Чиновники не можуть поділити контроль над авіаринком — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чиновники не можуть поділити контроль над авіаринком

Казна та Політика
320
Міністерство інфраструктури та Державна авіаційна служба як і раніше не можуть поділити контроль над авіаринком. Державіаслужба не буде оформляти документи про право на експлуатацію напрямків, які комісія видала 9 жовтня, повідомив «Капіталу» голова відомства Денис Антонюк.
Комісія, що видає направлення, складається з чиновників Мінінфраструктури і Державіаслужби. Згідно з чинним законодавством, ці призначення повинні бути затверджені Мінінфраструктури, а потім протягом п’яти днів оформлені Державіаслужбою.
21 жовтня Мінінфраструктури затвердило своїм наказом рішення комісії про видачу напрямків авіакомпаніям «Урга», Wizz Air Ukraine, Windrose Airlines, YanAir, Dart, «Авіалінії Харкова», «ЮТейр-Україна».
Довга дорога
Останні три місяці процедура видачі нових призначень була заблокована. В середині літа Мінінфраструктури своїм наказом затвердило рішення комісії, серед іншого, про урізання частот польотів МАУ за двома напрямками: Київ – Стамбул (з 16 щотижневих рейсів до 14) і Одеса – Тель-Авів (з 7 до 5). Вивільнені частоти віддали Atlasjet Ukraine. Однак Державіаслужба, керує якою виходець з МАУ, відмовилася оформляти напрямки Atlasjet Ukraine. Пізніше МАУ звернулася з позовом до суду до Мінінфраструктури з вимогою повернути частоти. В рамках цього процесу Окружний адміністративний суд Києва тимчасово заборонив міжнародні польоти Atlasjet Ukraine.
29 серпня засідання комісії взагалі було зірвано через відсутність представників Державіаслужби. Приблизно в той же час Держпідприємництва, яку очолює Михайло Бродський, зажадала від Мінінфраструктури скасувати чинний порядок видачі прав на експлуатацію повітряних ліній, який прийнятий в 2013 р і на підставі якого працює спільна комісія. Як пояснював «Капіталу» перший заступник голови Держпідприємництва Олександр Потімков, у відомство звернулася зі скаргою авіакомпанія МАУ, яка порахувала, що документ суперечить нормам законодавства. Надія на розблокування роботи комісії з’явилась після того, як Міністерство економічного розвитку і торгівлі задовольнило скаргу Мінінфраструктури на вимогу Держпідприємництва. Іншими словами, визнало чинним порядок видачі маршрутів, прийнятий в 2013 р.
9 жовтня засідання комісії нарешті відбулося і були розподілені нові призначення.
Тверда позиція
В авіаційному законодавстві існує колізія, яка дозволяє кожній зі сторін – Мінінфраструктури та Державіаслужби – вважати свою позицію правильною і трактувати існуючий порядок на свій розсуд. Згідно Повітряному кодексу та чинному положенню про Державіаслужбу, саме Державіаслужба, а не Мінінфраструктури приймає рішення про надання прав на експлуатацію повітряних ліній авіаперевізникам, говорить старший юрист юрбюро «ECOVIS Бондар і Бондар» Юлія Дмитрієва. Але існує порядок видачі направлень, затверджений Мінінфраструктури, нагадує старший юрист юрфірми Marchenko Danevych Андрій Гук. І згідно з ним, видає напрямок не Державіаслужба, а комісія.
Зараз авіаційний ринок і так знаходиться в дуже складній ситуації, але коли є розбіжності між регуляторами, це дуже негативно позначається на авіаперевізниках, вважає експерт з питань транспорту Олександр Кава. За даними Державіаслужби, пасажиропотік за січень-вересень 2014 склав 8,5 млн осіб, що на 27% менше, ніж за аналогічний період минулого року.
Утім, самі гравці поки ще сподіваються на розсудливість чиновників. «Ми вважаємо, що держоргани виконують свої обов’язки згідно з правилами і законом і ми отримаємо необхідний дозвіл у час, вказаний законом», – сказав генеральний директор Wizz Air Ukraine Акош Буш.
Дмитро Уляницький
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас