Лідери автопрому зупиняються через проблеми з постачанням комплектуючих — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Лідери автопрому зупиняються через проблеми з постачанням комплектуючих

Фондовий ринок
730
Кременчуцький автоскладальний завод (КрАСЗ) припинив роботу до 19 червня, повідомив начальник відділу економіки кременчуцької мерії Микола Здойма. За його словами, завод зіткнувся з проблемою забезпечення комплектуючими. Що криється за цим формулюванням, «Капіталу» на підприємстві пояснити не змогли. У приймальні гендиректора послалися на те, що коментувати ситуацію вчора не було кому.
Китайські комплектуючі
Експерти також дивуються, чим міг бути викликаний простій підприємства, і озвучують різні версії, такі як – перебої в логістиці, виявлений брак або якась інша проблема, яку на підприємстві не хочуть афішувати. КрАСЗ займається великовузловим складанням популярних в Україні китайських Gelly і корейських автомобілів, зокрема позашляховиків SsangYong Rexton, SsangYong Kyron, SsangYong Actyon, SsangYong Korando. Комплектуючі доставляються до країни морем. «Провідні українські імпортери завозять автомобілі або через Іллічівський, або через Одеський морські торговельні порти. Події, що відбуваються на сході України, не повинні впливати на роботу цих портів і на логістику комплектуючих», – розповів «Капіталу» консультант Центру транспортних стратегій Дмитро Ягелло.
Положення заводу
До цього часу, за даними Дмитра Ягелла, завод демонстрував позитивну динаміку виробництва. «За підсумками січня-квітня 2014 р. КрАСЗ наростив випуск автомобілів більш ніж у 7,6 рази – до 6,2 тис., а в квітні зростання становило 4,4% місяць до місяця», – говорить експерт. За даними старшого аналітика компанії «Арт-Капітал» Олексія Андрейченка, успішним був для підприємства і минулий рік. «За 2013 р. КрАСЗ зміг збільшити випуск автомобілів в 2,8 рази, до 9049 одиниць, за рахунок відновлення великовузлового складання китайських автомобілів Geely», – розповів експерт. За його оцінками, минулого року підприємство займало 28% ринку в сегменті виробництва легкових автомобілів і посідало друге місце після Запорізького автомобільного заводу (ЗАЗ). КрАСЗ поставляє свою продукцію до найбільшої дистриб’юторської мережі АіС, яка покриває всі регіони України і має частку близько 15% всього автомобільного ринку країни, говорить Андрейченко. І причин для погіршення становища заводу не передбачалося. «Geely і ЗАЗ залишаються у виграші від торішніх заходів з підтримки автомобільної промисловості, в той час як «Богдан Моторс», наприклад, поки що не в змозі подолати наявні у нього проблеми зі збутом», – говорить експерт «Арт-Капітал».
Проте, виробництво авто в Україні загалом поки що зростає. За підсумками січня-травня 2014 р. в країні було випущено 21 599 одиниць автотранспортних засобів, що на 65% більше порівняно з аналогічним періодом 2013 р., йдеться в повідомленні асоціації «Укравтопром».
Наслідки
Настільки нетривалий простій КрАСЗ поки що не дає приводу говорити про будь-які значущі наслідки для ринку і гравців, крім зниження виробництва на самому заводі, а також його виручки. Але якщо зупинка виробництва триватиме після зазначеної дати, а склади компанії почнуть розпродаватися, можна буде прогнозувати падіння частки підприємства на ринку, вважає Андрейченко. За його спостереженнями, лідер продажів вітчизняних легкових авто – ЗАЗ – зазнає аналогічних проблем з постачанням комплектуючих. Тому компанія навряд чи зможе зайняти нішу КрАСЗ, вважає аналітик.
Коли з ринку зникнуть доступні автомобілі українського складання, деякий час покупці будуть чекати на їх повернення на ринок, запевняє експерт. Вартість імпортних автомобілів аналогічної якості сильно збільшилася через девальвацію, тож одразу покупці на них не перейдуть. «Якщо проблеми затягнуться, то покупці будуть поступово переходити на недорогі імпортні моделі, а також, можливо, на автомобілі Skoda, які збираються в західній Україні і менш схильні до проблем на сході країни», – вважає Андрейченко. Увага споживача може переключитися на такі недорогі марки автомобілів, що користуються популярністю в Україні, як Hyundai Accent, Skoda Rapid, Renault Logan, Kia Rio і Lada Priora.
Гірше, ніж могло бути
Затяжні свята, девальвація гривні і хвилювання на сході України призвели до слабких показників автомобільного ринку в травні поточного року, відзначають експерти. «Продажі автомобілів у Донецькій і Луганській областях практично припинилися. А в цілому в країні в травні реалізація авто впала на 80%, до 3 тис. одиниць», – підсумував Андрейченко. Моделі українського збирання як і раніше посідають перші місця, але в абсолютних величинах продажі впали до історичного мінімуму. За 5 місяців 2014 р. автосалони продали лише 47 тис. машин – на 43% менше, ніж рік раніше.
«Зараз наш прогноз падіння продажів у 2014 р. на 21% виглядає все менш реалістично, оскільки ескалація конфлікту на сході і значна девальвація гривні шкодять ринку більшою мірою, ніж ми припускали», – зізнається експерт. З ним погоджується Дмитро Ягелло, який вважає, що на поточний момент для підприємств галузі найбільш гостро стоїть проблема відсутності платоспроможного попиту. «Саме з цієї причини останнім часом продажі автомобілів в цілому в країні демонструють негативну динаміку», – говорить він.
Наталія Кабаш
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас