Німеччина бореться за лідерство в світовій промисловості за допомогою «розумних» заводів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Німеччина бореться за лідерство в світовій промисловості за допомогою «розумних» заводів

Технології&Авто
1757
Німеччина намагається бути на передньому рубежі цифрової революції. Величезну роль в реалізації цих зусиль відіграє завод Siemens в містечку Амберг. Але річ не в тім, що на ньому виробляється (в даному випадку – автоматизоване обладнання для заводів BASF, Bayer, Daimler, BMW та багатьох інших компаній), а як за допомогою інтернету організована комунікація між 1000 його виробничих одиниць. Більшість з них можуть передавати один одному інформацію і збирати компоненти без введення даних людиною, хоча площа заводу, на якому вони розташовані, перевищує 9000 кв. м.
Завод в Амберзі – один з перших прикладів спільних спроб німецького уряду, компаній, університетів і дослідницьких інститутів, що прагнуть розробити повністю автоматизовані «розумні» заводи, що працюють на інтернет-технологіях. Подібні заводи вироблятимуть повністю індивідуалізовані продукти, коли вони знаходяться ще в цехах: незакінчений продукт на складальній лінії буде «сам говорити машині, що необхідно зробити», і вона негайно виробить остаточний продукт. Так це пояснює Вольфган Вальстер, співголова ради директорів цього спільного проекту, відомого під назвою Industrie 4.0.
Ця ініціатива повинна допомогти промисловому виробництву Німеччини – основі найбільшої економіки Європи – залишатися конкурентоспроможним на світовому ринку, незважаючи на більш низькі трудові витрати в країнах, що розвиваються, і відродження промисловості США.
В основі проекту – так званий «інтернет речей», коли фізичне устаткування має вихід в мережу. Цього року Google зробила значущий крок для того, щоб такі речі з’явилися на споживчому ринку. Вона придбала за $3,2 млрд Nest Labs, що випускає термостати, якими можна управляти за допомогою смартфонів і аналогічних пристроїв.
Розвиток «розумного» виробництва перебуває на початковій стадії. Але Німецький дослідний центр з штучного інтелекту (DFKI) разом з промисловими компаніями працював над деякими найбільш передовими розробками в цій галузі. На тестовій «розумній» фабриці DFKI в Кайзерслаутерні хімічний концерн BASF випускав індивідуалізовані шампуні і види рідкого мила. Процес відбувався так: через інтернет робилося тестове замовлення, а радіопередавачі, прикріплені до порожніх пляшечок на конвеєрі, відразу передавали виробничим машинам, які потрібні наповнювачі, аромати, кришечки та етикетки. Таким чином, навіть сусідні пляшечки на конвеєрі могли повністю відрізнятися за цими параметрами. Комунікація між продуктами і виробничими одиницями здійснювалася по бездротовій мережі, а людина вводила дані тільки один раз – під час розміщення тестового замовлення.
Завод Siemens в Амберзі демонструє, на що вже здатні подібні заводи. Протягом 25 років на ньому поступово впроваджувалися цифрові технології, і тепер автоматизовано близько 75% виробництва, а 1150 співробітників в основному працюють за комп’ютерами і відстежують процес. Але до моменту розробки самостійно працюючої системи може пройти ще десяток років. Як зазначає член ради директорів Siemens Зігфрід Руссвурм, зараз в руках його компанії тільки «будівельні елементи».
Крім заводу в Амберзі по шляху до «розумного» виробництву йдуть також підприємства компаній Wittenstein, що випускає електромотори, і Robert Bosch, на чиєму конвеєрі виробляється гідравлічне обладнання.
Канцлер Ангела Меркель закликала національні компанії докладати більше зусиль, щоб залишатися конкурентоспроможними в епоху цифрової економіки. Міністр економіки Зігмар Габріель бачить небезпеку в тому, що американські компанії, включаючи Google, будуть домінувати в галузі інтернет-даних. «Великі дані, необхідні для роботи Industrie 4.0, збираються не німецькими компаніями, а чотирма великими корпораціями з Кремнієвої долини. Ось що нас непокоїть», – говорив Габріель в жовтні під час публічних дебатів з Еріком Шмідтом, головою ради директорів Google.
Але керівники німецьких компаній не так сильно стурбовані цим фактом. Петер Хервек, один з директорів Siemens, не бачить загрози для своєї компанії в тому, що Google домінує в інтернет-галузі. На його думку, компанії навіть можуть стати партнерами. Як зазначає член ради директорів Bosch Вернер Струт, коли справа доходить до інтернету речей, необхідно щось більше, ніж комп’ютерні програми. Потрібні товари, які можна потримати в руках, каже він.
Довгий час німецькі компанії перебували в авангарді розвитку та впровадження виробничих технологій. Тепер, щоб залишатися лідерами, у них є державна підтримка. Проект Industrie 4.0 – це програма, що об’єднує приватний сектор з державним; у Німеччині добре виходить їх реалізовувати. Уряд не вибирає переможця, який отримає субсидії, а замість цього виділив 200 млн євро ($253 млн) на технологічні дослідження, щоб компанії розробили спільні стандарти. Допомагають їм у цьому державні дослідні інститути.
За матеріалами:
Відомості
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас