Авіатори скасують далекі новорічні рейси через низький попит — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авіатори скасують далекі новорічні рейси через низький попит

Особисті фінанси
528
За 9 місяців 2014 38 авіакомпаніями було перевезено в Україну 5,14 млнпасажирів і 55,7 тис. тонн вантажів і пошти, що на 17,8% і 25% відповідно менше, ніж за аналогічний період минулого року, повідомили в Державіаслужбі.
Іноземців прибуло
Пасажирські перевезення в цей час виконували 25 вітчизняних авіакомпаній. Домінуюче становище зберігають МАУ, у яких зниження показників пасажиро- та вантажоперевезень склало 13,9%, «Роза вітрів» (10,3%), «ЮТейр Україна» (19,8%) і Wizz Air Україна (8,3%) , А ось «Авіалінії Харкова» та «Дніпроавіа» вдалося збільшити обсяги пасажирських перевезень в 2,1 рази і на 35%, відповідно.
При цьому 8 українських авіаперевізників літали в 35 країн, а кількість перевезених пасажирів скоротилося в порівнянні з минулим роком всього на 6% і склало понад 3,5 млн пасажирів. Більш того, незважаючи на складну ситуацію, цього року були розпочаті польоти за 14 новими маршрутами.
Водночас міжнародні польоти до / з України здійснювали 44 іноземні авіакомпанії з 29 країн світу, в тому числі 4 – арабська Emirates Airline, грецька Ellinair, іранська Taban Air і грузинська Vista, Грузії – налагодили повітряні маршрути з Україною тільки в поточному році.
Чартери ніхто не бере
Проте, за 9 місяців завантаження рейсів знизилася: міжнародних до 72,9% (на 5,8%), внутрішніх – до 64% (9,9%). «Зниження кількості пасажирів в 2014 році було відзначено практично в усіх видах транспорту, не тільки в авіації, але в процентному відношенні падіння кількості перевезених пасажирів в авіації було одним з максимальних», – прокоментував ситуацію керівник аналітичного відділу «КУА« ІТТ-Менеджмент »Віталій Мурашкін.
Міжнародні регулярні перевезення скоротилися в другому кварталі на 14%, внутрішні регулярні – на 48%, а в третьому кварталі – відповідно на 20% і 59,7%. У вересні показники продовжували погіршуватися, говориться в квартальному звіті Державіаслужби.
Але найсильніше від падіння споживчого попиту постраждали міжнародні чартерні польоти. Так, протягом січня-вересня було здійснено 17,4 тис. чартерних рейси, що на 17,1% менше, ніж за відповідний період минулого року.
Причому кожен місяць, починаючи з квітня, ситуація на ринку авіаперевезень погіршується: якщо в другому кварталі пасажирів перевезли на 25,5% менше, ніж роком раніше, то в третьому – вже на 28,1% менше.
Загальну статистику підтверджують і компанії. Зокрема, як повідомили в МАУ, за січень-вересень було перевезено 2860000 пасажирів, що на 16% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Чартерна програма при цьому скоротилася відразу на 53%, а кількість обслужених бізнес-пасажирів зменшилося на 35% до 82,3 тис. «Тенденції вирівнювання попиту не спостерігається. За нашими прогнозами до кінця року авіакомпанія МАУ перевезе 3,5 мільйона пасажирів », – повідомила корпоративний прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
Навіть один з лідерів чартерної програми – Роза вітрів – за період літньої навігації здійснив лише близько тисячі трьохсот рейсів. «У зв’язку з непростою ситуацією в країні, несприятливим ринком авіаперевезень, а також, як наслідком, оптимізацією флоту в Україні, обсяги здійснення рейсів знизилися в середньому на 29% порівняно з минулим сезоном», – сказала нам прес-секретар Windrose Вікторія Виходцева.
За зиму не відіграються
На думку Віталія Мурашкіна, відновити обсяги перевезень 2013 року в цьому році не вдасться, але подальше зниження призупинити цілком реально. Це можливо в разі поліпшення політичної обстановки в країні і стабілізації національної валюти (зростання курсу долара відбився на цінах на квитки). «Ближче до кінця року можлива реалізація« відкладеного попиту »на авіаперевезення в разі поліпшення економічної ситуації в країні», – упевнений експерт.
Але в цілому прогноз малоутешітелен. «За підсумками року ми побачимо падіння показників на 40% порівняно з минулим роком. Чартерна програма просяде як мінімум на 50% », – спрогнозував директор« Стиль-авіа »Євген Хайнацкий.
За його спостереженнями, динаміка попиту невисока, і чартери утискають програму і частоту перельотів, наприклад, замість 10 раз в тиждень планують 4-5 рейсів. «Грецьке напрям почав скорочуватися в жовтні, Чорногорія – ще на початку вересня. Точно залишаться традиційні напрямки – Туреччина і Єгипет », – каже експерт.
І все ж чартерні компанії продовжують планувати розширення зимової програми, хоча туроператори констатують вкрай низький інтерес. Експерти підкреслюють, що початок пожвавлення продажів квитків і турпутівок почнеться не раніше ніж через тижнів два. «Всі чекають оголошення результатів парламентських виборів. Тільки тоді бізнесмен, наприклад, зможе вирішити, буде його сім’я місяць відпочивати в горах в Західній Європі, або поїде в Буковель », – зазначив Євген Хайнацкий.
А ось далекомагістральних туристичних напрямків: Гоа, Коломбо, Мальдіви – навіть якщо вони анонсовані, швидше за все, на його думку, в зимовій чартерної програмі не буде. «Поодинокі туристи, які зважилися на такий відпочинок, добиратимуться транзитними рейсами МАУ та арабських авіаліній з пересадкою в Дубаї, наприклад», – прогнозує Хайнацкий.
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас