697
Індійський молочний гігант вирішив заробити на російському ембарго
— Світ
Кооператив Amul, найбільший в Індії виробник молочної продукції, планує скористатися введеними Росією продовольчими санкціями проти постачальників з США, Канади, Австралії, Євросоюзу та Норвегії. Як з’ясував РБК, Amul близький до підписання договору з компанією «Фудлайн»: через заборону частині імпорту, включаючи сири фінської Valio, вона могла недоотримати за місяць майже $ 40 млн виручки.
Індійський молочник
«Російський ринок молока величезний, через введення санкцій він втратив суттєві обсяги, і це величезний шанс не тільки для Amul, але і для інших індійських молочних компаній», – наводить слова керуючого директора індійської компанії Рупіндера Содха видання Hindu BusinessLine. За його словами, переговори з «Фудлайн» знаходяться у «вирішальній стадії» і після отримання всіх необхідних сертифікатів у перевіряючих російських органах компанія може почати поставки.
Голова ради директорів «Фудлайн» Максим Іванов підтвердив РБК інформацію, зазначивши, що сторони поки не домовилися про обсяги і асортимент. «Нас цікавить високоякісна продукція, ми поки вивчаємо асортимент, – розповів він. – Думаю, вони можуть гарантувати нам високу якість, так як Amul імпортує свою продукцію в США, Австралію та інші країни, де до продуктів висувають високі вимоги».
Amul виробляє широкий асортимент продукції, імпортуючи головним чином готову молочну продукцію з тривалим терміном придатності. Так, на американський ринок компанія поставляє вершкове масло (термін зберігання – 12 місяців), плавлені сири (9 місяців), сири «Моцарелла» і «Гауда» (від 6 до 9 місяців), йогурти (6 місяців) і т.д.
Amul за структурою бізнесу схожий з фінської Valio, яка також представляє собою компанію, що належить кільком сільгоспкооперативам, що об’єднався для випуску продукції під єдиним брендом. В 17 індійських кооперативів, які об’єдналися під брендом Amul, входять понад 3,2 млн фермерів. За даними самої компанії, вона переробляє 4,8 млрд л молока на рік, а її річний виторг досягає $ 3 млрд (для порівняння, найбільшим світовим виробником молочної продукції є швейцарська Nestle з більш $ 28 млрд.).
«Фудлайн» (входить до групи «Галактика», одного з найбільших виробників і імпортерів молочних продуктів в країні) була ексклюзивним дистриб’ютором Valio з 1994 року, також ввозила Ehrmann, Unilever, Nestle, Paulig, Upasana Singapore та ін. Для Valio Росія була найбільшим експортним ринком – сюди відправлялося 49% всієї експортованої продукції. За даними Valio, в 2013 році її виручка в Росії склала 378 млн євро (приблизно $ 491 млн).
За словами Іванова, через введення заборони імпорту молочної продукції з Європи «Фудлайн» недоотримав 1,5 млрд руб. (близько $ 39 млн) виручки за минулий місяць. Він додав, що Індія є не єдиною країною, де «Фудлайн» шукає нових постачальників.
На думку засновника креативного агентства Kaufman Станіслава Кауфмана, замінити звичний, і який користується довірою споживачів, фінський бренд незнайомим індійськими марками буде непросто. «Споживачеві в Росії складно уявити веселого індійського молочника або повірити в те, що індійці можуть перевершити фінів в частині екологічності і чистоти виробництва», – говорить маркетолог.
Не тільки чай і фрукти
За даними продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (FAO), Індія є найбільшим світовим виробником молока і молочних продуктів: у 2013 році країна випустила більше 140 млн т такої продукції (в перерахунку на сире молоко). Росія в списку найбільших країн-виробників лише на 6-му місці з 30 млн т (при середньорічному обсязі споживання 34 млн т).
Молочна продукція з Індії раніше майже не була представлена на російському ринку; основними постачальниками в Росію за підсумками 2013 року, за даними Мінсільгоспу, були Білорусія (47%), Фінляндія (12%) і Німеччина (8%).
Після введення санкцій всі, хто займався імпортом до Росії, зараз пильно вивчають не потрапили під заборону ринки на предмет заміни – Індію, країни Латинської Америки, Сербію, розповів РБК голова правління асоціації Союзмолоко Андрій Даниленко. Росія, за його словами, наближається до традиційного зимового піку цін на молочні продукти і заміну треба знайти досить швидко.
Минулого тижня в Россільгоспнагляді пройшла зустріч глави наглядового відомства Сергія Данкверта з головою ради з розвитку експорту сільськогосподарської продукції Індії Сантоша Кумаром сарангі. «Нами була досягнута домовленість, що протягом місяця буде проведена інспекція підприємств Індії, які готові поставляти свою м’ясну і молочну продукцію (…). Плюс знадобиться ще місяць на узгодження – питання в тому, щоб були єдині сертифікати. Тобто через два місяці поставки можуть початися», – заявила після зустрічі представник прес-служби Россільгоспнагляду Юлія Трофімова.
Зараз в Росії з Індії ввозиться головним чином продукція рослинництва – чай, кава, фрукти. За даними Федеральної митної служби, загальний імпорт в країну з Індії в 2013 році склав $ 3,09 млрд, з них на сільгосппродукцію припало $ 533, 2 млн, на рибу – $ 40,3 млн.
За матеріалами: РБК
Поділитися новиною
Також за темою
Рейтинг найпопулярніших країн для переїзду у 2025 році (інфографіка)
У США фотографуватимуть іноземців на в’їзді та виїзді для створення бази даних розпізнавання облич
Де у світі живе найбільше мільярдерів
У Чехії зросла кількість українських біженців після дозволу виїзду чоловіків до 23 років
Трамп скоротив квоту на прийом біженців до 7,5 тисячі. Це найнижчий рівень за 40 років
Єврокомісія вимагає від Угорщини, Словаччини та Польщі скасувати обмеження на український експорт
