За послугу перенесення номерів заплатять абоненти


За послугу перенесення номерів заплатять абоненти

Національна комісія з питань регулювання зв’язку та інформатизації (НКРЗІ) підготувала фінальний порядок надання послуги перенесення номерів (Mobile Number Portability, MNP) в рамках робочої групи з учасниками ринку. Про це повідомив один з членів регулятора. «Нам вдалося виробити варіант, який влаштовує всіх учасників процесу – і операторів, і адміністратора послуги. Залишилося тільки проголосувати за нього», – запевнив він.

Стара суперечка

Прийняття документа дозволить зрушити з «мертвої точки» процес запуску послуги перенесення номерів. З її допомогою абоненти зможуть змінювати оператора зв’язку, не змінюючи при цьому номер телефону.

Регулятор не міг прийняти цей документ, так як бачення механізму надання послуги в учасників процесу було різним. Найбільші мобільні оператори «Київстар» і «МТС Україна» пропонували зробити послугу платною для абонентів. Термін, в який абонент повинен бути переведений з однієї мережі в іншу, на їхню думку, повинен був становити 7 днів. Представники третього за величиною мобільного оператора «Астеліт» (life) наполягали, що послуга повинна бути безкоштовною для абонентів. Перенесення номера, на їхню думку, має відбутися протягом 24 годин з моменту подачі заявки, і за нього повинен відповідати приймає оператор.

Думка більшості

У підсумку НКРЗІ підтримала думку більшості. За словами представника регулятора, послуга буде платною для абонента і коштувати кілька десятків гривень. А дохід буде розподілятися між Українським державним центром радіочастот, який є адміністратором послуги, і оператором, від якого йде абонент. Остаточну ціну пізніше встановить сам адміністратор. Яким чином будуть оплачуватися послуги адміністратора, також поки ще не ясно. «Не обов’язково з платежів абонентів, можливо, це буде регулярна абонплата, яку будуть платити оператори», – припускає керівник відділу зв’язків з громадськістю «МТС Україна» Вікторія Рубан.

Крім того, операторам дозволено створювати копії центральної бази даних перенесених номерів. Таким чином, вони зможуть маршрутизувати дзвінки без участі адміністратора. Головним завданням адміністратора стане підтримка бази даних перенесених номерів.

Чекати ще рік

У телеком-операторів все ще залишилися окремі зауваження до проекту надання послуги, говорить директор з регуляторно-правового забезпечення «Київстар» Андрій Осадчук. «Але, незважаючи на ряд невизначеностей, в цілому можна сказати, що з допрацьованим порядком ми реально наблизилися до запуску послуги», – додає Рубан.

Тепер Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації повинна внести зміни до наказу про технічні вимоги (необхідно зняти заборону з локальних баз), а УДЦР – розробити інструкцію взаємодії операторів з централізованою базою даних. Потім, за словами Рубан, НКРЗІ спільно з операторами повинна підготувати оперативно-календарний план впровадження послуги. Якщо це буде зроблено найближчим часом, вже влітку поточного року оператори приступлять до роботи. «Можна очікувати, що MNP стане доступною абонентам в першій половині наступного року», – говорить вона. Представники life і «Київстар» прогнозувати поки не беруться. «Зараз більш пріоритетним для ринку є запуск послуг 3G, що вимагатиме від компаній величезних сил і фінансових ресурсів», – говорить Осадчук.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua
Опитування