Українців примушують доплачувати за вже замовлені авто - через девальвацію гривні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українців примушують доплачувати за вже замовлені авто - через девальвацію гривні

Валюта
2572
Українці змушені доплачувати за замовлені заздалегідь і передплачені автомобілі, оскільки їх ціна в гривні зростає разом з курсом долара, розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
«Якщо автомобіль попередньо замовити з внесенням передоплати, то всі ризики за залишковою вартістю лежать виключно на покупцеві. Це може бути як курсова різниця, так і інші зміни, наприклад, підняття мит», – уточнив керівник PR-служби компанії Rst.ua Микола Росліченко.
Як відомо, з моменту оформлення договору між дилером і покупцем до фактичного привозу замовленого автомобіля бажаної моделі, кольору і комплектації може пройти до півроку. А при оформленні замовлення в договір вносяться пункти про курсові ризики, які замовник бере на себе і які на практиці означають, що якщо авто коштувало 15 тис. у.о. по курсу 8 грн/$, тобто 120 тис. грн., то тепер воно коштує у гривні 225 тис. І цю різницю покупцеві доведеться доплатити, якщо він не хоче відмовитися від машини і втратити при цьому внесену заставу.
«Якщо в договорі на придбання авто ціна вказана з прив’язкою до долара, на момент отримання автомобіля вона може змінитися. Так що людям потрібно прискіпливо знайомитися з договорами купівлі і звертати увагу, зокрема, на умови і порядок повернення передоплати в разі відмови від покупки», – зазначила творець порталу «Автоправда» Елеонора Федорей.
Правда, клієнту покладено оплачувати курсову різницю тільки для залишку грошових коштів. Тобто якщо аванс становив 20%, то курсова різниця може застосовуватися тільки на решту 80%. А в разі 100% передоплати клієнт взагалі нічого більше не винен.
100% пастка
Хоча віднедавна такі випадки стають все більш поширеними. «Ще три місяці (у серпні) назад замовив Mazda: не сподобалася та, що була в салоні, а я хотів преміум комплектацію і улюблений колір. Давно збирав, тому відмовився брати те, що було на складі. Валютного застереження в моєму договорі не було, я вносив не стандартний завдаток – 30%, а відразу виклав всі 100% вартості. Тобто автосалон відразу міг заплатити заводу за всю машину. У договорі була обговорена доставка протягом місяця, але термін порушили: мене довго «годували сніданками», і ось тільки в понеділок сказали, що мій автомобіль прийшов. Однак тепер мені кажуть, що я повинен доплатити 45 тис. грн. Нібито це курсова різниця, яку я повинен доплатити, щоб його забрати. Не заплачу – мені повернуть не всі гроші, а суму за вирахуванням неустойки. Вирішив відправити до них свого друга-адвоката, якщо що – буду вирішувати питання в суді», – розповів «Вістям» киянин Олексій Бесонов.
Ситуація непроста, але експерти, яких залучили «Вести», запевняють, що має рацію у даному спорі покупець автомобіля. «Якщо автосалон зважиться взяти з клієнта заздалегідь повну вартість замовленого авто, то потім він не має права що-небудь вимагати додатково», – зазначив Олег Назаренко.
Хоча дилери запевняють, що так поступали раніше, але вже відмовилися від цієї практики. Зараз працювати за повною передоплатою не береться практично жоден автосалон, оскільки дилери не згодні брати на себе ризики зміни вартості валюти за проміжок між підписанням договору і фактичної покупкою авто. При цьому робити передзамовлення з невеликою передоплатою експерти радять тільки в стабільний час. Зараз слід домагатися від автосалону максимально великий передоплати, яка влаштує і покупця і дилера – наприклад, в 50%. Можна, звичайно, знайти і тих, хто погодиться на повну передоплату, але таких вкрай мало.
Крім курсових, 100% передоплата допоможе уникнути і законодавчих ризиків. Приміром, якщо держава піднімає ввізні мита і автомобіль «заїжджає» згідно з новими митними правилами, то клієнтові також доведеться доплачувати ці витрати.
«Щоб уникнути цього можна замовляти автомобіль або з повною передоплатою, або вибирати з того асортименту, який є на складах дистриб’юторів і дилерів», – зазначив Микола Росліченко.
Беріть зі складів
Самі продавці машин радять водіям купувати автомобілі, які вже є в наявності: і їх не потрібно спеціально завозити і довго чекати. Це допомагає уникнути істотних курсових ризиків, як покупцю, так і дилеру.
Щоб стимулювати покупців у цьому напрямку автосалони проводять акції або придумують спецпропозиції, наприклад, фіксують курс на рівні нижче ринкового тільки для обмеженої кількість машин певної комплектації.
«Ми, наприклад, фіксуємо курс на рівні 12,95 грн./$. Такі пропозицію залучають все більше клієнтів, оскільки це і можливість заощадити, і шанс уникнути несподіваного подорожчання в гривні через курс», – розповіли в одному з київських автосалонів.
При цьому продавці нагадують, що в період грудень-лютий привабливих пропозицій в автосалонах буде ставати все більше. «Період кінця-початку року самий «соковитий» на акційні пропозиції в автодилерів. Так що, починаючи з грудня, можна буде купити автомобіль за більш вигідними цінами», – спрогнозував Микола Росліченко.
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас