507
Підроблений бензин займає 20% українського ринку
— Енергетика
Активізація роботи силових органів України по боротьбі з фальсифікатом на ринку нафтопродуктів є вкрай своєчасною і необхідною, вважають в консалтинговій групі “А-95” (Київ).
“Частка некондиційного палива на ринку становить не менше 20%. Це завдає величезної шкоди транспорту, довкіллю та здоров’ю людей, оскільки при випуску контрафакта у великій кількості використовуються компоненти, заборонені в легальних нафтопродуктах. Для держави така частка фальсифікату означає щорічні втрати близько 9 млрд грн акцизу і ПДВ”, – зазначають в групі.
В “А-95” вважають обгрунтованими перевірки Міністерства внутрішніх справ, вироблені зараз на АЗС мережі “БРСМ-Нафта” в Харківській та Київській областях.
“Доступні дані говорять про наявність передумов для інтересу перевіряючих органів. За даними “А-95”, за вісім місяців 2014 на нафтобази, що входять до групи” БРСМ “, в Переяславі-Хмельницькому, Василькові (обидві – Київська обл.) І Козятині (Вінницька обл.) надійшло: 28,7 тис. тонн російської октанозбільшуючої добавки “Октан-Еко”; 10,1 тис. тонн газового конденсату; 19,4 тис. тонн фракції ізопентанової (аналог прямогонного бензину, так званий газолін). Всі зазначені компоненти використовуються на нафтопереробних заводах, яких на зазначених нафтобазах немає”, – пояснили в групі.
Як відзначають в “А-95”, увагу на себе звертає і той факт, що починаючи з травня 2014 року “БРСМ-Нафта” та її трейдери не купують на ринку бензин А-95, хоча на АЗС мережі пропонуються відразу дві марки цього бензину . За даними Держкомстату, в січні-серпні через мережу “БРСМ-Нафта” було реалізовано за готівковий розрахунок 47,6 тис. тонн бензину А-95.
“В результаті проведених досліджень ми не змогли знайти джерела поставок такого обсягу бензину. Виникає питання: звідки він узявся, або що було заправлено в баки автомобілістів на БРСМ під цією маркою?”, – Сказав директор “А-95” Сергій Куюн.
Експерти також вважають, що квітневе підвищення ставок акцизного збору вдвічі – до EUR98 / тонна сприятиме початку кустарного виробництва бензину марки “А-95”, який раніше був менше схильний підробкам. Про це, зокрема, говорить початок закупівель авіаційного гасу компаніями, що не мають відношення до заправки літаків.
“Однією з таких компаній є “БРСМ-Нафта”, що отримала за останні кілька місяців 8,2 тис. тонн авіаційного палива з Білорусі”, – вказується в прес-релізі групи.
В “А-95” вважають, що при змішуванні авіагасу з дизельним паливом оператор отримує відчутний додатковий дохід при подальшому продажі отриманої суміші під виглядом ДТ на АЗС за рахунок різниці у податках.
“Масштаби тіньового ринку нафтопродуктів не обмежуються однією-двома компаніями і регіонами, це масове явище, яке зростає разом з цінами на легальне паливо. Для мінімізації фальсифікату необхідно заборонити вільне ходіння компонентів для виробництва нафтопродуктів, реанімувати державну систему контролю якості палива і спростити механізми контролю за якістю на АЗС для недержавних організацій”, – резюмує С. Куюн.
Як повідомлялося, більше 20 автозаправних комплексів (“БРСМ-Нафта”) в Харкові та Київській області закрито через перевірки правоохоронців.
“БРСМ-Нафта” називає причинами перевірок недодачу копійчаної здачі покупцю, а також те, що раніше не фіксувалися порушення пожежних норм. У компанії вважають, що перевірки проводяться в інтересах недобросовісних конкурентів.
Українські ЗМІ пов’язують мережа “БРСМ-Нафта” належить екс-міністру енергетики та вугільної промисловості України Едуарду Ставицькому. Однак у самій компанії таку зв’язок спростовують.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Для опалювального сезону Україні потрібно ще до 1 млрд доларів на газ — Reuters
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального