"Сбербанк" лобіює замовлення на Керченський міст для компанії, яка заборгувала йому багато грошей


"Сбербанк" лобіює замовлення на Керченський міст для компанії, яка заборгувала йому багато грошей

Омське НВО “Мостовик”, що перебуває на стадії банкрутства, може стати генеральним підрядником при будівництві моста через Керченську протоку. Цього добивається президент “Сбербанку” Герман Греф. Наміри Грефа підтверджують джерела в будівельній галузі і в самому банку. Поки, правда, офіційної пропозиції компанії не надходило, проводиться експертиза, зазначає видання.

Експерти оцінили чорновий проект в 283 млрд рублів. Основний козир “Мостовика” в тому, що він може виконати замовлення в два рази дешевше. Про це виданню розповіло джерело в “Сбербанку”, обмовившись, що є різні варіанти будівництва моста.

Раніше заступник глави МінКриму Андрій Соколов говорив, що міст може обійтися в 170 млрд рублів. Обговорювався і проект вартістю 283-376 млрд рублів. Неясний і проект мосту – відомо лише, що це буде суміщений дворівневий міст з чотирма смугами і двома залізничними шляхами через косу Тузла.

“Мостовик” – одне з найбільших будівельних підприємств країни. Компанія була одним з основних підрядників на великих будовах, будувала міст на острів Російський та інші об’єкти до саміту АТЕС у Владивостоці, а потім – льодовий палац і санно-бобслейну трасу для Олімпіади в Сочі. “Мостовик” винен “Сбербанку” 18,9 млрд рублів, “Альфа-Банку” – 3,3 млрд, “Газпромбанку” – 3,4 млрд.

У квітні компанія ініціювала своє банкрутство в арбітражному суді. Її власник Олег Шишов пояснював це необхідністю захисту від недружнього банкрутства. У травні “Сбербанк” отримав 20% компанії, оголосивши, що планує активно брати участь в управлінні “Мостовиком”, в тому числі допомагати отримувати нові підряди.

Якщо “Мостовик” виграє конкурс, то відразу стане кредитоспроможним. Однак за право будувати міст через Керченську протоку компанії доведеться поборотися з найбільшими будівельними компаніями Росії.

Раніше повідомлялося, нагадаємо, що будь-який варіант транспортного переходу може бути профінансований з коштів Фонду національного добробуту, тому будівництвом керченської переправи цікавляться великі компанії, зайняті інфраструктурним будівництвом, гравці в галузі мостобудування і тунельного будівництва.

ЗМІ вже називали серед можливих претендентів компанію “Мостотрест”, контрольовану бізнесменами Аркадієм і Борисом Ротенбергами, а також компанії “Волгомост”, “Стройтрансгаз” и “БАМтоннельстрой”. На місце майбутнього будівництва виїжджали і представники найбільшої китайської компанії в галузі інфраструктурного будівництва China Construction Communication company.

Окупатися проект буде як мінімум 20 років, але для цього міст доведеться зробити платним не тільки для вантажівок і автобусів, а й для всіх легкових автомобілів.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Яке майбутнє очікує Крим?
Дивись також
Весь ринок:Світ
Все, що ми знаємо про:Сбербанк
В Контексті Finance.ua
Опитування