Авіасалон «Фарнборо» йде на рекорд — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авіасалон «Фарнборо» йде на рекорд

Світ
1115
Розпочатий в англійському Фарнборо авіасалон може стати рекордним за обсягом укладених контрактів. Більшість російських виробників на авіасалон не потрапило через відмову Великобританії видати їм візи.
Сума контрактів, підписаних в перший день авіасалону в британському Фарнборо, в три рази перевищила показник за 2012 рік. Як зазначив прем’єр-міністр Великобританії Девід Кемерон, їх загальний обсяг вже перевищив позначку в $ 41,9 млрд.
«Ці цифри показують економічне зростання, якого ми очікуємо протягом тривалого часу», – прокоментував результати за перший день роботи авіасалону глава оргкомітету Шон Омрод.
Беззаперечним лідером за обсягом укладених в перший день контрактів став європейський авіаконцерн Airbus. Компанії вдалося укласти цілий ряд великих замовлень на загальну суму близько $ 21 млрд.
Половина з цієї суми припала на угоду з японською компанією SMBC Aviation Capital, яка замовила 115 узкофюзеляжних літаків Airbus A320. Загальна сума операції склала $ 11,7 млрд (€ 8,6 млрд) за каталожними цінами.
«Це замовлення став найбільшим в історії для лізингових компаній та узкофюзеляжних літаків», – підкреслюється в заяві SMBC, зробленому на авіасалоні «Фарнборо».
Вузькофюзеляжні літаки Airbus користуються попитом і у європейських покупців. Так, одна з найбільших лізингових корпорацій, голландська AerCap Holdings NV, підписала меморандум про покупку 50 нових А321neo на суму близько $ 5,14 млрд.
Обсяг замовлень основного конкурента Airbus, американського концерн Boeing, поки не перевищують і $ 10 млрд. У перший день авіасалону Боїнг вдалося укласти договорів всього на $ 7,7 млрд.
Більше половини від цієї суми припало на угоду з американською лізинговою компанією Air Lease Corporation. Boeing продасть ALC 26 своїх пасажирських літаків на суму $ 3,9 млрд (€ 2,9 млрд). Замовлення включає шість широкофюзеляжних Boeing 777-300ER і 20 узкофюзеляжних Boeing 737 MAX.
Американська корпорація також домовилася з лізинговою компанією Avolon про можливі поставки шести літаків 787-9 Dreamliner і опціон на п’ять 737 MAX-9. Вартість контракту оцінюється в $ 2 млрд.
Крім підписання угод Боїнг представив нове покоління середнього широкофюзеляжного Боїнг 787-9, який на 7 м довший нинішньої топової моделі Dreamliner 787-8 і вміщає на 40 пасажирів більше. Модель оснащена двигунами Роллс-Ройс і повинна стати «найбільш економічно ефективною серед широкофюзеляжних літаків середньої дальності», за заявою компанії.
Основний конкурент Boeing – Airbus також представив новий далекомагістральний літак A350, початок поставок якого заплановано вже на кінець 2014 року.
Успіх Airbus на авіасалоні повинен допомогти європейському авіаконцерну скоротити відставання від Boeing, відзначають в керівництві компанії.
З початку року Airbus досяг домовленостей про постачання 290 літаків, в той час як Боїнг підписав контракти на поставку 499 літаків.
Росіяни без «Фарнборо» не залишаться
Для російських компаній нинішній авіасалон поки проходить невдало. Половина російської делегації не змогла приїхати на авіаційний салон через затримку у видачі віз посольством Великобританії. В результаті з подавали на візу 347 осіб документи вдалося отримати вчасно лише 167 учасникам.
Росію мали представляти Роскосмос, Росавіація, державна корпорація “Ростехнології”, корпорація «Іркут», РСК «МіГ», ОПК «Оборонпром», ВАТ «Вертольоти Росії», ВАТ «Компанія« Сухой », ОАК.
Але представники цих компанії, а також технічні співробітники не зможуть перетнути кордон Сполученого Королівства. Їх топ-менеджмент, російські чиновники, а також служба протоколу і журналісти не отримали віз.
Серед тих, хто все-таки потрапив на виставку, – корпорація «Іркут» (входить в ОАК). Вона спільно з російськими та зарубіжними партнерами на своєму стенді представляє програму МС-21.
«Вертольоти Росії» представили середній багатоцільовий вертоліт Ка-32А11ВС, Ка-52 «Алігатор», Мі-28НЕ «Нічний мисливець» і Мі-35М, а також Мі-171А2, розроблений на базі вертольотів серії Мі-8/17.
Ряд ділових зустрічей з представниками російських компаній пройшли в закритому режимі. Boeing повідомив, що продовжив до 2022 року довгостроковий контракт з ВСМПО-АВІСМА (найбільший російський виробник титанової продукції) на поставку титанового прокату. При цьому гендиректор російської корпорації Михайло Воєводін на підписанні угоди присутнім не зміг через проблеми з отриманням візи.
На відміну від представників російської оборонної промисловості, більшість представників цивільної авіації змогли відвідати «Фарнборо».
Так, на авіасалон зміг приїхати генеральний директор ВАТ «Аерофлот – російські авіалінії» Віталій Савельєв. Авіакомпанія «Аерофлот» втретє була нагороджена міжнародною премією World Airline Awards в номінації «Краща авіакомпанія Східної Європи». Даний рейтинг щорічно складає британський консалтингове агентство Skytrax.
Змогла приїхати і делегація російської авіакомпанії «ЮТейр», яка привезла для стенду ЗАТ «Цивільні літаки Сухого» (ГСС) свій новий SSJ-100 в лівреї компанії. Сам ГСС в перший день роботи підписав угоду з казахстанською авіакомпанією Бек повітря на поставку семи літаків Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) на суму близько $ 200 млн.
Втім, відсутність частини делегації на авіасалоні навряд чи зможе негативно вплинути на результати російських виробників, відзначають експерти. «Контракти на поставку літаків або комплектуючих готуються і опрацьовуються за кілька місяців до авіасалону, а сам авіасалон виступає лише майданчиком, – говорить« Газеті.Ru »керівник аналітичної служби агентства« Авіапорти »Олег Пантелєєв, – тому в разі неможливості підписати контракт на« Фарнборо »компанії завжди зможуть це зробити в офісі».
Александр Орлов
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас