Дані про споживання в Китаї приховують різке уповільнення зростання — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дані про споживання в Китаї приховують різке уповільнення зростання

Світ
804
Хоча транснаціональні корпорації скаржаться на падіння продажів в Китаї, офіційні дані по роздрібній торгівлі у другій найбільшій економіці світу говорять про набагато більш стійку ситуацію. У чому ж справа?
Правильний облік схильності китайських покупців до здійснення покупок критично важливий і для компаній, які все більше залежать від цього ринку, і для самої країни: споживання, оголошене новим двигуном зростання, повинно компенсувати зниження рівня інвестицій. Виробники споживчих товарів Unilever, Nestlé і Colgate-Palmolive повідомили про зниження продажів в Китаї в ІІІ кварталі станом на кінець вересня. Продажі Unilever впали на 20% у вартісному вираженні. Тим часом Національне бюро статистики Китаю заявляє, що за перші дев’ять місяців 2014 роздрібні продажі виросли на 12%, трохи відстаючи від торішніх 13%.
Однак аналітики кажуть, що офіційні дані приховують більш різке зниження споживання. Згідно з даними Генеральної торгової палати Китаю (галузевої асоціації), станом на вересень продажі 100 найбільших підприємств роздрібної торгівлі зросли лише на 0,1% за рік порівняно з 10,1% за аналогічний період минулого року. «Очевидно, що споживання домогосподарств після вельми хороших показників в першій половині 2014 р в ІІІ кварталі знизилося, – сказав Ендрю Бетсон, директор з досліджень GaveKal Dragonomics, пекінської компанії по макроекономічним дослідженням. – Ми вважаємо, це відображає запізнюється вплив зниження росту прибутку корпорацій на початку цього року: оскільки прибутки компаній ростуть повільніше, останні не так щедрі у підвищенні зарплат своїм співробітникам».
Китайське керівництво поставилоз а мету підвищити роль споживання в стимулюванні загального економічного зростання при скороченні витрат на інвестування. Насправді, за словами економістів, найближчими роками будуть знижуватися і інвестиції, і споживання. Відновлення рівноваги буде можливо в тому випадку, якщо споживання буде знижуватися повільніше, ніж інвестиції.
Ризик полягає в тому, що зниження рівня інвестицій, особливо на млявому ринку нерухомості, потягне за собою вниз і споживання. Торік споживання склало лише трохи менше половини ВВП; на домогосподарства припало 36%, а решта – на уряд.
В Китаї важко знайти надійні дані щодо загального споживання домогосподарств. Аналітики кажуть, що офіційна інформація щодо роздрібних продажів – недосконалий спосіб оцінки споживання, тому що вона включає деякі державні закупівлі, а також враховують деякі оптові угоди.
Найбільш надійний офіційний показник споживання – дані національних рахунків, що розділяють ВВП на інвестиції, споживання та експорт. Однак такі дані публікуються тільки раз на рік і зі значним запізненням. Вони показують, що в 2013 р споживання домогосподарств зросло на 11% порівняно з середнім показником зростання в 15% в 2008 2013 рр. Kantar Worldpanel, компанія з дослідження споживання, прогнозує, що зростання в сегменті товарів повсякденного попиту (в тому числі туалетного приладдя, безалкогольних напоїв та іграшок) цього року знизиться до 5,5%, тоді як три роки тому він становив 15%.
Зниження продажів Unilever і його світових колег частково викликано такими циклічними факторами, як зменшення товарних запасів. Дія цього фактора, ймовірно, триватиме до початку наступного року. За даними Kantar, іноземні бренди також втрачають ринкову частку на користь місцевих конкурентів, однак основна тенденція зниження споживання нікуди не дівається. «Це нова норма на китайському споживчому ринку. В майбутньому не буде зростання двозначними темпами. Темпи будуть в однозначних числах», – сказав Джейсон Юй, генеральний керуючий Kantar Worldpanel China.
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас