Технічна готовність і ресурсна обмеженість — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Технічна готовність і ресурсна обмеженість

Енергетика
366
Днями кияни вперше отримають квитанції на оплату житлово-комунальних послуг за липень, у тому числі з новими тарифами за гаряче водопостачання і опалювання квартир. Можна сміливо передбачити, що нові ціни мало кого порадують. Тим паче що сьогодні більше половини київських помешкань гарячої води взагалі не отримує. Проте, в «Київенерго» вважають, що липень — це знаковий місяць не лише для компанії, яка стала офіційним постачальником (виконавцем) відповідних послуг для будинків, які перебувають у комунальній власності, але й для киян. Якщо в них з’являються якісь претензії до якості обслуговування, то тепер ясно кому скаржитися і від кого вимагати. ЖЕК втратив функцію посередника і відповідає лише за стан внутрішніх будинкових мереж.
До речі, в «Київенерго», яке починає кампанію підписання прямих договорів зі всіма споживачами, прохають людей, які мають пільги, починаючи з вересня, в першу чергу прийти в оновлені, більш просторі центри обслуговування, щоб у компанії були підстави врахувати знижки, надані законодавством відповідним категоріям мешканців. У компанії побоюються, що ці центри не впораються з потоком відвідувачів, а тому закликають користуватися інтернетом і записуватися до електронної черги — кому на яку дату і час зручніше.
Своєю чергою, теплопостачальна організація, за словами виконавчого директора «Київенерго» Юрія Магери, перейшовши на прямі стосунки зі споживачами, теж виграла. «Ми технічно розуміємо всі аспекти стану мереж, — говорить топ-менеджер, — мешканець розуміє, куди звертатися в разі неякісного обслуговування, або зауваження в частині енергоносія. У результаті це дає скорочення часу на реагування на відповідні сигнали людей». Магера також повідомив, що в нових квитанціях тепер з’являться рядки, які відображають конкретний вклад ЖЕКів у теплопостачання будинків, — плата за експлуатацію будинкових мереж, а також за їх поточні і капітальні ремонти.
Важлива особливість опалювального сезону, який наближається, — це масова перевірка будинкових та індивідуальних приладів обліку гарячої води та тепла. Вперше цю функцію, звичайно, не безкоштовно — в тарифі на перевірку лічильників закладено 3% — узяло на себе «Київенерго». «День» запитав у Магери про процедуру цього процесу. Виявляється, в столиці сьогодні у мешканців приблизно 420 тисяч лічильників. На кожен має бути паспорт, де вказаний термін придатності і період роботи до перевірки, який у середньому становить 3-4 роки.
«За нашими даними, — зазначає виконавчий директор, — 75% вже давно потребують перевірки. До 1 липня перевірка лічильників була в зоні відповідальності ЖЕКів, тепер за це ми відповідаємо. Завдання складне, враховуючи той шквал, який з цієї дати ліг на наші плечі, але ми маємо намір вирішувати її планово і рівномірно. Ми маємо намір протягом 2014—2015 років цю роботу провести. За рік повинні перевірити 120 тисяч лічильників. На кожен прилад відводимо тиждень. Лічильник потрібно зняти, демонтувати, відвезти до спеціалізованої організації, де на перевірку відводиться два дні, і поставити на місце. Ініціатором перевірки може бути як наша сторона, так і мешканець. Черговість визначатимемо залежно від «простроченості» перевірки. Зрозуміло, що спочатку буде взято в роботу лічильник, який мав бути перевірений ще три роки тому, а той, який пропустив лише один місяць, може ще місяць попрацювати».
«День» також поцікавився ходом підготовки теплового господарства столиці до зими. «Всі планові роботи йдуть за графіком, — доповів Магера. — Ми вже провели приблизно 80% необхідних гідровипробувань. Зауваження, звичайно, є, і усуваються вони в штатному режимі. За ревізіями, поточними та капітальними ремонтами центральних теплопунктів (ЦТП) та індивідуальних теплопунктів, а також теплоджерел роботи виконані на 90%. За енергоблоками ТЕЦ-5 і ТЕЦ-6 ми вийшли на рубіж 50% — буквально вчора завершили ремонт блоку №4 на ТЕЦ-5, провели його розпалення. Отже цей блок потужністю 250 мегават повністю готовий. І взагалі, жодних побоювань у плані технічної готовності до зими ми не бачимо».
При цьому в «Київенерго» не замовчують, що ресурси енергоносія цього року сильно обмежені. Відключення гарячої води дозволило покласти за липень до зимової скарбнички 12 мільйонів кубометрів газу. Але таку його кількість місто споживає взимку лише за один день. Альтернативних джерел небагато. Шість малих котельних, які працюють на вугіллі, ним забезпечені. А мазуту, що використовується на ТЕЦ як резервне паливо, зараз дещо більше 50 тисяч тонн. Це вистачить лише на 15 — 20 відносно теплих днів, а при мінусових температурах лише на 10. Робота із закупівлі мазуту, який сильно подорожчав, начебто ведеться. Але де взяти гроші? Вся надія на керівництво міста.
Віталій Княжанський
За матеріалами:
День
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас