560
Не зважаючи на кризу, авіакомпанії планують поміняти парки літаків
— Особисті фінанси
Авіакомпанії для зниження витрат оптимізують парки літаків за рахунок економічних, але застарілих повітряних суден. Український перевізник UM Air Airlines планує до квітня додати в свій флот шість літаків Boeing 737 500, розповів «Капіталу» президент авіакомпанії Родриг Мерхеж. Двома літаками парк планували доповнити в грудні, а іншими чотирма – у квітні. Однак Мерхеж побоюється, що після вступу в силу нових правил розподілу авіамаршрутів, які підготувала Державна авіаційна служба, UM Air Airlines не отримає нові напрямки. Мерхеж зазначив, що його компанія поки побоюється заводити «Боїнги» в Україні, за винятком одного, який повинен прилетіти в Україну на днях. Президент UM Air Airlines каже, що перевізник буде експлуатувати «Боїнги» замість MD, що використовують зараз. За словами Мерхежа, це робиться для того, щоб знизити витрати – перші літаки мають 110 крісел, а другий – 165.
По черзі
Плани щодо оновлення парку виношують й інші авіаперевізники. Наприклад, YanAir розраховує освіжити флот в 2015 р, розповів перший заступник гендиректора авіакомпанії YanAir Ярослав Агафонов. Від докладних коментарів він відмовився. Але експерт авіаринку Євген Хайнацький каже, що крім існуючих в парку Saab 340, які зараз не виконують рейсів, і двох Airbus A320, що працюють в Африці, YanAir анонсувала введення в експлуатацію ще двох Boeing 737 300, один з яких вже знаходиться у Вінниці і проходить сертифікацію в Державіаслужбі.
У Windrose більш віддалені плани. Гендиректор цього перевізника Володимир Каменчук повідомив «Капіталу», що наприкінці 2015 по одному з експлуатованих літаків – Airbus A320 – закінчується договір лізингу, тому навесні 2016 Windrose планує його замінити іншим бортом. «Швидше за все, буде та ж модель – Airbus A320, але більш нового виробництва», – вказав Каменчук.

Не відмовляються від українського ринку і в авіакомпанії Wizz Air Ukraine. Ще на початку поточного року перевізник експлуатував в Україні чотири літаки Airbus A320. «У зв’язку з економічною і політичною ситуацією в Україні авіакомпанія була змушена тимчасово оптимізувати свої ємності і на даний момент експлуатує два 180 місцевих літака, на яких здійснює перельоти з Києва та Львова по 16 напрямах. Ці літаки нові, і оновлення парку поки не потрібно », – говорить комерційний директор Wizz Air Ukraine Вадим Третяк. Але при цьому він додає, що як тільки ситуація в країні стабілізується і відновиться попит на низькобюджетні перевезення, авіакомпанія готова відновити свої потужності.
На південь
Зміни в парках літаків компаній UM Air Airlines і YanAir не можна назвати повноцінним оновленням, оскільки до постачання заплановані повітряні судна випуску середини – кінця 1990 х, пояснює консультант з питань авіаційного лізингу Олена Новицька. За її словами, зараз на світовому ринку авіатехніки є кілька готових до експлуатації Boeing 737 Classic, які випускалися до 1999 р, проте майже всі з них вже заброньовані. Є багато літаків 1997-1998 рр. випуску, які не перебувають у стані льотної придатності і вимагають інвестицій для відновлення польотів, розповідає Новицька. «Вони будуть обходитися авіакомпаніям дешевше в плані лізингової ставки, але вимагатимуть великих грошей на технічне обслуговування», – підкреслює вона.
У UM Air Airlines відмовилися уточнити, за якими напрямками будуть літати «Боїнги». «Поки не можу сказати, тому що у нас і так багато« друзів », – скаржиться Мерхеж. Генеральний директор Atlasjet Ukraine Сергій Підгородецький вважає, що UM Air Airlines буде літати на «Боингах» в країни Азії та виконувати чартерні рейси. «Це [країни Азії] їх традиційний ринок», – пояснює він.
Експерти авіаринку сумніваються, що літаки, які включать в парк українських авіакомпаній UM Air Airlines і YanAir, літатимуть з України. «Не думаю, що ці літаки [YanAir] залишаться в Україні. Швидше за все, вони відправляться на роботу в треті країни, так як ці машини місткістю 142 місця можуть використовуватися виключно на регулярних рейсах і разових замовленнях. А зараз у нас в країні під такі роботи попит не великий », – пояснює експерт Євген Хайнацкій. Директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький вважає, що UM Air Airlines, можливо, буде експлуатувати свої «Боїнги» не в Україні, а в Ірані , звідки і буде виконувати рейси. «Іран – дуже прибутковий проект, за сезон витрати на експлуатацію літаків окупаються рази в два», – говорить він.
Новицька стверджує, що українським авіакомпаніям не варто занадто сподіватися на ринок Африки. Адже в багатьох країнах цього континенту впроваджено правило, що обмежує вік літаків 15 роками.
Дмитро Уляницький
За матеріалами: Капітал
Поділитися новиною