Індійський молочний гігант вирішив заробити на російському ембарго — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Індійський молочний гігант вирішив заробити на російському ембарго

Світ
690
Кооператив Amul, найбільший в Індії виробник молочної продукції, планує скористатися введеними Росією продовольчими санкціями проти постачальників з США, Канади, Австралії, Євросоюзу та Норвегії. Як з’ясував РБК, Amul близький до підписання договору з компанією «Фудлайн»: через заборону частині імпорту, включаючи сири фінської Valio, вона могла недоотримати за місяць майже $ 40 млн виручки.
Індійський молочник
«Російський ринок молока величезний, через введення санкцій він втратив суттєві обсяги, і це величезний шанс не тільки для Amul, але і для інших індійських молочних компаній», – наводить слова керуючого директора індійської компанії Рупіндера Содха видання Hindu BusinessLine. За його словами, переговори з «Фудлайн» знаходяться у «вирішальній стадії» і після отримання всіх необхідних сертифікатів у перевіряючих російських органах компанія може почати поставки.
Голова ради директорів «Фудлайн» Максим Іванов підтвердив РБК інформацію, зазначивши, що сторони поки не домовилися про обсяги і асортимент. «Нас цікавить високоякісна продукція, ми поки вивчаємо асортимент, – розповів він. – Думаю, вони можуть гарантувати нам високу якість, так як Amul імпортує свою продукцію в США, Австралію та інші країни, де до продуктів висувають високі вимоги».
Amul виробляє широкий асортимент продукції, імпортуючи головним чином готову молочну продукцію з тривалим терміном придатності. Так, на американський ринок компанія поставляє вершкове масло (термін зберігання – 12 місяців), плавлені сири (9 місяців), сири «Моцарелла» і «Гауда» (від 6 до 9 місяців), йогурти (6 місяців) і т.д.
Amul за структурою бізнесу схожий з фінської Valio, яка також представляє собою компанію, що належить кільком сільгоспкооперативам, що об’єднався для випуску продукції під єдиним брендом. В 17 індійських кооперативів, які об’єдналися під брендом Amul, входять понад 3,2 млн фермерів. За даними самої компанії, вона переробляє 4,8 млрд л молока на рік, а її річний виторг досягає $ 3 млрд (для порівняння, найбільшим світовим виробником молочної продукції є швейцарська Nestle з більш $ 28 млрд.).
«Фудлайн» (входить до групи «Галактика», одного з найбільших виробників і імпортерів молочних продуктів в країні) була ексклюзивним дистриб’ютором Valio з 1994 року, також ввозила Ehrmann, Unilever, Nestle, Paulig, Upasana Singapore та ін. Для Valio Росія була найбільшим експортним ринком – сюди відправлялося 49% всієї експортованої продукції. За даними Valio, в 2013 році її виручка в Росії склала 378 млн євро (приблизно $ 491 млн).
За словами Іванова, через введення заборони імпорту молочної продукції з Європи «Фудлайн» недоотримав 1,5 млрд руб. (близько $ 39 млн) виручки за минулий місяць. Він додав, що Індія є не єдиною країною, де «Фудлайн» шукає нових постачальників.
На думку засновника креативного агентства Kaufman Станіслава Кауфмана, замінити звичний, і який користується довірою споживачів, фінський бренд незнайомим індійськими марками буде непросто. «Споживачеві в Росії складно уявити веселого індійського молочника або повірити в те, що індійці можуть перевершити фінів в частині екологічності і чистоти виробництва», – говорить маркетолог.
Не тільки чай і фрукти
За даними продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (FAO), Індія є найбільшим світовим виробником молока і молочних продуктів: у 2013 році країна випустила більше 140 млн т такої продукції (в перерахунку на сире молоко). Росія в списку найбільших країн-виробників лише на 6-му місці з 30 млн т (при середньорічному обсязі споживання 34 млн т).
Молочна продукція з Індії раніше майже не була представлена ​​на російському ринку; основними постачальниками в Росію за підсумками 2013 року, за даними Мінсільгоспу, були Білорусія (47%), Фінляндія (12%) і Німеччина (8%).
Після введення санкцій всі, хто займався імпортом до Росії, зараз пильно вивчають не потрапили під заборону ринки на предмет заміни – Індію, країни Латинської Америки, Сербію, розповів РБК голова правління асоціації Союзмолоко Андрій Даниленко. Росія, за його словами, наближається до традиційного зимового піку цін на молочні продукти і заміну треба знайти досить швидко.
Минулого тижня в Россільгоспнагляді пройшла зустріч глави наглядового відомства Сергія Данкверта з головою ради з розвитку експорту сільськогосподарської продукції Індії Сантоша Кумаром сарангі. «Нами була досягнута домовленість, що протягом місяця буде проведена інспекція підприємств Індії, які готові поставляти свою м’ясну і молочну продукцію (…). Плюс знадобиться ще місяць на узгодження – питання в тому, щоб були єдині сертифікати. Тобто через два місяці поставки можуть початися», – заявила після зустрічі представник прес-служби Россільгоспнагляду Юлія Трофімова.
Зараз в Росії з Індії ввозиться головним чином продукція рослинництва – чай, кава, фрукти. За даними Федеральної митної служби, загальний імпорт в країну з Індії в 2013 році склав $ 3,09 млрд, з них на сільгосппродукцію припало $ 533, 2 млн, на рибу – $ 40,3 млн.
За матеріалами:
РБК
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас