Що чекає український авторинок: п'ять прогнозів на 2015 рік — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Що чекає український авторинок: п'ять прогнозів на 2015 рік

Технології&Авто
8847
У січні продажі автомобілів в Україні впали до рівня 1998 року – за місяць українці купили всього близько 2500 авто. Не те, щоб у жителів нашої країни відпала потреба в особистому транспорті. Просто ціни на нього зросли в 3-4 рази. І купувати за півмільйона гривень авто, яке ще в 2013 р. коштувало 150 тисяч, бажаючих практично немає.
Звісно, автосалони й самі не в захваті від такої ситуації. Але вдіяти нічого не можуть. Автомобілі у нас – товар в основному імпортний. Купується за євро або долари, які теж подорожчали відносно гривні вже більш ніж у три рази. І у імпортерів не залишилося іншого вибору, окрім як міняти цінники в шоу-румах.
Загалом, така ситуація не влаштовує нікого.
Що буде далі? Про це CarDiagram поговорила з автомобільними компаніями і сформулювала п’ять прогнозів на 2015 рік Одразу попереджаємо: нічого хорошого не відбудеться.
Автомобілі продовжать дорожчати
Так, нинішні ціни на нові автомобілі – це не межа. Вони будуть ще вищими. І на те є кілька причин:
• Курс долара і євро безперервно зростає. З 5 лютого, коли НБУ відмовився від політики фіксованого курсу, американська валюта зросла в ціні більш ніж на 5 грн – з 22,2 до 27,3 грн. за долар.
• Уряд вводить нові податки. Одне з останніх нововведень – Кабмін затвердив податок на імпорт. Згідно з цим законом тепер з усіх імпортних автомобілів будуть додатково збирати на митниці 5%. Детальніше про всі податки ви можете прочитати за цим посиланням – “Чотири нові податки на автомобілі”.
Ціна автомобіля не буде фіксованою
Зовсім недавно імпортери робили так: оцінювали, скільки зможуть продати автомобілів наступного року, відправляли замовлення на завод і в міру його виконання привозили машини в Україну. Автомобілі стояли на складі і чекали, поки їх продадуть.
При цьому машини були вже викуплені у виробника й імпортер міг сформувати його остаточну вартість для українського ринку.
Тепер все відбуватиметься так: дилери спочатку знаходять клієнта і беруть у нього передоплату. Коли збирається достатня кількість клієнтів, імпортер відправляє замовлення на завод. Після чого потрібно чекати, можливо, не один місяць, коли привезуть автомобіль.
І що найцікавіше – за цей час, якщо курс євро чи долара зросте, авто автоматично подорожчає. І у покупця може просто не вистачити грошей.
Автосалонів стане менше
До 2014 року в Україні працювало близько 750 автосалонів. З них за останній рік, за даними аудиторської компанії Kreston GCG, в країні закрилося не менше 25%.
І до кінця року їх стане ще менше. Так, наприклад, Олег Назаренко, голова всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД), вважає, що закриються всі автосалони, у яких немає свого сервісу.
“Автосалони, які відкривали в колишніх меблевих, будинках побуту та інших місцях, де неможливо організувати сервіс, закриються. Їм не буде на чому заробляти при таких низьких продажах авто”, – пояснює Назаренко.
Деякі бренди можуть покинути Україну
За інформацією CarDiagram, деякі автовиробники подумують над тим, щоб, як мінімум, тимчасово закрити представництва в Україні.
Це означає, що офіційні поставки деяких брендів в нашу країну можуть припинитися. Очевидно, їхнє місце займе сірий імпорт і старі авто.
Продажі автомобілів впадуть до рекордно низького рівня
За прогнозом однієї з найбільшої дилерської мережі в Україні – компанії “ВіДі АвтоСіті”, в 2015 р. українці куплять 50-60 тис. нових автомобілів. Це приблизно в 10 разів менше, ніж було продано в рекордному 2008 році. Таких низьких показників авторинок України не демонстрував з початку 1990-х.
На думку Артема Ткаченка, голови правління “ВіДі АвтоСіті”, зростання продажів може початися не раніше 2016 р. А можливо, навіть і в 2017-му.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас