2541
Судна-порушники потайки заходять в окупований Крим
— Світ
Судна-порушники, щоб уникнути покарання за порушення режиму тимчасово окупованої території Криму, вимикають “маячки” автоматизованої ідентифікаційної системи (АІС). Про це повідомляє прес-служба Мінінфраструктури.
“Застосування санкцій до суден-порушників можливо у випадку заходження таких суден в Україну. Інформації щодо санкцій до суден з боку інших центральних органів виконавчої влади в Мінінфраструктури не надходило”, – повідомили в міністерстві.
Там нагадали, що система моніторингу надводної обстановки у Чорному морі з використанням АІС створена за наказом Мінінфраструктури № 221 від 25 квітня 2012 року.
За даними ресурсу BlackSeaNews в “Чорному списку” суден-порушників зараз знаходяться 36 російських, 18 турецький, 12 грецьких, 2 румунських, 2 сінгапурських, 1 італійське, 1 болгарське, 1 єгипетське, 1 панамське, 1 українське та 1 естонське судно.
Заходом у порти окупованого і анексованого Росією Кримського півострова судновласники, капітани й екіпажі суден скоюють злочин, передбачений статтею 332-1 Кримінального кодексу України.
Ця стаття була внесена до Кримінального Кодексу при прийнятті Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України”.
За цим законодавчим актом, члени екіпажу судна, що перебувають на його борту в Крим, потрапляють під адміністративну та кримінальну відповідальність перед Україною за незаконний груповий перетин кордону та порушення порядку в’їзду на окуповану територію.
І це рано чи пізно може обернутися для членів екіпажу серйозними штрафами, а для судновласника і капітана – і більш серйозними наслідками, включаючи арешт цього судна або інших суден цього судновласника в українських або іноземних портах.
Як відомо, раніше Україна закрила морські порти в Керчі, Севастополі, Феодосії, Ялті та Євпаторії. “З практичної сторони закриття морських портів означає припинення їхньої діяльності, ліквідацію адміністрацій морських портів, внесення змін до Реєстру морських портів України”, – додали в Мінінфраструктури.
За матеріалами: Центр транспортних стратегій
Поділитися новиною