Бензину прогнозували падіння до 20 грн за літр — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензину прогнозували падіння до 20 грн за літр

Енергетика
1308
З початку місяця вартість “п’ятого” бензину впала вже на 5,6 грн/л. Практично на стільки ж – з 27,5 до 21,7 грн впала вартість долара на міжбанку. Так що при курсі 21,5-21,7 грн/$, вартість бензину А-95 євро і ДП-євро може опуститися навіть нижче психологічної позначки 20 грн, розповіли «Вістям» учасники ринку.
Як показав моніторинг, наприкінці минулого тижня роздрібний бензин сповільнив падіння. Зниження було помічено на АЗС Лукойлу, Роснафти і Shell (в середньому на 1-1,5 грн/л, до 21,49-22,49 грн за літр А-95), а також в середніх і регіональних мережах: Паралель, Marshal , Народна, Татнефть, Нефтек, Азовнафтопродукт (до 21,37-23,10 грн/л). У той же час ціни в найбільших мережах WOG, ОККО і групи Приват не змінилися (20,50-22,49 грн/л), так що середня ціна по Україні склала близько 21,45 грн/л.
Долар дешевшає, але не продається
«Ринок роздрібних нафтопродуктів на сьогоднішній день знаходиться в прямій ціновій залежності від курсу іноземної валюти. У міру зміцнення гривні вартість палива опускається. Наприклад, за минулий тиждень середня ціна бензину знизилася більш ніж на 3 грн/л», – зазначив у розмові з «Вестями» директор департаменту стратегічного маркетингу мережі АЗК «БРСМ-Нафта» Олександр Мельничук.
Але хоча бензин на українських АЗС продовжує дешевшати слідом за доларом, він все ще залишається дорогим. Закуплені на високому курсі партії нафтопродуктів, які через зниження обсягів продажів на початку березня на тлі різкого зростання цін, продавалися довше очікуваного. «Вони гальмують процес зниження цін у нашій мережі», – зазначила у розмові з «Вестями» генеральний директор компанії «Паралель» Олена Хілієнко. При цьому, з її слів, ціна має хороший потенціал для подальшого зниження за умови подальшого зміцнення гривні і стабільності цін на нафту.
З іншого боку нафтотрейдерам отруює життя дефіцит валюти у «заправників», який існує у всіх національних операторів ринку. «Заявки нафтотрейдерами подаються, але банківськими установами не зачиняються. Основними питаннями залишаються Постанови НБУ №124 і 130, через які компанії вже тиждень не можуть придбати валюту », – розповів Олександр Мельничук.
«Дизель» дорожче «п’ятірки»
Сформована ситуація посилюється тим, що дизельне паливо стало коштувати дорожче А-95 бензину – на 1-2 грн/л. Експерти пояснюють це, зокрема, подорожчанням дизеля на світовому ринку. «Є зміни за цінами на зовнішніх ринках. Там в кінці лютого ціна на дизпаливо зрівнялася з бензином і це не могло не відбитися на внутрішньому рику. Однак, триватиме така ситуація недовго», – говорить аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.
Але деякі експерти вважають, що ціна зростає внаслідок підвищення попиту. «Це стереотип, що соляру завжди повинна бути дешевше, ніж бензин. Ціна залежить від попиту. Взимку традиційно зростає попит на дизпаливо, влітку – на бензин », – зауважив «Вістям» директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн. Продають більше, ніж виробляють
Але мало не найгострішою проблемою на ринку палива його учасники називають не дефіцит валюти і навіть не її курс, а різке зростання виробництва «бодяжного» бензину. Якщо за підсумками минулого року контрафактного пального на ринку було близько 20%, то при таких цінах, за прогнозами експертів, його скоро буде приблизно 30-40%.
Причому причин відходу в тінь дві: зростання курсу, тобто збільшення прибутку продавців пального, і введення акцизу в євро, який робить офіційних продавців неконкурентними за ціною. «Введення 5% податку з роздрібного обороту підакцизних товарів призвело до того, що заправки масово почали «бити повз касу», а вздовж автошляхів з’явилася маса нелегальних точок під «брендом» «Продам ДП»», – говорить Сергій Куюн.
Такі точки, за допомогою дешевих компонентів типу біоетанолу, бензолу і розчинників, можуть істотно розбавляти бензин, а потім продавати дешевше. Мало того, що якість цього продукту нікуди не годиться і здатна «вбивати» двигуни, так виробники цього «палива» ще й не платять податки. До речі, мова йде про втрати бюджету в 5-15 млрд. грн на рік.
Причому, за слова Сергія Куюна, «грішать» цим не тільки поодинокі периферійні заправки, а й великі мережі, в яких продається набагато більше бензину, ніж на них поставляється. «Нелегальне виробництво, контрабанда? Що відбувається? Відповіді на ці питання повинні дати фіскали, але ознак роботи в цьому напрямку немає ні найменших», – обурюється він.
Тому бізнес сам пропонує чиновникам в якості механізму боротьби з тіньовим ринком нафтопродуктів запозичити діючу в Європі систему електронних акцизних товаротранспортних накладних (ТТН), яка унеможливить нелегальний обіг нелегального палива. За їх словами, систему можна запровадити швидко, оскільки всі можливості для цього були створені в рамках процесу підготовки до електронного адміністрування ПДВ.
Денис Вергун
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас