Мережі одягу та взуття масово відмовляються від нерентабельних магазинів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мережі одягу та взуття масово відмовляються від нерентабельних магазинів

Фондовий ринок
3465
Рітейлери катастрофічно втрачають покупців. За перші п’ять місяців цього року продажі в натуральному вираженні впали вдвічі порівняно з аналогічним періодом 2013 р., розповів «Капіталу» генеральний директор групи компаній «Ультра» (мережі Baldinini, Levi’s, Pierre Cardin, Lagerfeld та Guess) Андрій Макаров.
«Найбільше постраждали магазини, які працюють в сегменті вище середнього», – пояснює він. Директор з розвитку мережі «Люксоптика» Євген Малєв говорить, що в січні-червні продажі окулярів у мережі магазинів Sunochki знизилися на 30% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Продажі знижуються через підвищення цін. Мережі купують свою продукцію за кордоном, тому девальвація національної валюти відбилася на вартості товарів, пояснює Макаров. Знижується і купівельна спроможність людей – більшість українців економлять.
«Середній чек в мережі «Люксоптика» знизився на 10-15%, до 300-350 грн», – додає Малєв.
Саме тому в доларовому еквіваленті впали обороти більшості рітейлерів. Відкласти купівлю одягу і взуття українців змусило і військове протистояння в Донбасі.
«На сході країни у нас знаходиться близько 20% від загальної кількості магазинів», – зазначив він і додав, що в інших регіонах країни продажі також знижуються.
Для рітейлерів спостережуване падіння продажів стало повною несподіванкою: багато хто з них планували розширювати мережі. Наприклад, раніше «Карі Україна» планувала відкрити близько 70 магазинів до кінця 2014 р. «Але зараз ці плани, природно, призупинені», – шкодує Мазитов. Всі свої сили гравці ринку спрямували на збереження існуючого бізнесу.
Вимога часу
Знизити операційні витрати рітейлери намагалися за рахунок зменшення витрат на оренду приміщень. Ринком пройшла хвиля укладання додаткових угод до договорів оренди між ритейлерами і власниками торгових центрів. Гравці вимагали прив’язати ставки до пільгового курсу 8-9,5 грн за один долар, а також надати додаткові знижки близько 30-40% від первісної ціни. «З торговими центрами ми домовилися про компроміс з оренди приміщень для 80% наших магазинів», – визнав Андрій Макаров. Якщо власники торгових центрів відмовлялися йти назустріч, то рітейлери без коливань закривали торгові точки. «Ми не змогли домовитися з ними про прийнятні для нас умови оренди», – повідомив виданню представник мережі одягу Lee Cooper, який побажав залишитися неназваним.
За словами директора відділу оренди девелоперської компанії Arricano Юлії Щасливої, всі переговори з рітейлерами проводяться в індивідуальному порядку, і компанія завжди намагається досягти компромісу. «Знайти зараз заміну орендарю дуже складно», – додає вона. Але знижки орендарям надаються на дуже короткий строк – в середньому на три місяці, тому мережі і торгові центри постійно перебувають в процесі переговорів.
Боротьба за прибуток
Зниження орендних ставок не завжди утримує рітейлерів від закриття магазинів або мереж. Деякі з них концентруються на своїх основних бізнесах, які приносять прибуток. Наприклад, «Інтермода-трейд» (мережі In Wear/Matinique, Naf-Naf, Minelli, Marela, Laurel, Claire’s, «Інтермода Трейд») закрила взуттєву мережу Minelli (близько 10 магазинів). Інші рітейлери, такі як Helen Marlen Group, закривають торговельні точки і роблять упор на розвиток інтернет-магазину. Іноді мережі приймають половинчасті рішення: кількість магазинів не скорочується, але зменшується орендована площа. Група компаній «Ультра» скоротила площу магазину Lagerfeld в торговому центрі Sky Mall з 200 до 100 кв. м, а Guess – з 240 до 150 кв. м.
Масові розпродажі
Вжиті заходи не врятували операторів ринку від вимушених ранніх розпродажів. Якщо торік вони розпочалися в липні, то цього року – у травні. Багато рітейлерів пропонували знижки на нові колекції в розмірі від 30 до 50% від первісної ціни. «Продавати товари без знижок практично нереально», – заявляв раніше «Капіталу» співвласник компанії Zeebra (мережі Butlers, Six, I am, Glossip) Дмитро Єрмоленко. Зараз мережі готові пожертвувати своєю націнкою – аби не залишитися із затовареними складами в кінці сезону.
Нинішнє літо – останній сезон масових розпродажів і щодо великого асортименту: восени рітейлери його скоротять. «Ми зменшили його наполовину», – зізнається Андрій Макаров. Максим Мазитов додає, що Kari також зменшить закупівлі нових колекцій.
Олександра Некращук
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас