1873
Бензин на українських АЗС подешевшав ще на 15 копійок
— Енергетика
Вартість бензину А-95 на українських АЗС на цьому тижні просіла на 15 копійок, а розцінки на дизель залишилися на колишньому рівні, повідомив Держзовнішінформ. Це відбулося слідом за зниженням розцінок на оптовому ринку, де тонна бензин подешевшала відразу на 200 грн – до 19,85-19,97 тис. (залежно від походження). Нагадаємо, що минулого тижня роздрібні ціни впали на 10 копійок.
Згідно з моніторингом цінового департаменту «Консалтингової групи А-95», середня вартість самого популярної марки А-95 16 жовтня становила 16,99 грн/л (заправні мережі WOG, «Лукойл», Shell, ОККО), а мінімальна – 16,05- 16,10 грн/л («Альфа-Нафта», КЛО, «Укрнафта»).
«Відносна стабілізація в жовтні на валютному ринку України, різке зниження цін на світовому ринку нафти і нафтопродуктів дають підстави припускати, що на ринку України слід чекати зниження оптових і роздрібних цін. Потенціал зниження на першу половину листопада очікується від 50-60 коп./л до 90-110 коп./л в залежності від розвитку ситуації на українському валютному і світовому нафтопродуктовому ринках», – прокоментував ситуацію начальник відділу паливно-енергетичних ринків ДП «Держзовнішінформ» Олег Мельник.
Правда, з цією точкою зору погоджуються не всі. Багато хто вважає, що радіти падінню світових цін на нафту ще рано, і що у наших нафтотрейдерів є всі шанси залишитися ні з чим. «Сьогодні ціна Brent втратила ще 29 центів і зупинилася на $83,50 за барель, а американська марка WTI трохи відіграла і закріпилася на рівні $80,87. В цілому, вважаю, світові ціни досягли свого дна, і навряд чи стануть опускати ще нижче, в кінці кінців, видобуток може стати невигідним – компанії просто його припинять. Але справа навіть не в цьому, ключове тут те, що це все розцінки на листопадові ф’ючерси. Тобто стільки коштує нафта, яку поставлять в наступному місяці, не зараз. Поки ж ми живемо за цінами місячної давності – $90-95 за барель», – зазначив співголова Фонду енергетичних стратегій Дмитро Марунич.
І уточнив, що нафта по $85 надійде на нафтопереробні заводи тільки через місяць, а почне перетворюватися на бензин і дизель – через півтора. «Грубо кажучи, до Нового року. І, якщо нинішня вартість долара в Україні зберегтися, то ціни на АЗС дійсно повинні просісти копійок на 50. Але от, якщо валюта подорожчає до 14-15 грн/$, чого побоюються нафтотрейдери, то, ні про яке зниження цін на пальне не буде й мови», – підкреслив Марунич.
Зараз наших заправників найбільше тривожить тотальний дефіцит долара. Вони не просто не мають жодних шансів закупити наперед пального, яке дешевшає, і завезти його за зниженими цінами через місяць-два. Але навіть оплатити поточні поставки палива в Україну.
Відкладений попит на долар з боку нафтотрейдерів оцінюють в $200 млн. – Це, доречі, обсяг всього продажу долара, який Нацбанк пообіцяв реалізувати всім українським компаніям (за тиждень) 17 жовтня. «Причому, це мінімум, і він лише частково вирішить проблему. Щоб ви розуміли $200 млн вистачить на оплату 200 тис. тонн палива – менше третини місячного споживання країни. Україна за 30 днів споживає по 400 тис. тонн кожного виду пального (бензину і дизеля) – разом 800 тис. тонн», – пояснив ситуацію президент Асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України» Леонід Косянчук.
За матеріалами: Вісті
Поділитися новиною
Також за темою
Для опалювального сезону Україні потрібно ще до 1 млрд доларів на газ — Reuters
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального