Огляд усіх податкових реформ, які вплинуть на бізнес в 2015 році - частина 3 — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Огляд усіх податкових реформ, які вплинуть на бізнес в 2015 році - частина 3

Казна та Політика
3259
Сьогодні ми пропонуємо вашій увазі третю – і заключну – частину огляду ключових змін у частині оподаткування і фіскального навантаження, прийнятих в 2014 році. Мова піде про такі скандальні нововведення як податковий компроміс, додатковий імпортний збір і трансфертне ціноутворення.
Податковий компроміс
25 грудня 2014 ВРУ прийняла у другому читанні законопроект N 1071-д про процедуру податкового компромісу.
Законопроект передбачає добровільне визнання платника податків у завищенні витрат з податку на прибуток та/або в завищенні податкового кредиту, за операціями до 1 квітня 2014 року, шляхом подачі уточнених розрахунків разом з переліком (описом) проведених операцій.
За результатами розгляду уточнених розрахунків, податкова служба може, як погодитися з платником податку, так і не погодитися. У разі згоди – платник податків оплачує 5% від уточнених зобов’язань; в разі незгоди – податкова служба виставляє платнику податків повідомлення-рішення, з сумою, яку вважає справедливою.
У кожному разі, на сьогоднішній день законопроект не опублікований, і на етапі розгляду ВРУ, в законопроект могли бути внесені правки, тому для остаточних висновків потрібно почекати публікації.
Військовий збір
Офіційно, військовий збір продовжений до набрання законної сили рішення ВРУ про завершення реформи Збройних Сил України. Терміни прийняття такого рішення не встановлені, з великою ймовірністю збір протримається як мінімум до кінця 2016 року.
Об’єктом оподаткування є доходи, визначені ст. 163 ПКУ – іншими словами, все, що обкладається ПДФО, обкладається і військовим збором.
Таким чином, обкладенню військовим збором підлягають і інші доходи, не пов’язані з фондом оплати праці, наприклад: пасивні доходи (дивіденди, відсотки), оренда.
Додатковий імпортний збір
Президент підписав Закон “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо стабілізації платіжного балансу” від 28.12.2014 № 74-VIII.
Зазначеним законом передбачається стягнення додаткового імпортного збору.
Закон набуває чинності, з моменту опублікування рішення КМУ про завершення консультацій з міжнародними фінансовими організаціями.
Трансферне ціноутворення
З 01.01.2015 набрали чинності зміни (закріплені в окремому Законі України від 28.12.2014 № 72-VIII), які посилюють систему контролю над трансферним ціноутворенням.
Даним законом, зокрема, розширено критерії пов’язаності осіб – наприклад, пов’язаними тепер визнаються особи в залежності від суми наданих один одному кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги.
З переліку операцій, які визнаються контрольованими, виключені операції з пов’язаними особами-резидентами.
Нагадаємо, що в старій редакції п. 39.2. ПКУ контрольованими визнавалися операції з пов’язаними особами-резидентами, які мають особливий податковий статус (задекларували від’ємне значення фінансового результату та/або ПДВ; не є платниками цих податків; застосовують спеціальні режими оподаткування).
Пункт 39.2 ПКУ в новій редакції не містить даної норми. Однак в інших нормах згадки про контрольовані операції з пов’язаними особами-резидентами в новому законі залишилися.
Тому остаточно говорити про те, що операції з пов’язаними особами-резидентами будуть виключені зі сфери дії правил трансфертного ціноутворення, не варто – враховуючи активні і численні зміни у законодавстві.
Очевидно, практика його застосування внесе ясність у це питання.
Змінено умови визнання операцій контрольованими – через що розшириться коло компаній, зобов’язаних звітувати за такими операціями
Зокрема, в старій редакції «грошовий» поріг визнання операцій контрольованими становив 50 млн. грн. (сума операцій з одним контрагентом за звітний рік).
Тепер щоб операції були визнані контрольованими, необхідно, зокрема, одночасна наявність двох умов:
  • Загальний обсяг доходу платника податку та/або його пов’язаних осіб від усіх видів діяльності, який враховується при визначенні об’єкта обкладення податком на прибуток підприємств, перевищує 20 млн. гривень за відповідний звітний рік;
  • Обсяг групи таких господарських операцій платника податків та/або його пов’язаних осіб з одним контрагентом перевищує 1 млн гривень (без урахування податку на додану вартість) або 3 відсотки доходу, який враховується при визначенні об’єкта обкладення податком на прибуток підприємств, платник податків за відповідний податковий (звітний) рік.
Збільшено термін проведення перевірки контрольованих операцій платника податків – з 6 до 18 місяців.
Посилені санкції за порушення у сфері трансфертного ціноутворення.
Штрафи включають:
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас