Чи дорожчатиме бензин влітку? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чи дорожчатиме бензин влітку?

Енергетика
2647
Ні для кого не новина що пальне в Україні – продукт імпортний, тому його ціна тут залежатиме від кількох ключових факторів: ціни нафтопродуктів на європейському ринку, курсу валют та від стабільності ситуації в країні у цілому.
Ціну вгору трейдери штовхати не будуть
Ситуація на ринку дуже динамічна, тому прогнозувати ситуацію до кінця літа складно, відмічає експерт консалтингової компанії Upeco Олександр Сіренко. “До кінця липня найбільші мережі АЗС не будуть міняти свої ціни. Зміни відбудуться тільки по регіональних мережах – вони збільшаться на 10-15 копійок і торкнуться усіх регіонів. В середньому по Україні збільшення буде не більше, ніж на 30 коп.” – вважає експерт
“Великі мережі, які стоять зараз високо, у яких 95-й бензин коштує 16 гривень, не піднімуть ціну вгору тільки тому, що у них впала реалізація. Якщо вони зроблять ще один крок вверх – то реалізація ще піде на один крок униз. А падіння зараз у різних операторів на загал складає близько 20-30%, порівнюючи з аналогічним періодом минулого року”, – пояснив Сіренко.
Падіння продажів пального зумовили два фактори: загальна економічна ситуація в Україні і дуже велика ціна. “Це два ключових параметри, які призвели до падіння реалізації. Ціни виросли не через нові фактори: це все той же курс долара. Ми імпортуємо бензин та дизпальне, і зовнішні котирування на ринку Європи були на високому рівні у порівнянні з минулим роком. Принаймні це було наприкінці травня та початку червня. Долар виріс – на ті ж показники змінилась і роздрібна ціна в Україні на пальне”, – додав експерт.
“Зараз деякі експерти так би мовити “підігрівають” ринок, кажуть про здорожчання і готують до того, що і великі мережі підуть вгору. Але наразі у великих мереж зараз немає такої сильної аргументації, аби захистити високі ціни, аби ставити їх більше, ніж 16 гривень. Тому треба робити усе, аби ціна, яка є зараз, протрималась якомога довше. Нове здорожчання призведе до падіння реалізації, негативних наслідків у економіці. Будь-який завод, підприємство просто буде на суму, яка виділена на пальне, купувати його менше. Зараз у Європі такий більш-менш стабільний тренд – тобто, можна у цих цінах торгувати, і навіть дешевше”, – підсумував Сіренко.
Влітку треба буде звертати увагу на якість
Підстав для здорожчання пального не бачить і заступник директора НТЦ “Психея” Геннадій Рябцев. “Оскільки зараз ціни на нафту повернулися на звичний рівень, тобто 110-111 дол. за барель у середньому, підстав для подальшого подорожчання бензину та дизельного пального немає. Тому усе буде визначатися внутрішнім попитом на ці нафтопродукти та фінансовими ризиками, які зараз існують в Україні”, – розповів експерт.
“Через дестабілізацію у східних областях України, скоротилися обсяги реалізації нафтопродуктів у цих регіонах. Відбулось це і через низьку платоспроможність населення. Оскільки компанії працюють в основному на обігу, а не за рахунок високої маржі, то вони несуть дуже суттєві втрати зараз. Тому вони поставлені перед вибором – або піднімати ціни і отримувати подальше скорочення споживання, або утримувати ці ціни на рівні, що сформувався і зберігати лояльних покупців, запроваджуючи усілякі програми лояльності, акції, тощо. І більшість трейдерів обирають якраз другий варіант. Тому суттєвого подорожчання, навіть після того, як нафта дорожчала до 115 дол. за барель, до дев’ятимісячного максимуму, ми не побачили. Я думаю, що трейдери будуть робити всілякі акції протягом літа, аби зберегти клієнта і не допустити щоб він пішов на заправки з набагато нижчою ціною, але і незадовільною якістю”, – пояснив Рябцев.
Суттєве підвищення вартості десь у регіонах експерт також не прогнозує – мало хто в цьому зацікавлений. “Усі розуміють, що вже зараз ціна така, що подальше її підвищення призведе до скорочення споживання. Тому трейдери намагаються робити усе, аби не допустити підвищення цін вище економічно обґрунтованого рівня”, – додав він.
Однак, через набуття чинності нового “Технічного регламенту до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива” з 10 липня 2014 року, Рябцев звертає увагу на якість пального. “На ринку з’являється велика кількість палива, яке реалізується за такою ж або дещо нижчою ціною, але якість якого не відповідає цій ціні. І таким чином споживач вводиться в оману стосовно характеристик палива, що продається. Це сумішеві бензини, екологічне паливо, тощо. Їх останнім часом дуже багато розповсюдилось. Держава не контролює якість цих сумішей, тому місцеві і регіональні трейдери отримують можливість під виглядом 95-го бензину їх реалізовувати”, – зауважив експерт.
“Важливо, щоб автомобілісти не спокушалися дуже низькою ціною. Наївних трейдерів не існує, тому якщо ціна нижча на гривню чи більше, порівнюючи із сусідньою заправкою, а маркування те саме, то це не означає, що автомобіліст знайшов альтруїста серед трейдерів. Це означає, що якість цього продукту така, що дозволяє знизити ціну на 1-1,5 грн.”, – підкреслив він.
“Особливо на це треба зважати з 10 липня, коли буде запроваджено новий технічний регламент, який визначатиме показники бензину і дизельного палива. От там взагалі буде проблематично контролювати якість, адже дотримання національних стандартів буде справою виключно добровільною”, – додав Рябцев. За його словами, галузеві експерти звернули увагу уряду на це, однак бюрократична процедура по внесенню коректив до регламенту буде довга і влітку ми матимемо взагалі безконтрольне з боку держави паливо.
Схоже, що англійська приказка “Ми не настільки багаті, щоб купувати дешеві речі” стане легко застосовуваною не лише для речей щоденного вжитку. Та примітним знову ж є те, що держава не захищає споживача від неякісного продукту, залишаючи його наодинці зі своїм небагатим особистим бюджетом і вибором між якістю та економією.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас