Київська "комуналка" готова до холодів на 40%, а на нову снігоприбиральну техніку грошей немає — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київська "комуналка" готова до холодів на 40%, а на нову снігоприбиральну техніку грошей немає

Казна та Політика
246
Назустріч холодам
Побиту приказку про те, що “сані краще готувати влітку”, повною мірою можна віднести до комунальної галузі. Багато киян ще тільки планують свою відпустку, а влада вже розпочала активні приготування до зими. Як пояснили Сегодня.ua в Департаменті житлово-комунальної інфраструктури КМДА, з 10778 об’єктів житлового фонду паспорти готовності до опалювального сезону отримала майже половина – 41,3%.
“Ремонт внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання виконаний у 4612 будинках, що становить 41% від запланованого. Ремонт каналізаційних мереж виконаний на 42%, а центрального гарячого водопостачання – на 42%”, – повідомив нам директор Департаменту Дмитро Новицький.
За його інформацією, ще в 3431 об’єктах житлового фонду проведена заміна систем опалення. Щоправда, підготовка котелень поки дещо відстає від інших показників – на сьогодні вдалося підготувати до роботи в холоди 91 котельню або 35% від загальної кількості. Якщо ж говорити в цілому, то, за офіційною статистикою, столична “комуналка” поки готова до зими приблизно на 40%. Втім, час до осені ще є.
Статистиці не вірять
Щоправда, офіційні дані викликають серйозні сумніви у експертів. “Я поки не бачу, щоб щось робилося”, – говорить директор “Інституту міста” Олександр Сергієнко. За словами експерта, підготовка до зимового періоду не проводиться на належному рівні.
Як зазначив Сергієнко, звичайна справа, коли влада перетворює підготовку до зими в голосний захід. Однак, щойно починається опалювальний сезон, одразу виникає купа проблем і аварій. Думку експерта підтверджують і офіційні дані: лише за період з 23 квітня до 1 липня під час планових випробувань тепломереж було виявлено 719 пошкоджень тепломереж, переважно магістральних. У 63 випадках діаметр ушкоджень перевищив 500 мм. Всього ж від початку року комунальникам вдалося виявити 3551 пошкодження.
“Потрібно глобально змінювати систему водопостачання та теплопроводів. З 4,5 км труб теплопроводів близько 50-60 відсотків відпрацювали свій ресурс – тобто їм більш ніж 25 років. Тому потрібна програма їхньої системної заміни, але її немає. Поки ж їх ремонтують тільки у випадках найжорстокішої необхідності”, – зазначив директор “Інституту міста”.
“Порожні” крани
За інформацією “Київенерго”, на сьогодні близько 4846 споживачів залишаються без гарячої води. Причини різні – починаючи від аварій і закінчуючи плановими роботами. Найбільше відключень сталося через проведення гідравлічних випробувань тепломереж.
“Через випробування відключені 3653 споживача. Серед них 1842 – у Деснянському, 852 – в Оболонському та 904 – у Солом’янському районах”, – повідомили в “Київенерго”.
За інформацією столичних енергетиків, на сьогодні виконано більш ніж 50% запланованих робіт з підготовки до опалювального сезону.
“В активній фазі – найбільш масштабні проекти з реконструкції та повної заміни ділянок теплових мереж, що відслужили свій 25-річний ресурс. Всього виконуються роботи на 18 ділянках, як магістральних, так і розподільчих тепломереж у різних районах, в тому числі, в густонаселених масивах – Теремках, Троєщині, Борщагівці, Нивках”, – пояснили нам в “Київенерго”.
На магістральних тепломережах енергетики міняють старі труби на нові металеві, а на розподільних – на пластикові.
Печаль водія
Ще одна проблема, з якою знову ризикують зіткнутися жителі столиці – сильні снігопади та ожеледь. З останньою борються як за допомогою техніки, так і по-старому – посипаючи піском і сіллю. Так, у січні цього року в особливо важкі дні на вулиці Києва щодоби висипали декілька сотень тонн солі.
“Це погано позначається на автомобілі, викликає корозію, що, у підсумку, знижує його вартість. Доходить до того, що машини, чиї власники живуть в передмісті, коштують дорожче ніж “міські”, – розповіла Сегодня.ua киянка-автолюбителька Анна.
“Під час сильного снігопаду ніяка кількість техніки не справляється. Тут справа скоріше полягає в ефективності її роботи – машини повинні бути заздалегідь відремонтовані і заправлені. Цього якраз не вистачало в попередні періоди, в часи Попова й Черновецького”​​, – говорить Сергієнко.
Втім, поки що чекати на які-небудь нововведення у цій сфері не варто. Як повідомили в КМДА, в поточному році в бюджеті Києва не були закладені кошти для придбання нової снігоприбиральної техніки.
“До роботи в осінньо-зимовий період в ЖЕО міста готується 453 одиниці снігоприбиральної техніки, у тому числі 206 тракторів. Також заготовлено 3970 штук шанцевих інструментів”, – пояснили столичні комунальники.
Гроші повинні залишатися в місті
Одна з головних складових успішної підготовки до зими, каже екс-мер Києва Олександр Омельченко, – якомога більш ранній старт.
“При мені підготовка до зими розпочиналася з 1 травня – щойно закінчувався опалювальний сезон. Насамперед займалися тим, що людині потрібно найбільше – водою, світлом і теплом”, – пояснив Сегодня.ua Олександр Олександрович.
Втім, підкреслює екс-мер, не можна забувати і про київські дороги, стан яких інакше як плачевний не назвеш: “Дороги, мостові й переходи в аварійному стані – латка на латці й “штопати” вже нікуди”.
Для вирішення цієї проблеми, за його словами, потрібно, щоб всі гроші з київського бюджету працювали на користь громади, а не відраховувалися до держбюджету, який “протягом 8 років розкрадали”.
До слова, аналогічної позиції дотримуються й нова влада столиці. Минулого тижня Київрада попросила Кабмін внести зміни до Бюджетного кодексу, які дозволять залишати у міському бюджеті 50% податку на дохід фізосіб (близько 8 млрд гривень щороку, які зараз вилучаються до державної скарбниці). Втім, навіть якщо уряд піде на цю поступку, зміни набудуть чинності тільки з 2015 року. Поки ж меру Кличку і його команді доведеться міркувати, як вирішувати проблему дефіциту київського бюджету в розмірі 3,5 млрд гривень.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас