Хто найбільше постраждає від заборони на ввезення до Росії української горілки і пива — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Хто найбільше постраждає від заборони на ввезення до Росії української горілки і пива

Фондовий ринок
1964
З 15 серпня Росспоживнагляд заборонив ввезення на територію Росії української алкогольної продукції трьох компаній – “Оболонь”, “Сан ІнБев Україна” та “Українська дистрибуційна компанія” (входить до складу алкогольного холдингу Global Spirits).
Офіційна причина – невідповідність російським нормам якості та упаковки продукції.
На відміну від молочної продукції, соків і консервів, Росія заборонила поставки продукції не всіх українських виробників, а окремих. Однак вибір компаній, що потрапили під заборону, не випадковий. Саме “Оболонь” і Global Spirits є найбільшими постачальниками в Росію пива і горілки відповідно.
Пивна заборона
За даними Державної фіскальної служби, за підсумками семи місяців поточного року Україна експортувала пива на суму в $ 74,8 млн, з яких до Росії було поставлено продукції на $ 20 млн.
Як уточнює Ігор Товкач, виконавчий директор асоціації “Укрпиво”, в натуральному вираженні Україна поставляє на зовнішні ринки близько 10% своєї продукції, з яких більше половини припадає на російський ринок.
“Оболонь” як найбільший постачальник українського пива займає більше 90% експортних поставок. Саме для цієї компанії закриття російського ринку буде найбільш болючим, адже на відміну від компанії “Сан ІнБев Україна”, яка також потрапила до “чорного списку”, у “Оболоні” на території Росії своїх виробничих потужностей немає.
В “Оболоні” не змогли надати коментар, компанія ще не сформулювали свою позицію.
Що стосується “Сан ІнБев Україна”, то частка компанії в загальному експорті пива з України становить лише 5-6%. До нашого сусіда поставлялася в основному продукція під ТМ “Чернігівське”. Закриття російського ринку для “Сан ІнБев Україна” не стане критичним, адже компанія вже почала розливати пиво під ТМ “Чернігівське” в Росії.
Чи зможуть пивовари компенсувати закриття російського ринку? Швидше за все ні, вважає Ігор Товкач.
Перекрити зниження експорту підвищенням внутрішнього споживання навряд чи вийде, адже український ринок пива падає вже котрий рік. У першому півріччі 2014 року виробництво пива в Україні знизилося відразу на 13%. У 2013 році ринок впав на 7,3%.
У попередні роки важливим експортним ринком для української продукції була Білорусь, проте в нинішніх умовах особливо збільшити поставки в цю країну українським пивоварам навряд чи вдасться. Білорусь неодноразово вставляла “палки в колеса” нашому експорту. Спочатку вводилися мінімальні ціни на українське пиво, потім ліцензування постачальників. З 19 серпня Україна і Білорусь повинні зняти взаємні обмеження в торгівлі, однак це, ймовірно, не торкнеться мінімальних цін на українське пиво в Білорусі, які на 25-30% вище, ніж на місцеву продукцію. Конкурувати з білоруським пивом в таких умовах українським виробникам вкрай складно.
Горілчаназаборона
Потрапив до “чорного списку” Росспоживнагляду і найбільший експортер української горілки компанія “Українська дистрибуційна компанія” (Global Spirits), яка поставляла до Росії в основному продукцію під ТМ “Хортиця”. Частка компанії в загальному горілчаному експорті становила понад 75%.
В українському офісі Global Spirits заявили, що в даний час не отримали офіційних документів від Росспоживнагляду, тому оцінити можливі збитки від дій російських властей поки не можуть.
У російському підрозділі компанії відзначають, що заборона не сильно позначиться на роботі алкогольного холдингу в цілому – продукція вироблятиметься на російському заводі компанії “Російська північ” у Вологодській області.
У коментарях російським ЗМІ в ТД “Мегаполіс” (займається просуванням продукції Global Spirits в Росії) заявили, що вже з травня 2014 р. налагодили виробництво “Хортиці” на заводі “Російська північ”.
Друге місце за обсягами експорту української горілки до Росії займає холдинг “Баядера” (порядку 20%). Продукція компанії під заборону не потрапила, однак і цей виробник розливає свою продукцію (ТМ “Хлібний дар”, “Цельсій”) в Росії, тому потенційно може наростити розлив в Росії в разі проблем з місцевою владою.
Примітно, що українські виробники міцних алкогольних напоїв через політичні подій змушені змінювати позиціонування своєї продукції на російському ринку. Ще кілька років тому “українська горілка” йшла на російському ринку “на ура”. Російський споживач готовий був платити більше саме за українські бренди, великою популярністю користувалися настоянки.
Зараз ситуація змінилася. Українські виробники, просуваючи свою продукцію в Росії, не акцентують увагу на “українськості” своєї продукції – скоріше навпаки, намагаються дистанціюватися від країни походження торгової марки.
Тетяна Недорізанюк
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас