Франція в боргах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Франція в боргах

Кредит&Депозит
1329
Франція переймається зниженням зовнішнього боргу. За останні десять років він зріс удвічі і майже зрівнявся з ВВП країни. Ймовірно, найближчим часом скоротити його не вдасться – заважають збільшується бюджетний дефіцит, високе безробіття і скорочення темпів економічного зростання. Останнє – турбує не тільки Францію, але і більшість країн єврозони, і до 2017 року ситуація навряд чи поліпшиться.
Загальний обсяг державного боргу Франції за підсумками другого кварталу поточного року перевищив € 2023 трлн – позначка в € 2 трлн була подолана вперше, повідомив 30 вересня Національний інститут статистики та економічних досліджень (INSEE). Порівняно з першим кварталом держборг збільшився на € 28,7 млрд і досяг 95,1% ВВП вже до кінця червня, а не до грудня, як говорилося раніше в прогнозах французького уряду. Для порівняння, державний борг Росії, за інформацією Рахункової палати РФ, за сім місяців 2014 скоротився на 193, 8 трлнруб., або на 1,3%, і склав 7742 трлн руб. (€ 154 млрд).
Міністерство фінансів П’ятої республіки відзначає, що надмірна заборгованість складалася протягом довгого часу: з 2002 по 2012 рік розмір держборгу Франції збільшився з € 930 млрд до € 1,86 трлн.
«Політика, яку проводить уряд зараз, грунтується одночасно на оздоровленні державних фінансів за рахунок програми бюджетної економії і на стратегії зростання, яка повинна дозволити в подальшому зупинити збільшення боргу», – цитує ІТАР-ТАСС представника французького мінфіну.
Згідно із законодавством ЄС, заборгованість держави – члена Євросоюзу не повинна перевищувати 60% ВВП. Сьогодні це правило не виконують 14 з 27 країн, що входять в ЄС. Найгірший показник у Греції (160,5% ВВП), за нею розташувалися Іспанія (130,3%), Португалія (127,2%) та Ірландія (125,1%). Найбільш благополучними з точки зору обсягу держборгу країнами Європи виявилися Естонія (10%), Болгарія (18%) і Люксембург (22,4%).
Крім зовнішнього боргу Францію турбує захмарна безробіття – більш 3,42 млн людей, – і зростаючий бюджетний дефіцит. Раніше Париж обіцяв довести його рівень до 3% ВВП до 2015 року, але в новому прогнозі йдеться, що дефіцит скоротиться до 2,8% ВВП тільки до 2017 року, коли в країні повинні пройти наступні президентські вибори.
Прогноз був опублікований на тлі підготовки річного бюджету, який був представлений уряду міністром фінансів Мішелем Сапеном в середу, 1 жовтня.
Уряд Франції планує стимулювати економічне зростання шляхом скорочення податку на прибуток в спробі підвищити купівельну спроможність – наступного року поріг сплати податку на прибуток розпочнеться з суми в € 10 тис. Очікується і скорочення державних витрат на соціальне забезпечення на € 50 млрд протягом трьох років, а також зниження субсидій до органів місцевого самоврядування.
Щоб заповнити зміни, внесені в спірний «екологічний податок» для великовантажних транспортних засобів, уряд планує підвищити податок на дизельне паливо на два центи за літр.
Міністерство економіки підкреслило, що план уряду по «очищенню» державних фінансів повинен дозволити зупинити зростання боргу. «Франція користується довірою інвесторів, що дозволяє державі, а також компаніям і приватним особам залучати фінансування за дуже низькими ставками», – наводить слова одного з чиновників міністерства французьке видання The Local. Для боротьби з економічною кризою вкрай непопулярний серед населення уряд президента Франсуа Олланда вже ввів в дію «Пакт відповідальності», який пропонує компаніями податкові послаблення на € 40 млрд в обмін на створення 500 тис. робочих місць протягом трьох років.
Ключові чинники, що привели за останнє десятиліття економіку Франції до нинішнього стану, – це бюджетний дефіцит, високі відсотки по кредитах через загальну боргову кризу єврозони, а також низьке економічне зростання, яке давало країні менше можливостей для стримування боргового навантаження, вважає головний економіст Deutsche банк в Росії Ярослав Лісоволик. «Тому навряд чи варто дивуватися негативній динаміці держборгу», – сказав експерт «Газеті.Ru».
Проблеми з економічним зростанням в єврозоні носять довготривалий характер, вони пов’язані з недостатнім ступенем структурних реформ. Швидше за все, високе боргове навантаження стане основним фактором стримування зростання як Франції, так і багатьох інших країн Європи.
Крім того, Париж може потрапити в «дефляційну пастку». «Це фактор ризику, який стосовно Європі багатьма досі недооцінюється», – додає Лісоволик. У подібній ситуації вкрай важливо, які дії зробить ЄЦБ для нейтралізації загрози потрапляння країни в дефляційну спіраль скорочення економічного зростання, особливо на тлі можливого подальшого уповільнення не тільки в Європі, але і в світовій економіці в цілому.
Французька економіка знаходиться в стагнації вже два квартали поспіль, зростання ВВП країни в третьому кварталі складе всього лише 0,2%. Розбіжності між Франсуа Олландом і міністром економіки Арно Монтебуром призвели до зміни кабінету міністрів в серпні нинішнього року. Зокрема, Монтебур звинуватив Німеччину в «одержимості» бюджетною економією, що підірвало економічне зростання в ЄС в цілому і в Франції зокрема.
«Це фінансовий абсурд, оскільки, гальмуючи економічне зростання, вони через зниження зайнятості заважають досягненню власних цілей», – говорив він.
На початку серпня Олланд визнав неможливість досягти наміченого раніше зростання на 1%. Тоді ж Мішель Сапен додав, що і в 2015 році ВВП країни додасть максимум 1%, хоча, згідно попереднім викладкам, очікувалися 1,7%. В середині вересня рейтингове агентство Moody ‘s погіршило прогноз зростання економіки Франції на 2014 рік з 0,6 до 0,4%, на 2015 рік агентство прогнозує прискорення зростання до 0,9%, а в 2018 році – до 1,4%.
Іделія Айзятулова
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас