Alibaba нападає на США


Alibaba нападає на США

Американські торгові мережі бояться конкуренції з китайською Alibaba. Рітейлери закликають усунути лазівку в законодавстві, яка дозволить китайцям уникнути податків з продажу і виграти конкуренцію з місцевими ритейлерами. Втім експерти впевнені, що Amazon, eBAY і PayPal можуть все одно програти в боротьбі з Alibaba.

Найбільші торговельні мережі США побоюються приходу Alibaba Group Holding Inc. на американський ринок онлайн-комерції. Про це вони повідомили в ряді відеороликів і повідомлень на радіо.

Найбільш активно проти американської експансії Alibaba протестують представники асоціації Alliance for Main Street Fairness. У неї входять Best Buy, Target, JC Penney і ряд інших великих американських торгових мереж. Асоціація звернулася з відкритим листом до конгресу США, закликаючи усунути недосконалість законодавства, яке надає податкові поблажки для онлайн-ритейлерів. «Необхідно переглянути законодавство до того, як Alibaba відкриє сервіс для американських користувачів», – свідчить заклик асоціації.

З тією ж вимогою торговельні мережі звернулися і до Верховного суду США. Вони наполягають на перегляді винесеного в 1992 році рішення у справі «Quill Corp. проти штату Північна Дакота ». Тоді суд ухвалив, що податок з продажів стягується владою штату лише в разі фізичної присутності компанії-продавця в штаті, де проживає покупець.

Таким чином, дистанційна торгівля автоматично була звільнена від податку з продажів. При цьому 22 роки тому ніхто не брав до уваги фактор впливу онлайн-торгівлі на роздрібний ринок. Тепер же Alibaba та інші інтернет-рітейлери зможуть скористатися недосконалістю законодавства та уникнути податкових зборів.

«Ми вважаємо, що Alibaba неодмінно скористається лазівкою в законодавстві – це лише питання часу», – розповів представник Alliance for Main Street Fairness Джошуа Бака. Він також зазначив, що вимоги американських торгових мереж про перегляд рішення Верховного суду законодавчо обґрунтовані, оскільки така можливість була передбачена з 1992 року.

Alibaba відкидає всі звинувачення американських рітейлерів на свою адресу. «Alibaba Group платить податки відповідно до законодавства тієї країни, в якій веде бізнес, і США тут не виняток», – зазначив представник компанії.

При цьому китайська компанія продовжує нарощувати присутність на американському ринку. У червні рітейлер спеціально для американського ринку запустив онлайн-сервіс 11 Main, що спеціалізується на продажу аксесуарів і біжутерії.

Експерти вважають, що за допомогою 11 Main Alibaba вивчала американський ринок і незабаром запустить повномасштабний сервіс для американських споживачів. Швидше за все, мова йде про появу англомовної версії основного торговельного майданчика компанії – Taobao. Це підтвердив і засновник Alibaba Джек Ма. Минулого місяця він озвучив плани з переведення функціоналу Taobao на ряд іноземних мов, в тому числі англійську.

За твердженням Alliance for Main Street Fairness, поява Taobao та інших сервісів Alibaba здатне знищити американських конкурентів, особливо якщо у китайської компанії залишаться податкові поблажки. «Головні торгові вулиці країни вже ніколи не стануть колишніми», – свідчить слоган рекламного ролика, який запустила асоціація.

«Сервіси Alibaba поки не настільки популярні в США, проте компанія вже обробляє більший обсяг замовлень, ніж Amazon і eBay, разом узяті. Експансія Alibaba на американський ринок буде жорсткою і піде відразу по декількох фронтах. Буде відкрито відразу кілька адаптованих для США торговельних майданчиків, а також запропонований платіжний сервіс Alipay », – вважає головний аналітик Consumerat Ovum Еден Золлера.

Експерт стверджує, що в США компанію чекає протистояння з Amazon, eBAY і PayPal, проте єдиною конкурентною перевагою останніх буде довіра користувачів. «Alibaba проведе масштабну рекламну кампанію і потіснить американські компанії, для яких настануть важкі часи. При цьому недоліки в податковій політиці грають тут далеко не головну роль », – помічає Золлера.

При цьому експерт особливо підкреслила, що китайська компанія вже встигла завоювати довіру багатьох інвесторів завдяки вкрай успішному IPO.

Кілька американських політичних діячів уже заявили, що проблема піднімалася і раніше, проте ніхто не приділив їй належної уваги.

За словами спікера палати представників США Джона Бейнера, сенат ще торік розглядав постанову про введення податку з продажів відносно інтернет-компаній в кожному зі штатів. Однак місяць тому було прийнято рішення про його відхилення. Бейнер звинуватив у цьому консервативне крило сенаторів. «Вони вирішили, що дадуть штатам занадто багато влади стосовно податків», – поскаржився він.

Нагадаємо, на проведеному 19 вересня первинному розміщенні акцій Alibaba Group вдалося залучити $25 млрд, що є рекордною сумою для IPO.

За три квартали 2014 виручка китайської компанії склала $2,740 млн, а кількість активних покупців збільшилася до 279 млн. Раніше російський мільярдер Алішер Усманов заявив, що інвестиції в Alibaba Group принесли йому більше 500% дохідності. За його словами, зараз його частка залишається «невеликою».

Володимир Тодоров

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Світ
Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Alibaba нападає на США» на Finance.ua - 2.2
В Контексті Finance.ua