Не зважаючи на кризу, авіакомпанії планують поміняти парки літаків


Не зважаючи на кризу, авіакомпанії планують поміняти парки літаків

Авіакомпанії для зниження витрат оптимізують парки літаків за рахунок економічних, але застарілих повітряних суден. Український перевізник UM Air Airlines планує до квітня додати в свій флот шість літаків Boeing 737 500, розповів «Капіталу» президент авіакомпанії Родриг Мерхеж. Двома літаками парк планували доповнити в грудні, а іншими чотирма – у квітні. Однак Мерхеж побоюється, що після вступу в силу нових правил розподілу авіамаршрутів, які підготувала Державна авіаційна служба, UM Air Airlines не отримає нові напрямки. Мерхеж зазначив, що його компанія поки побоюється заводити «Боїнги» в Україні, за винятком одного, який повинен прилетіти в Україну на днях. Президент UM Air Airlines каже, що перевізник буде експлуатувати «Боїнги» замість MD, що використовують зараз. За словами Мерхежа, це робиться для того, щоб знизити витрати – перші літаки мають 110 крісел, а другий – 165.

По черзі

Плани щодо оновлення парку виношують й інші авіаперевізники. Наприклад, YanAir розраховує освіжити флот в 2015 р, розповів перший заступник гендиректора авіакомпанії YanAir Ярослав Агафонов. Від докладних коментарів він відмовився. Але експерт авіаринку Євген Хайнацький каже, що крім існуючих в парку Saab 340, які зараз не виконують рейсів, і двох Airbus A320, що працюють в Африці, YanAir анонсувала введення в експлуатацію ще двох Boeing 737 300, один з яких вже знаходиться у Вінниці і проходить сертифікацію в Державіаслужбі.

У Windrose більш віддалені плани. Гендиректор цього перевізника Володимир Каменчук повідомив «Капіталу», що наприкінці 2015 по одному з експлуатованих літаків – Airbus A320 – закінчується договір лізингу, тому навесні 2016 Windrose планує його замінити іншим бортом. «Швидше за все, буде та ж модель – Airbus A320, але більш нового виробництва», – вказав Каменчук.

Не відмовляються від українського ринку і в авіакомпанії Wizz Air Ukraine. Ще на початку поточного року перевізник експлуатував в Україні чотири літаки Airbus A320. «У зв’язку з економічною і політичною ситуацією в Україні авіакомпанія була змушена тимчасово оптимізувати свої ємності і на даний момент експлуатує два 180 місцевих літака, на яких здійснює перельоти з Києва та Львова по 16 напрямах. Ці літаки нові, і оновлення парку поки не потрібно », – говорить комерційний директор Wizz Air Ukraine Вадим Третяк. Але при цьому він додає, що як тільки ситуація в країні стабілізується і відновиться попит на низькобюджетні перевезення, авіакомпанія готова відновити свої потужності.

На південь

Зміни в парках літаків компаній UM Air Airlines і YanAir не можна назвати повноцінним оновленням, оскільки до постачання заплановані повітряні судна випуску середини – кінця 1990 х, пояснює консультант з питань авіаційного лізингу Олена Новицька. За її словами, зараз на світовому ринку авіатехніки є кілька готових до експлуатації Boeing 737 Classic, які випускалися до 1999 р, проте майже всі з них вже заброньовані. Є багато літаків 1997-1998 рр. випуску, які не перебувають у стані льотної придатності і вимагають інвестицій для відновлення польотів, розповідає Новицька. «Вони будуть обходитися авіакомпаніям дешевше в плані лізингової ставки, але вимагатимуть великих грошей на технічне обслуговування», – підкреслює вона.

У UM Air Airlines відмовилися уточнити, за якими напрямками будуть літати «Боїнги». «Поки не можу сказати, тому що у нас і так багато« друзів », – скаржиться Мерхеж. Генеральний директор Atlasjet Ukraine Сергій Підгородецький вважає, що UM Air Airlines буде літати на «Боингах» в країни Азії та виконувати чартерні рейси. «Це [країни Азії] їх традиційний ринок», – пояснює він.

Експерти авіаринку сумніваються, що літаки, які включать в парк українських авіакомпаній UM Air Airlines і YanAir, літатимуть з України. «Не думаю, що ці літаки [YanAir] залишаться в Україні. Швидше за все, вони відправляться на роботу в треті країни, так як ці машини місткістю 142 місця можуть використовуватися виключно на регулярних рейсах і разових замовленнях. А зараз у нас в країні під такі роботи попит не великий », – пояснює експерт Євген Хайнацкій. Директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький вважає, що UM Air Airlines, можливо, буде експлуатувати свої «Боїнги» не в Україні, а в Ірані , звідки і буде виконувати рейси. «Іран – дуже прибутковий проект, за сезон витрати на експлуатацію літаків окупаються рази в два», – говорить він.

Новицька стверджує, що українським авіакомпаніям не варто занадто сподіватися на ринок Африки. Адже в багатьох країнах цього континенту впроваджено правило, що обмежує вік літаків 15 роками.

Дмитро Уляницький

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Не зважаючи на кризу, авіакомпанії планують поміняти парки літаків» на Finance.ua - 2.2
В Контексті Finance.ua