Тігіпко консервує свій вагонобудівний бізнес


Тігіпко консервує свій вагонобудівний бізнес

Господарський суд Полтавської області прийняв до розгляду заяву ПАТ «Кременчуцький сталеливарний завод» про затвердження його плану санації. Розгляд документа відбудеться вже після новорічних і різдвяних свят – 12 січня.

Ініціатором санації виступили кредитори провідного підприємства ливарної галузі України, яке спеціалізується на виготовленні сталевого лиття для вантажних залізничних вагонів (його виробничі потужності становлять понад 135 тис. тонн лиття на рік, або 35 тисяч вагонних комплектів на рік).

Відповідне рішення вони прийняли ще в листопаді на загальних зборах кредиторів заводу.

Кременчуцький сталеливарний завод є частиною фінансово-промислової групи «ТАС» колишнього віце-прем’єр-міністра України Сергія Тігіпка. У зв’язці з ним працює найбільший промисловий актив «ТАС» – виробник вантажних вагонів «Дніпровагонмаш». До 2013 р обидва підприємства демонстрували непогані результати. Наприклад, за підсумками 2012 року чистий виторг від реалізації продукції «Дніпровагонмашу» досягла 3,9 млрд грн, а прибуток – 790 млн грн. КСЗ за цей же час, при чистій виручці в 1,36 млрд грн отримав 59 млн гривень збитку. Починаючи з минулого року, у вагонобудівників в Україні виникли проблеми зі збутом в Росії. Ринок РФ, куди наші заводи відправляли до 90% своїх вагонів, перенаситився, і в підсумку на ньому ледь стало вистачати місця російським виробникам.

Кількість замовлень в Україні стала скорочуватися, до того ж підключилася російська влада, яка почала застосовувати адміністративні методи тиску. Державне підприємство «Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті» (РСФЖТ) один за іншим почало припиняти дію сертифікатів на поставку в Росію вагонів і використання українського вагонного литва. У підсумку бурхливий потік вагонів до Росії з України в минулому році сильно обмілів, а в цьому і зовсім вичерпався.

При фактичній відсутності замовлень всередині країни, і мінімальних продажах за межами СНД, це призвело до фактичної зупинки виробництва. Що чітко видно на прикладі «Дніпровагонмашу», який в 2013 р скоротив чистий виторг до 1,326 млрд грн, а за 9 місяців цього року насилу вийшов на обсяг продажів в 334 млн грн. Таким чином, спад виробництва на ньому, у порівнянні з 2012 роком, склав майже 90%.

У такому положенні вагонобудівний бізнес став обтяжливою ношею для бізнес-групи Тігіпка. Який, після відходу з влади і нищівної поразки його партії «Сильна Україна» на останніх парламентських виборах, пішов з політики, а його лобістські можливості стали вкрай скромними. Збитковий КСЗ був зупинений, на ньому почалася консервація виробництва (зараз склади підприємства переповнені готовою продукцією, на яку немає попиту), і підготовка до звільнення майже половини з 5 тис. працівників. А щоб підприємство не терзали кредитори, яким він на початок цього року заборгував близько 400 млн грн, і був затверджений план санації.

Його підтримали, за словами голови профспілкового комітету КСЗ Олександра Шишкіна, в основному найбільші кредитори, пов’язані з власником підприємства. Тоді як більшість дрібних кредиторів виступили проти його затвердження, оскільки він фактично заморожує їхні претензії до боржника на рік, після чого їх частина взагалі може бути списана.

На «Дніпровагонмаш», який поки перебивається замовленнями на ремонт вагонів від «Укрзалізниці», справи поки йдуть краще. Підприємство, незважаючи на катастрофічний спад виробництва, примудряється навіть отримувати прибуток, хоч і не таку значну, як у попередні роки (за 9 місяців цього року вона склала майже 22 млн грн). Великим плюсом цього заводу є його «фінансова подушка» – на рахунках «Дніпровагонмашу» накопичена майже 1,5 млрд гривень нерозподіленого прибутку. За рахунок цих коштів завод може триматися на плаву ще довго. Втім, це не виключає можливості і його консервації зі звільненням значної кількості робітників, з урахуванням того, що зараз потужності цього підприємства завантажені в кращому разі на 5%.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Фондовий ринок
Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Тігіпко консервує свій вагонобудівний бізнес» на Finance.ua - 5.0
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua