Київська "комуналка" готова до холодів на 40%, а на нову снігоприбиральну техніку грошей немає
Назустріч холодам
Побиту приказку про те, що “сані краще готувати влітку”, повною мірою можна віднести до комунальної галузі. Багато киян ще тільки планують свою відпустку, а влада вже розпочала активні приготування до зими. Як пояснили Сегодня.ua в Департаменті житлово-комунальної інфраструктури КМДА, з 10778 об’єктів житлового фонду паспорти готовності до опалювального сезону отримала майже половина – 41,3%.
“Ремонт внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання виконаний у 4612 будинках, що становить 41% від запланованого. Ремонт каналізаційних мереж виконаний на 42%, а центрального гарячого водопостачання – на 42%”, – повідомив нам директор Департаменту Дмитро Новицький.
За його інформацією, ще в 3431 об’єктах житлового фонду проведена заміна систем опалення. Щоправда, підготовка котелень поки дещо відстає від інших показників – на сьогодні вдалося підготувати до роботи в холоди 91 котельню або 35% від загальної кількості. Якщо ж говорити в цілому, то, за офіційною статистикою, столична “комуналка” поки готова до зими приблизно на 40%. Втім, час до осені ще є.
Статистиці не вірять
Щоправда, офіційні дані викликають серйозні сумніви у експертів. “Я поки не бачу, щоб щось робилося”, – говорить директор “Інституту міста” Олександр Сергієнко. За словами експерта, підготовка до зимового періоду не проводиться на належному рівні.
Як зазначив Сергієнко, звичайна справа, коли влада перетворює підготовку до зими в голосний захід. Однак, щойно починається опалювальний сезон, одразу виникає купа проблем і аварій. Думку експерта підтверджують і офіційні дані: лише за період з 23 квітня до 1 липня під час планових випробувань тепломереж було виявлено 719 пошкоджень тепломереж, переважно магістральних. У 63 випадках діаметр ушкоджень перевищив 500 мм. Всього ж від початку року комунальникам вдалося виявити 3551 пошкодження.
“Потрібно глобально змінювати систему водопостачання та теплопроводів. З 4,5 км труб теплопроводів близько 50-60 відсотків відпрацювали свій ресурс – тобто їм більш ніж 25 років. Тому потрібна програма їхньої системної заміни, але її немає. Поки ж їх ремонтують тільки у випадках найжорстокішої необхідності”, – зазначив директор “Інституту міста”.
“Порожні” крани
За інформацією “Київенерго”, на сьогодні близько 4846 споживачів залишаються без гарячої води. Причини різні – починаючи від аварій і закінчуючи плановими роботами. Найбільше відключень сталося через проведення гідравлічних випробувань тепломереж.
“Через випробування відключені 3653 споживача. Серед них 1842 – у Деснянському, 852 – в Оболонському та 904 – у Солом’янському районах”, – повідомили в “Київенерго”.
За інформацією столичних енергетиків, на сьогодні виконано більш ніж 50% запланованих робіт з підготовки до опалювального сезону.
“В активній фазі – найбільш масштабні проекти з реконструкції та повної заміни ділянок теплових мереж, що відслужили свій 25-річний ресурс. Всього виконуються роботи на 18 ділянках, як магістральних, так і розподільчих тепломереж у різних районах, в тому числі, в густонаселених масивах – Теремках, Троєщині, Борщагівці, Нивках”, – пояснили нам в “Київенерго”.
На магістральних тепломережах енергетики міняють старі труби на нові металеві, а на розподільних – на пластикові.
Печаль водія
Ще одна проблема, з якою знову ризикують зіткнутися жителі столиці – сильні снігопади та ожеледь. З останньою борються як за допомогою техніки, так і по-старому – посипаючи піском і сіллю. Так, у січні цього року в особливо важкі дні на вулиці Києва щодоби висипали декілька сотень тонн солі.
“Це погано позначається на автомобілі, викликає корозію, що, у підсумку, знижує його вартість. Доходить до того, що машини, чиї власники живуть в передмісті, коштують дорожче ніж “міські”, – розповіла Сегодня.ua киянка-автолюбителька Анна.
“Під час сильного снігопаду ніяка кількість техніки не справляється. Тут справа скоріше полягає в ефективності її роботи – машини повинні бути заздалегідь відремонтовані і заправлені. Цього якраз не вистачало в попередні періоди, в часи Попова й Черновецького”, – говорить Сергієнко.
Втім, поки що чекати на які-небудь нововведення у цій сфері не варто. Як повідомили в КМДА, в поточному році в бюджеті Києва не були закладені кошти для придбання нової снігоприбиральної техніки.
“До роботи в осінньо-зимовий період в ЖЕО міста готується 453 одиниці снігоприбиральної техніки, у тому числі 206 тракторів. Також заготовлено 3970 штук шанцевих інструментів”, – пояснили столичні комунальники.
Гроші повинні залишатися в місті
Одна з головних складових успішної підготовки до зими, каже екс-мер Києва Олександр Омельченко, – якомога більш ранній старт.
“При мені підготовка до зими розпочиналася з 1 травня – щойно закінчувався опалювальний сезон. Насамперед займалися тим, що людині потрібно найбільше – водою, світлом і теплом”, – пояснив Сегодня.ua Олександр Олександрович.
Втім, підкреслює екс-мер, не можна забувати і про київські дороги, стан яких інакше як плачевний не назвеш: “Дороги, мостові й переходи в аварійному стані – латка на латці й “штопати” вже нікуди”.
Для вирішення цієї проблеми, за його словами, потрібно, щоб всі гроші з київського бюджету працювали на користь громади, а не відраховувалися до держбюджету, який “протягом 8 років розкрадали”.
До слова, аналогічної позиції дотримуються й нова влада столиці. Минулого тижня Київрада попросила Кабмін внести зміни до Бюджетного кодексу, які дозволять залишати у міському бюджеті 50% податку на дохід фізосіб (близько 8 млрд гривень щороку, які зараз вилучаються до державної скарбниці). Втім, навіть якщо уряд піде на цю поступку, зміни набудуть чинності тільки з 2015 року. Поки ж меру Кличку і його команді доведеться міркувати, як вирішувати проблему дефіциту київського бюджету в розмірі 3,5 млрд гривень.
За матеріалами: Сьогодні
Поділитися новиною