Державіаслужба закрила небо для нових українських авіакомпаній - думка — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Державіаслужба закрила небо для нових українських авіакомпаній - думка

Казна та Політика
2439
Мін’юст 13 листопада зареєстрував новий порядок призначень на маршрути, розроблений Державіаслужбою.
“Тепер шанси отримати якесь призначення або право на повітряну лінію дорівнюють майже абсолютного нулю”, – прокоментував ситуацію юрист Marchenko Danevych Андрій Гук.
Проект порядку був опублікований влітку і викликав неоднозначну реакцію ринку. Він віддає всю владу з видачі маршрутів чиновникам Державіаслужби і фіксує необхідність виконання першого ріку рейсів в межах України, після чого авіаперевізник отримує право виконувати чартерні рейси за кордон. І тільки через два роки після початку виконання внутрішніх рейсів авіакомпанія може претендувати на міжнародні регулярні лінії.
Однак навіть виконання цих правил не гарантує отримання права літати за кордон. Новий порядок передбачає “конкурс” заявок, в якому враховуються використання раніше виданих призначень (10 балів), кількість виконаних польотів всередині України за останні три роки (20 балів), розмір флоту і персоналу (по 10 балів), кількість виплачених податків (10 балів ).
Таким чином, найбільший гравець на ринку авіакомпанія – МАУ – може дублювати заявки інших авіаперевізників на маршрути і абсолютно законно перемагати, оскільки всі ключові бали приносять не якісні характеристики, а кількісні.
Крім того, дозволена частотність на міжнародних рейсах, якщо авіакомпанія все-таки отримає право на польоти за кордон, розраховується за формулою і дуже залежить від співвідношення міжнародних та внутрішніх рейсів.
Наприклад, якщо лоу-кост Wizz Air подасть заявку на виконання рейсів Київ-Лісабон, то за відсутності внутрішніх рейсів і виконанні порядку 50 рейсів на тиждень авіаперевізник не зможе претендувати ні на одну частоту за кордон. Для цього авіакомпанії доведеться літати до Львова чи Харкова мінімум три рази на тиждень, або в Одесу мінімум шість разів на тиждень.
В інтерв’ю Інтерфаксу керівник Державіаслужби Денис Антонюк заявив, що з проекту були прибрані норми про дворічні польоти на внутрішніх рейсах і чартерах перед допуском на міжнародні маршрути, однак він не уточнив, де можна побачити оновлений текст документа.
При цьому Андрій Гук зазначає, що остаточну версію проекту, затверджену в Мін’юсті, взагалі ніхто не обговорював, а попередню версію після обговорення було запропоновано відхилити в цілому. Таким чином, на думку юриста, це порушує кілька статей Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.
В серпні заступник міністра інфраструктури Петро Пінкас заявив, що запропонований Державіаслужбою порядок містить “великі ризики і може мати негативні наслідки для учасників ринку”. Як рішення Мінінфраструктури збиралося вдосконалити діяв з 2013 року порядок, який учасники ринку назвали відповідним “міжнародним досвідом”.
Минулої п’ятниці в опублікованому проекті коаліційної угоди говорилося про “створення умов для підписання угоди з ЄС про єдиний повітряний простір”, який дозволить лібералізувати авіаринок, а також про призначення авіаперевізників на маршрути “на прозорих тендерних процедурах”.
За матеріалами:
Avianews.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас