Українські авіаперевізники скептично ставляться до можливості зниження тарифів на внутрішні перевезення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українські авіаперевізники скептично ставляться до можливості зниження тарифів на внутрішні перевезення

Фондовий ринок
705
Українські авіаперевізники скептично оцінюють можливості зниження тарифів на ринку внутрішніх перевезень, повідомили представники українських авіакомпаній на “круглому столі” у Києві.
Зокрема, за словами представника компанії “Ютейр”, для зниження тарифів необхідно скоротити витратну частину перевізників – аеронавігацію та аеропортові збори, а також вартість авіаційного пального. Представник компанії запропонував розглянути можливість встановлення різних тарифів з аеронавігації для внутрішніх і міжнародних перевезень.
Крім того, за його словами, на рівні уряду необхідно вирішити питання про надання права нерезидентам продавати авіапальне.
За словами представника “Ютейр”, ще одним варіантом для зниження тарифів може бути співпраця з регіональними властями з дотування перевізників.
Подібні аргументи наводили і представники Міжнародної авіакомпанії України (МАУ), Yan Air та ін.
Водночас представник міжнародного аеропорту “Бориспіль” повідомила, що аеропортові збори є економічно обґрунтованими, в структурі ціни квитка вони займають 4-5%. Крім того, вона зазначила, що “Бориспіль” вже знижував аеропортові збори, однак на ціні квитків українських перевізників це ніяк не позначилося.
Представник міжнародного аеропорту “Київ” (Жуляни) Олег Петровський, коментуючи питання можливого зниження аеропортових зборів, повідомив, що такі збори в структурі квитка займають близько 5-10%, їх зниження не призведе до суттєвого зменшення вартості квитків, проте може негативно відбитися на доходах самого аеропорту.
За словами О.Петровского, у зв’язку зі складною політико-економічною ситуацією в країні спостерігається падіння пасажиропотоку в аеропорту. Зокрема, “Бориспіль” очікує в червні зниження цього показника близько 60% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
О.Петровський додав, що ресурс для зниження вартості авіаквитків у внутрішньому сполученні варто шукати у зниженні вартості авіапального, яке займає до 70% у структурі тарифу, а також у регулюванні ринку хендлінгових послуг (наземне обслуговування).
Крім того, на його думку, скасування ПДВ для внутрішніх перевезень також могло б позитивно вплинути на зниження вартості авіаквитків.
Представник Антимонопольного комітету України зазначив, що в даний час відомство проводить розслідування по ринку наземного обслуговування, яке виявило високу рентабельність цього ринку (близько 100-200%). Результати розслідування планується оприлюднити пізніше.
Всі представники авіакомпаній висловили думку, що навіть за умови скорочення всіх зазначених витрат перевізники зможуть наблизитися до самоокупності послуги внутрішніх перевезень, однак серйозне зниження вартості авіаквитків призведе до того, що перевізники відмовлятимуться від послуги внутрішніх перевезень, бо і при діючих тарифах вона залишається збитковою.
В авіакомпаніях також доволі скептично ставляться до твердження, що при зниженні тарифів істотно зросте пасажиропотік.
Як повідомлялося, Генеральна прокуратура України звинуватила Державіаслужбу в тому, що відомство ніколи не проводило перевірку обґрунтованості встановлених тарифів на внутрішні пасажирські перевезення і не використовувало повноваження щодо скасування надмірно високих тарифів. У Генпрокуратурі зазначили, що в поточному році обсяг внутрішніх пасажирських перевезень повітряним транспортом в Україні зменшився на 19% через завищення вартості квитків на регулярні рейси і їх недоступність для переважної більшості пасажирів.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас