Криза змушує українців масово відмовлятись від відпусток закордоном - що робити натомість? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Криза змушує українців масово відмовлятись від відпусток закордоном - що робити натомість?

Особисті фінанси
2770
Українські туристи вирішили відкласти свій відпочинок до кращих часів. 62% наших співвітчизників не збираються у відпустку взагалі – такі результати опитування Київського міжнародного інституту соціології. Лише 7,2% українців планують поїхати у Карпати, 6,6% планують провести відпустку у заміському будинку. 4,1%збираються вирушити до родичів у село. А 3% українців мріють поїхати за кордон.
Поганий початок
Початок сезону був для турагенцій дуже неприємним – затяжна економічна та політична криза досить сильно вплинула на розвиток туристичної галузі взагалі, відмічає президент Асоціації лідерів туристичного бізнесу України Олександр Новіковський.
“Галузь втратила близько 80% свого потенціалу. Готелі пусті, транспортники без завантаження, туристичні оператори на виїзд без завантаження, а внутрішній туризм існує самостійно, окремою ланкою. Тобто, початок сезону був невеселим в цілому для туристичної галузі”, – відмітив Новіковський.
“Якщо брати загальну характеристику, судячи з останніх 13 років, це найгірший сезон. Була криза 2008 року, криза 2009 року, але це було більш короткострокове явище, і більшою мірою політичне, ніж економічне. Але все рівно після політичної кризи, наприклад, 2008-го року, були економічні перепади. І вони йшли один за одним. А зараз – подвійний потужний удар в цілому: спершу політична криза, потім економічна, а потім ще один удар – це девальвація гривні”, – додав він. Головною причиною такого спаду є те, що туризм не входить у зону першої необхідності.
Загалом експерт відмічає, що вартість відпочинку не змінилась, порівнюючи із минулим роком. “Середній рівень – це 650-750 доларів за одну особу на тиждень, з перельотом, харчуванням, страхуванням. Але вартість змінилась для українських споживачів у гривневому еквіваленті – збільшилась на близько 30%. Якщо минулого року це було 5200-6000 тис. грн., то тепер це 7800-9000 тис. грн. Тому що цей рік курс долара до гривні – майже 12 грн/$”, – порівняв Новіковський.
Поворот не туди
Однак, стрімкої переорієнтації із напрямку закордонного туризму на внутрішній не відбулось. “Не сказав би, що є якийсь вибух – закордон не поїхали, то відповідно, поїхали по Україні. Все розвивається, як і передбачалось – потік зменшився, і досить суттєво, як закордон, так і по Україні. При тому, що організації в Україні ціни не піднімали, а більше того, навіть опустили по деяких позиціях. Але потік – не великий. Цей рік взагалі складнопрогнозований – важко планувати діяльність на сезон, на кілька місяців наперед,” – розповів Голова Української асоціації активного та екологічного туризму Сергій Підмогильний.
Тим не менш, у майбутньому експерт прогнозує реалізацію такого відкладеного попиту. “Реалізація відкладеного попиту в наступні роки буде 100%. Україна має дуже великий потенціал. Говорять про нього багато, і в різних галузях. І зараз він настільки накопичився: і можливості є, і країна велика, може запропонувати різні умови, задовольнити різні смаки туристів. Тому якщо ситуація в країні нормалізується, за кілька років можна очікувати сплеск, значну динаміку в галузі”, – переконаний Підмогильний.
В Україні виграють ті регіони, де місцева влада – зацікавлена
Український внутрішній туризм вже багато років зтикається з одними і тими ж проблемами. І перша за все – це дороги. “Решта усіх проблемних моментів потроху вирішуються, але не системно. З’являються якісь бази відпочинку, готелі, національні парки та заповідники приводять себе до ладу. Медіа більше говорять та пишуть про Україну. Люди мають доступ до Інтернету – відповідно, знають про ресурси. Ті, хто мають велосипеди, авто – можуть їздити по Україні самостійно або з групами. Тому пожвавлення є, але воно, нажаль, не організоване з боку держави до кінця – вона поки не приділяє уваги розвитку туризму. І там, де місцеві органи самоврядування розуміють роль туризму, вони там докладають зусилля”, – відмічає Сергій Підмогильний.
На думку Олександра Новіковського, західний регіон України розвивається більш потужно. “Там є крапкові зони, які забудовуються дуже сильно. Яскравий приклад – це Буковель. Навколо нього усе розбудовується досить швидко – малі готелі, приватні господарства. Як мінімум, до мільйона туристів щорічно відпочивають в Івано-Франківській області. Така сама ситуація у Львівській області – курорт Славське. Шацькі озера також приймають велику кількість туристів”, – розповів він. Цей відпочинок орієнтований на більш бюджетного туриста, який не готовий потратити 650-700 доларів на свій відпочинок. Тому розвивати його треба, виходячи із потреб часу, коли більше половини українців вирішили економити на відпочинку.
Розвиненість туристичної галузі у західних областях України пояснюється не в останню чергу і зусиллями місцевої влади. “Ті регіони, в яких влада розуміє значну роль туризму, докладає якихось зусиль, робить маркетинг, залучає інвестиції в туризм, робить інфраструктурні рішення – однозначно розвиваються. Коли в документах, в програмі прописується, що треба зробити і як це зробити, це розуміють і інвестори. І до цього підключаються місцеві громади, підприємства. Такі регіони, як Карпатський регіон, Львівська, Закарпатська, Івано-Франківська області, розташовані ближче до Європи, і мають можливості залучати грантові кошти на реалізацію програм”, – пояснив Підмогильний.
“Дуже хороший приклад – це Кам’янець-Подільський, який ще у 2004 році зробив такі ініціативи і зараз місто абсолютно змінилося, розвивається зокрема центральна туристична частина. Водночас, Київ не є лідером за розвитком туризму. Він виграє в силу свого розташування і того, що це столиця. Але Львів, наприклад, теж вдало розташований, і туристична динаміка в ньому є за рахунок того, що влада приділяє цьому багато уваги. Люди на місці об’єдналися довкола ідеї туризму. І підприємці, і громадяни розуміють, що туризм – це значна частка економіки. Вони внутрішньо і ментально більш готові до різних незручностей та негараздів, аби місто змінювалось у кращу сторону. У Криму теж були такі ініціативи, але зараз ми самі знаємо, яка там ситуація. На інших територіях поки такого системного розвитку немає”, – розповів експерт.
Великими туристичними ресурсами володіють також Полісся, Подністров’я, Побужжя. Загалом, для розвитку галузі потрібно провести загальний аналіз наявних ресурсів, розбити їх на так звані дестинації – території, які мають свої привабливі для туристів особливості чи об’єкти. “Це те, що треба робити вже зараз. Для того, щоб конкурувати на світовому ринку туризму, Україні потрібно структурувати свій туризм, зробити із себе щось привабливе. У нас є багато автентики, багато унікальних речей, територій, які можна розвивати під різними брендами”, – переконаний Підмогильний.
В українського туризму в рукаві насправді лежить один беззаперечний козир – людей, готових віддати за відпустку 700 доларів набагато менше, ніж тих, хто готовий викласти 250-300 дол. Тому коли через кілька років прийде очікуваний сплеск у галузі, українським агенціям треба бути готовими цю перевагу використати по повній.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас