Українці перестали скуповувати телевізори замість доларів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українці перестали скуповувати телевізори замість доларів

Валюта
3557
Ринок електроніки і побутової техніки в Україні в останньому кварталі 2014 склав 15,8 млрд грн, що на 1% більше аналогічного періоду 2013 р. Про це «Вістям» повідомили в компанії GfK Ukraine.
При цьому сегмент інформаційних технології, що займає найбільшу частку в структурі ринку (сюди аналітики включили комп’ютери, ноутбуки, медіа-планшети, монітори, електронний книги) показав зниження, як за четвертий квартал, так і за рік в цілому. Його обсяг за останні три місяці склав 3630 млн грн., а за весь 2014 року – 11,490 млрд грн., що менше показників попереднього періоду на 16,7% і 16,4% відповідно.
Другий за величиною сегмент – велика побутова техніка – за останню чверть минулого року зросла на 17% (до 3,54 млрд грн.) В порівнянні з четвертим кварталом 2013 р. При цьому попит збільшився на всі групи товарів з даної категорії, крім морозильних камер і мікрохвильових печей.
Телекомунікаційне обладнання вийшло на третє місце по продажах завдяки смартфонам: в 2014 р було продано гаджетів на 10,5 млрд грн. (або на 6,8% більше, ніж в 2013 р). У четвертому кварталі виріс попит тільки на двосімні «розумні» телефони з діагоналлю 4-5 дюймів і камерою більше 8 мегапікселів. Решта пристроїв даної товарної групи (мобільні та стаціонарні телефони, факси) популярністю не користувалися.
Телевізор як захист від девальвації
Протягом усього минулого року курс гривні падав. І дослідження GfK показало, що під час кожного суттєвого стрибка валюти населення відправлялося скуповувати побутову техніку старого завозу.
«При черговому стрибку курсу долара замовлень стає більше, так як люди намагаються врятувати свої заощадження, купуючи техніку», – підтвердив «Вістям» керівник Клубу власників інтернет магазинів Олег Гринько.
Аналогічна тенденція продовжилася і цього року. Після чергової хвилі девальвації українці найбільше скуповують телевізори, пральні машини, холодильники, пилососи та мультиварки, а також ноутбуки, смартфони і планшети.
У той же час, покупці стали купувати менше товарів пов’язаних з хобі чи відпочинком. «Підвищеним попитом користуються, в основному, товари середнього і нижче середнього цінових сегментів. При цьому середній чек в лютому збільшився, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, майже на 70% », – розповів «Вістям» виконавчий директор торгової мережі « Фокстрот » В’ячеслав Поврозник. Але в перерахунку на валюту обсяги продажів все одно помітно впали.
Кредит окупиться подорожчанням
Підвищений інтерес до своїх товарів відзначають і інші магазини техніки. При цьому клієнти готові робити покупки в кредит, припускаючи, що її подорожчання надалі буде більше, ніж переплата по позиці. «Останнім часом помітно збільшився попит на покупки через кредитні програми, тому що у людей є потреби, але не вистачає грошей», – зазначив у розмові з «Вестями» керівник «Надійного магазину Repka.UA» Дмитро Латанський.
При цьому, за його словами, банки почали кредитувати такі речі активніше, хоча відсоток відмов залишається досить високим.
Гроші закінчуються
Фахівці стверджують, що сплески закупівель техніки незабаром зійдуть нанівець, незалежно від того, чи продовжиться зростання валютного курсу. Якщо долар і далі буде дорожчати, кожна нова партія товару буде рости в ціні, тоді як запас грошей у населення буде зменшуватися.
«Підвищення попиту з кожним разом буде менш помітним, оскільки гривневі заощадження у населення скорочуються. Так що навіть якщо курс долара стабілізується, очікується зниження попиту », – додав «Вістям» В’ячеслав Поврозник.
Деякі магазини вже не бачать традиційного попиту на свої товари. «Зараз, наприклад, не спостерігається такої ситуації, що люди біжать скуповувати електроніку. Тепер, з кожним стрибком курсу у нас продажі падають. І найближчим часом ми не чекаємо поліпшення ситуації на ринку », – зазначив « Вістям » голова правління мережі магазинів Diawest Анатолій Балюк.
При цьому у продавців немає можливості утримувати неприбуткові точки, тому вони відразу ж закриваються. «Минулого року ми відмовилися від 15 торгових точок, а цього року – ще від трьох. Зараз наша мережа нараховує трохи більше 20 магазинів », – говорить Балюк.
Тим не менш, магазини очікують традиційного попиту на подарунки до 8 березня, і сезонних сплесків інтересу до інших груп товарів. Але навряд чи вони будуть настільки помітними, як у минулі роки.
Денис Вергун
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас