За умови затишшя на валютному ринку бензин в Україні подешевшає на 60 копійок - експерти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

За умови затишшя на валютному ринку бензин в Україні подешевшає на 60 копійок - експерти

Валюта
1481
При стабілізації в Україні курсу гривні або її зміцненні протягом хоча б двох тижнів, вартість бензину на наших АЗС знову почне відкочуватися, спрогнозував директор спеціальних проектів НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев.
«Цей потенціал не реалізовується через те, що оператори закладають в ціну палива ризики подальшої девальвації гривні. Якби побоювань щодо різких коливань курсу не було, а нацвалюта зберігала б стабільність (навіть на високій позиції) хоча б два тижні, то трейдери могли б знизити ціну літра бензину та дизелю на 40-60 копійок », – запевнив він нас.
Активне подорожчання палива з початку січня (на 50 копійок лише за минулий тиждень) експерт пояснив тим, що нафтотрейдери закладають у ціну пального девальваційні ризики, які становлять в ціні літра бізнесу близько 2-4 грн. Тобто навіть з урахуванням усіх витрат (вартість палива на кордоні, плюс податки і витрати на транспортування, витрати АЗС, податок з роздрібних продажів) реальна ціна повинна бути на 2 грн нижче. «Це плата за те, що держава не може стабілізувати фінансовий ринок», – підкреслив Рябцев.
Лише деякі АЗС закладають ризики по мінімуму, і змінюють розцінки в онлайні – практично відразу після зміни курсу на міжбанку. «Ми коригуємо роздрібні ціни згідно актуального стану національної валюти, без всяких прогнозів, тому ціни можуть змінюватися щодня», – запевнив співвласник мережі АЗС KLO Ігор Чернявський.
На поточний момент у міру розгойдування курсу (в рамках 21,0-21,5 грн/$ у понеділок-середу) паливо тільки дорожчає: на цій заправники додали до цінників на АЗС ще 10 копійок. Середня вартість бензину А-95 перебуває на утраті 16,90 грн/л, а максимальна – 17,99 грн/$. Для дизеля середній цінник становить 16,58 грн/$, а максимальний – 17,49 грн/$.
При цьому постачальники пального продовжують говорити не тільки про дорогий долар, але й про його дефіцит. Зокрема, прес-секретар SOCAR Марина Ергемлідзе запевнила, що придбати валюту на міжбанку як і раніше складно. «При цьому, в процентному співвідношенні динаміка зростання цін на нафтопродукти у нас все ж менше, ніж динаміка зниження курсу гривні до долара», – підкреслила вона.
Водії живуть цінами
Зараз заправники зіткнулися з дилемою: прибрати ризикову складову з ціни і зменшити її (брати валютний ризик на себе) або втрачати прибуток на обвалі продажів.
Адже попит на паливо в Україні продовжує стрімко падати, що підтверджується даними Держстату: в грудні 2014 роздрібні продажі бензину впали на 26,7% (без урахування окупованій АРК) щодо грудня 2013 (до 177,7 тис. тонн), а дизеля – на 21,5% (до 133,2 тис. тонн). Водії ставлять машини на стоянки, і пересідають на громадський транспорт.
Тому експерти запевняють, що заправники дуже зацікавлені в тому, щоб знову повернути їх за кермо. І, як запевнив президент асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України» Леонід Косянчук, обов’язково почнуть це робити, знижуючи цінники, як тільки курс долара в Україні перестане різко змінюватися, а ще краще – почне знижуватися.
І це незалежно від зниження цін на нафту на світових ринках. «Простий приклад: на початку минулого місяця валютна вартість літра бензину дорівнювала $1,05, а зараз – $0,72. Але от тільки тоді долар тоді коштував на міжбанку 16 грн, а зараз більше 21 (з урахуванням додаткових комісій). Тому наші водії не змогли відчути ефекту від зниження світових цін на нафту », – підкреслив Косянчук.
Директор департаменту роздрібних продажів нафтопродуктів мережі АЗК WOG Михайло Романів нагадав, що зараз реальний курс купівлі долара на 3,5-4 гривні перевищує курс, який декларують комерційні банки в офіційній торговельній системі міжбанку. При збільшенні курсу, зростає ще й сума акцизу на паливо, який встановлений в євро (у 2015 році 202 євро/т), а стягується в гривнях. Крім цього, з 1 січня 2015 року введено податок у розмірі 5% від обороту, що додатково збільшує вартість нафтопродуктів майже на гривню за літр. У сукупності це становить близько 90% вартості пального.
За словами Леоніда Косянчука, тепер структура ціни бензину виглядає наступним чином: з 17 грн/літр приблизно 7 грн – це ціна палива на кордоні, ще 3 грн – витрати на логістику і ще 7 грн припадає на податки. Тому заправники кажуть, що зниження вартості пального можливо в разі зниження курсу долара і змін у податковому законодавстві.
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас