, на яких протягом останнього часу у всіх регіонах України відбувається значне підвищення тарифів, є ринок послуг з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.
“Відповідно до статті 28 закону України“Про місцеве самоврядування в Україні” повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на транспортні послуги відносяться до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад”, – нагадує АМКУ.
Комітет зазначає, що розрахунок тарифів повинен здійснюватись відповідно до запланованих на рік (на підставі фактичних) обсягами транспортної роботи, кількості перевезених пасажирів з використанням економічно обґрунтованих планових витрат. У розрахунок тарифу включається плановий прибуток, необхідний для розвитку перевізника та сплати ним податкових зобов’язань. Крім того, під час розрахунку тарифу загальний обсяг транспортної роботи та загальна кількість перевезених пасажирів, у тому числі з урахуванням пільгових категорій пасажирів, обгрунтовуються перевізником на підставі фактичних показників роботи або встановлюються за результатами обстеження пасажиропотоків.
“Однак на сьогодні відсутня чітка норма, яка б зобов’язувала органи місцевого самоврядування при встановленні (узгодженні) тарифів на перевезення здійснювати з певною періодичністю дослідження пасажиропотоку на маршруті або вимагати від ініціатора зміни тарифу надання результатів такого дослідження”, – наголошується в повідомленні АМКУ.
За інформацією, наявною в АМКУ, при здійсненні власних розрахунків при зміні тарифу на перевезення перевізники не рідко занижують фактичний обсяг перевезення пасажирів. Цьому сприяє відсутність контролю над видачею водіями квитків. Зважаючи на це, питання залишається нормативно неврегульованим, що може призвести до формування завищеного тарифу на перевезення пасажирів.
“Враховуючи вищевказане, з метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України надала Мінінфраструктури України обов’язкові для розгляду рекомендації: забезпечити внесення змін до відповідних нормативно-правові акти, які б передбачали механізм визначення достовірного обсягу перевезень пасажирів, шляхом проведення обов’язкового дослідження пасажиропотоку на маршруті з метою формування обґрунтованого розміру тарифу на послуги перевезення пасажирів автомобільним транспортом, у тому числі в режимі маршрутного таксі “, – повідомила прес-служба АМКУ.
Як повідомлялося, автоперевізники в березні зверталися з проханням до Мінінфраструктури щоб останнє звернулося до облдержадміністрацій та міських рад з приводу невідкладного перегляду діючих тарифів на міських, приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах з метою приведення їх до економічно обґрунтованого рівня.
Голова міністерства Андрій Пивоварський відповів тоді, що вже підписав лист в Мінекономрозвитку з проханням до кінця 2015 року ввести мораторій на регулювання тарифів на внутрішньообласні перевезення облдержадміністраціями та міськими радами.
У той же час, за його словами, міністерство не розглядає можливість повного скасування контролю над ціноутворенням у сфері пасажирських перевезень.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас