Бензин на українських АЗС подешевшав ще на 15 копійок


Бензин на українських АЗС подешевшав ще на 15 копійок

Вартість бензину А-95 на українських АЗС на цьому тижні просіла на 15 копійок, а розцінки на дизель залишилися на колишньому рівні, повідомив Держзовнішінформ. Це відбулося слідом за зниженням розцінок на оптовому ринку, де тонна бензин подешевшала відразу на 200 грн – до 19,85-19,97 тис. (залежно від походження). Нагадаємо, що минулого тижня роздрібні ціни впали на 10 копійок.

Згідно з моніторингом цінового департаменту «Консалтингової групи А-95», середня вартість самого популярної марки А-95 16 жовтня становила 16,99 грн/л (заправні мережі WOG, «Лукойл», Shell, ОККО), а мінімальна – 16,05- 16,10 грн/л («Альфа-Нафта», КЛО, «Укрнафта»).

«Відносна стабілізація в жовтні на валютному ринку України, різке зниження цін на світовому ринку нафти і нафтопродуктів дають підстави припускати, що на ринку України слід чекати зниження оптових і роздрібних цін. Потенціал зниження на першу половину листопада очікується від 50-60 коп./л до 90-110 коп./л в залежності від розвитку ситуації на українському валютному і світовому нафтопродуктовому ринках», – прокоментував ситуацію начальник відділу паливно-енергетичних ринків ДП «Держзовнішінформ» Олег Мельник.

Правда, з цією точкою зору погоджуються не всі. Багато хто вважає, що радіти падінню світових цін на нафту ще рано, і що у наших нафтотрейдерів є всі шанси залишитися ні з чим. «Сьогодні ціна Brent втратила ще 29 центів і зупинилася на $83,50 за барель, а американська марка WTI трохи відіграла і закріпилася на рівні $80,87. В цілому, вважаю, світові ціни досягли свого дна, і навряд чи стануть опускати ще нижче, в кінці кінців, видобуток може стати невигідним – компанії просто його припинять. Але справа навіть не в цьому, ключове тут те, що це все розцінки на листопадові ф’ючерси. Тобто стільки коштує нафта, яку поставлять в наступному місяці, не зараз. Поки ж ми живемо за цінами місячної давності – $90-95 за барель», – зазначив співголова Фонду енергетичних стратегій Дмитро Марунич.

І уточнив, що нафта по $85 надійде на нафтопереробні заводи тільки через місяць, а почне перетворюватися на бензин і дизель – через півтора. «Грубо кажучи, до Нового року. І, якщо нинішня вартість долара в Україні зберегтися, то ціни на АЗС дійсно повинні просісти копійок на 50. Але от, якщо валюта подорожчає до 14-15 грн/$, чого побоюються нафтотрейдери, то, ні про яке зниження цін на пальне не буде й мови», – підкреслив Марунич.

Зараз наших заправників найбільше тривожить тотальний дефіцит долара. Вони не просто не мають жодних шансів закупити наперед пального, яке дешевшає, і завезти його за зниженими цінами через місяць-два. Але навіть оплатити поточні поставки палива в Україну.

Відкладений попит на долар з боку нафтотрейдерів оцінюють в $200 млн. – Це, доречі, обсяг всього продажу долара, який Нацбанк пообіцяв реалізувати всім українським компаніям (за тиждень) 17 жовтня. «Причому, це мінімум, і він лише частково вирішить проблему. Щоб ви розуміли $200 млн вистачить на оплату 200 тис. тонн палива – менше третини місячного споживання країни. Україна за 30 днів споживає по 400 тис. тонн кожного виду пального (бензину і дизеля) – разом 800 тис. тонн», – пояснив ситуацію президент Асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України» Леонід Косянчук.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua