Скільки має коштувати бензин — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Скільки має коштувати бензин

Енергетика
2052
Вчора торги на Лондонській біржі закрилися на позначці близько $82 за барель. У червні барель еталонної Brent коштував більше $115. Тобто приблизно за п’ять місяців нафта втратила в ціні майже 30%.
Тепер подивимося, що відбувається з цінами на паливо в Україні. Пікова ціна на найбільш ходовий товар серед автомобілістів – бензин А-95 – кілька місяців тому досягла 17,12 грн за літр. Вчора А-95 в середньому продавали по 16,17 грн за літр. На відміну від нафти, бензин подешевшав лише на 5,5%.
Чому ж АЗС не знижують ціни на паливо так само динамічно, як дешевшає сировина, з якої це паливо роблять?
Що відбувається в Європі
Україна – не єдина країна, в якій автолюбителі задаються таким питанням. Наприклад, у англійців є такий вислів: «Паливо дорожчає зі швидкістю ракети, а дешевшає зі швидкістю падіння пір’їнки». У Великобританії з червня, згідно з даними «Євростату», бензин А-95 подешевшав не набагато більше, ніж в Україні, – на 6%.
У середньому ж в Єврозоні з червня по листопад ціни палива знизилися на 6,5%. Причому європейські АЗС дуже по-різному реагували на дешеву нафту. Наприклад, в Австрії ціни на стелах за останні місяці практично не змінилися. А от у Франції А-95 дешевшав швидше за всіх серед усіх членів ЄС. За останні п’ять місяців бензин у французів втратив у ціні майже 10,5%. Правда, в Австрії, де м’якше регулювання паливного ринку, літр бензину і до падіння цін на нафту коштував майже на 20 центів дешевше, ніж у Франції.
У Великобританії бензин дешевшав значно скромніше нафти через девальвацію фунта. У всякому разі, так виправдовують себе місцеві оператори АЗС. З літа британська валюта подешевшала по відношенню до долара, до якого прив’язані ціни на нафту, більш ніж на 7%.
Проблеми в Україні
В Україні ситуація з валютою ще гірше. З червня, коли ціни на нафту були максимальними, гривня подешевшала по відношенню до долара на 36%. До того ж, як запевняють імпортери, валюту не так-то просто купити. За оцінкою «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України», в жовтні дефіцит валюти у нафтотрейдерів склав $200 млн. «Є небезпека зриву довгострокових контрактів з нашими контрагентами в Білорусії, Румунії, Польщі, Болгарії. Гроші є, немає валюти, і її ніде взяти , – так пояснює ситуацію голова об’єднання Леонід Косянчук.
Самі ж компанії дефіцит доларів воліють не обговорювати. Так само як і в цілому політику Нацбанку. Але в неофіційних коментарях підтверджують, що купити валюту на міжбанку важко.
Дефіцит долара і євро – не секрет ні для бізнесу, ні для уряду. Ще в жовтні в коментарі Hubs про труднощі з покупкою доларів розповідав фінансовий директор Group DF Сергій Січкар. Як пояснював топ-менеджер, нестача виникла через ручне управління НБУ заявками на покупку валюти за імпортними контрактами.
Проте, як повідомило джерело Hubs, імпортери вже знайшли, як можна вирішити проблему з дефіцитом валюти. «Нафтотрейдери купують долари в аграріїв. В основному, у експортерів зерна. У останніх валюта – в надлишку. Правда, курс, за яким аргокомпаніі продають долар, захмарний», – пояснює джерело. Як відзначає експерт, високий курс скоро відгукнеться самим аграріям, коли в лютому-березні вони почнуть закуповувати паливо перед посівною, і всі гроші, зароблені на курсі, вони витратять на бензин і солярку.
Думку про високий курс підтверджує й аналітик UPECO Олександр Сіренко. «Наскільки я знаю, 11 листопада імпортери нафтопродуктів купували долар по 16,8 гривень. Це дуже високий курс, при якому літр бензину А-95 повинен коштувати більше 18 гривень», – підраховує Сіренко.
Віталій Ермаков
За матеріалами:
Hubs
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас