А-95 повинен коштувати 14,1 грн/л, або як влада хоче домовитися з трейдерами про зниження цін на бензин — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

А-95 повинен коштувати 14,1 грн/л, або як влада хоче домовитися з трейдерами про зниження цін на бензин

Енергетика
841
Антимонопольний комітет України оприлюднив попередні підсумки розслідування щодо роботи українських нафтотрейдерів. Висновок невтішний – близько 40% світлих нафтопродуктів продаються за завищеною ціною. Водночас, в Асоціації “Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України” нарікають на брак валюти та попереджають про можливе виникнення дефіциту пального.
А-95 повинен коштувати 14,1 грн/л.
Антимонопольний комітет у ході досліджень ринку нафтопродуктів встановив монопольне становище компаній на 139 регіональних ринках, заявив виконуючий обов’язки голови Антимонопольного комітету України Микола Бараш.
Як вже згадувалось 40% світлих нафтопродуктів продаються за завищеною ціною. “Це приблизно 40% ринку… Приблизно 5-6 млн тонн”, – уточнив Бараш.
“Ці 139 монопольних положень встановлено в ході розслідування 77 справ про порушення у вигляді зловживання монопольним становищем даними суб’єктами. Рішення по цих справах буде прийнято в центральному апараті до кінця листопада”, – заявив Бараш. В АМКУ сподіваються на відповідальність учасників ринку, інакше їм загрожують мільйонні штрафні санкції.
“Ринок нафтопродуктів був високоприбутковим як мінімум останні 2-3 роки. І ми в праві очікувати відповідальної позиції від трейдерів тепер, коли державі погано”, – підкреслив в. о. голови АМКУ.
За розрахунками Комітету, ціна на бензин А-95 повинна становити 14,1 грн/л. – тобто на 2 грн менше, ніж він продається зараз. “Якщо розраховувати цiну без урахування рiзкої змiни загальної ситуацiї з нафтою на свiтовому ринку, то цiна бензину А-95 має становити 15,13 гривні за літр”, – зазначив Бараш.
Table-1
Виносити рішення та штрафувати трейдерів у АМКУ готові наприкінці листопада. “Після цього нафтотрейдерам необхідно буде або прийняти відповідальну позицію, або ж готуватися до штрафів за завищення цін для споживачів”,- заявив в. о. голови комітету. Однак, більше розраховує на перший варіант, оскільки левову частину штрафів перекладуть знову ж таки на плечі споживачів, заклавши їх у ціну.
Владу закликали “готувати каністри”
Починаючи від Нового року оператори ринку нафтопродуктів працюють собі у збиток, заявив президент Асоціації “Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України” Леонід Косянчук.
“За останні 6-7 місяців збитки склали від 20 до 30 млн. дол. І я зараз кажу лише про ті компанії, які входять до складу Асоціації. І це ще півбіди. Ми дійшли до вільного курсоутворення, а потім – до індикативного курсу. Це означає, що курс долара в 12,95 грн./$ є, але долара немає”, – сказав він. За його словами, на сьогодні уряд не розуміє того, що відбуваєтсья на ринку.
“Ми звернулися до уряду та НБУ, попередили, що так до кінця місяця ми вже будемо говорити не про ціни, а про сам бензин взагалі”, – додав Косянчук. Запас пального в країні експерт оцінює в один 6тиждень.
“Готуйте каністри! Підете на ринок шукати бензин”, – звернувся експерт до представників Антимонопольного комітету України.
Загроза дефіциту реальна
Можливості виникнення дефіциту пального в країні не виключають і в АМКУ. “В цій ситуації, коли ми маємо велику волатильність ринку, великих запасів (бензину – ред.), в принципі, бути не повинно. З іншого боку, дійсно, запаси доволі низькі. Я візьму на себе відповідальність сказати. що реальних запасів не знає ніхто. Тому що як правило різниця між тим, що говорить Держкомстат і тим, що кажуть реальні гравці ринку, по суті є, і як правило, це різні речі”, – сказав Микола Бараш.
Однак Антимонопольний комітет не полишає надії домовитись із нафтотрейдерами про продовження роботи та зниження цін на бензин.
“В ситуації, коли є труднощі з валютою, а це однозначно є і цю проблему треба вирішувати, такі загрози дефіциту є. Проблема існує, тому що запаси, судячи з усього, зменшились. Але я думаю, що бізнес – не ворог сам собі. Бо створення в країні дефіциту – це фактично оголошення війни власній країні та власній економіці. Це руйнування не лише економіки, але і бізнесу”, – заявив Бараш.
Минулого разу перемовини між сторонами провалилися. Чи завершаться вони успіхом цього разу – стане зрозуміло до кінця листопада.
Схоже, що нафтотрейдери не вірять у те, що АМКУ може їх оштрафувати. Однак, в березні 2013 року прецедент вже був – три компанії оштрафували на 150 млн грн за одночасне підвищення роздрібних цін на бензин марок А-92 и А-95. Тому якщо на фоні значного світового просідання ціни на нафту, ціни на українських АЗС не зрушаться ні вгору, ні вниз, це означатиме, що АМКУ не зумів “уламати” трейдерів, або ж оштрафував їх. В будь-якому разі, платити нам із вами.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас