За рік українці витратили в інтернеті $2 млрд


За рік українці витратили в інтернеті $2 млрд

За підсумками 2014 року обсяг електронної комерції в Україні залишиться на торішньому рівні і складе близько $2 млрд, спрогнозував «Вестям» директор з маркетингу шопінг-клубу LeBoutique Павло Левчук.

«Ми можемо констатувати, що в порівнянні з минулим роком кількість трафіку інтернет-магазинів в Україні практично не змінилася. Позитивний момент, який дозволяє з оптимізмом дивитися в майбутнє, – збільшення середнього чека на 15%», – говорить він.

Експерти констатують, що зараз спостерігається зростання обсягу найбільшого сегменту ринку e-commerce побутової техніки та електроніки – на 30% у гривні. Правда, це зумовлено девальвацією гривні, тому доходи магазинів в доларах знизилися приблизно на 20%. Одночасно саме стрибки валютного курсу підштовхують покупців купувати побутову техніку. «Більшість покупців будуть купувати флагманські моделі гаджетів для того, щоб, таким чином, вкласти кошти і мінімізувати ризики по знеціненню», – зазначила у розмові з «Вестями» PR-менеджер торговельної мережі «Фокстрот» Олена Міловнова.

Менше взуття – більше будматеріалів

Водночас аналітики Prom.ua відзначили, що серед українців, які продовжують купувати товари в інтернеті, все більше віддають перевагу українським виробникам. В цілому ж тільки за перше півріччя кількість зареєстрованих покупців Prom.ua зросла в 1,5 рази, а online замовлень було зроблено в 3 рази більше, ніж за аналогічний період 2013 р.

Активно продаються онлайн будматеріали, а також товари, які відносяться до категорії «Безпека та захист» (засоби індивідуального захисту, системи охорони та оповіщення і т.д.).

Недооціненими залишаються такі ніші, як бронювання квитків і продаж продуктів харчування онлайн. Стримуючими факторами для розвитку цих напрямків e-commerce на поточний момент, на думку фахівців, є відсутність якісної аналітики ринків і, відповідно, високі ризики для активного інвестування в подібні проекти. «Тому появи магазинів в цих сегментах варто очікувати не раніше, ніж в 2016 році», – зазначив генеральний директор однієї з найбільших українських e-commerce студій «Турум-бурум» Євген Мусієнко.

Також в 2014 році українці стали менше відвідувати інтернет-магазини одягу та взуття. «Це викликано в першу чергу нестабільною економічною ситуацією в країні і постійними валютними коливаннями. Зараз спостерігається схильність населення економити – люди витрачають гроші тільки на товари першої необхідності», – запевняють аналітики Української асоціації директ маркетингу (УАДМ).

Але найбільше від поточної кризи за підсумками року постраждають онлайн-гіпермаркети, вважають експерти.

Всі – в Мережу

Простій в інтернет-комерції триватиме недовго. За прогнозами компанії GfK, за найближчі п’ять років інтернет-продажі в Україні зростуть на 400% і складуть $10 млрд. Розвиток інтернет-комерції стимулюватиме активний перехід на електронні платежі (до цього український ринок активно підштовхує Нацбанк). А також поступовий перехід в онлайн великих торговельних мереж, які сьогодні орієнтовані передусім на традиційний ритейлінг.

Слідом за роздрібними мережами побутової техніки та електроніки, які давно економлять на оренді торговельних площ, онлайн-продажі вже стали освоювати ритейлери одягу, косметики і парфюмерії, дитячих товарів. Поступово до них приєднуються магазини, що торгують товарами для дому та ремонту, продуктами харчування, автозапчастинами, ювелірними виробами.

Наприклад, онлайн-продажі активно практикують найбільші роздрібні мережі дитячих товарів «Антошка», «Дочки & Синочки», «Chicco України», провідні ритейлери одягу «Адідас Україна», «Louis Vuitton Україна», мережа продуктових маркетів «Таврія В», найбільший в Україні гіпермаркет товарів для дому і ремонту «Епіцентр-К».

На думку Павла Левчука, найбільша перспектива зараз у вузькопрофільних магазинів, наприклад, одягу з національною символікою, а також у надання послуг на зразок віддаленого навчання за кордоном.

Денис Вергун

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «За рік українці витратили в інтернеті $2 млрд» на Finance.ua - 3.2
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua