680
Мічиганські руїни
— Світ
Для переформатування міста-банкрута Детройта під потреби населення, що скоротилося вдвічі, необхідно знести 40 тис. покинутих будівель. Це вимагає $1 млрд понад заплановані муніципалітетом $850 млн, кошти планується залучити у приватних інвесторів та державних фондів. У нинішньому стані напівзруйновані промислові будівлі загрожують екології і знижують ефект зусиль з відновлення міста.
Автори дослідження про занепад Детройта рекомендують владі міста витратити $850 млн на знесення близько 40 тис. застарілих будівель, знести або відновити ще десятки тисяч і розчистити засмічені площі. Докладна доповідь підготовлена й опублікована робочою групою, створеною ще у вересні за дорученням адміністрації президента США Барака Обами. У дослідженні також йдеться, що розкидані по всьому Детройту громіздкі напівзруйновані останки заводів необхідно або врятувати, або знищити остаточно. У кожному разі, вартість проекту збільшиться не менш ніж на $1 млрд, повідомляє The New York Times.
Якщо рекомендації робочої групи (Detroit Blight Removal Task Force) будуть втілені в життя, це докорінно змінить вигляд найбільшого в США міста-банкрута. Однак вартість проекту значно перевищить суму $450 млн, яку адміністрація Детройта вже запланувала як витрати на розчищення території. За словами чиновників, ще $400 млн вони розраховують отримати від уряду і приватних інвесторів. Розчищення є частиною більш великої кампанії з виходу із банкрутства до осені і комплексної переробки міста.
Безсумнівно, рекомендації піднімуть ще більше питань про вулиці Детройта і про те, яким районам допоможуть у першу чергу, а яким доведеться почекати.
Проблеми Міста моторів почалися ще у 1950-х роках, коли автомобільні заводи стали переносити виробництво з Детройта в передмістя або інші штати, проте масового від’їзду жителів тоді не відзначалося. Основний відтік припав на часи кризи в 2008-2009 роках. На початку 2013 року губернатор штату Мічиган Рик Снайдер найняв на посаду антикризового керуючого Детройта Кевіна Орра, який до цього врятував від банкрутства автомобільний концерн Chrysler. Але переговори Орра з основними кредиторами про реструктуризацію заборгованості закінчилися невдачею, і вже в грудні 2013 року Детройт був офіційно визнаний банкрутом. Загальна сума заборгованості перевищила $18 млрд, більшу частину з яких становили борги соцвідомствам і охороні здоров’я. Положення банкрута звільнило «Мотаун» від обов’язку розплачуватися, більше того, з’явилася можливість скоротити соціальні платежі і пенсії. Крім Chrysler процедуру банкрутства після фінансової кризи – у 2009 році – розпочала і General Motors, але швидко отримала фінансову допомогу від держави.
Нинішній звіт про райони Детройта, можливо, є одним з найбільш докладних досліджень занепаду, проведених у великих американських містах. Він показав, що 30% будов – 78 506 будівель, розкиданих на території 139 квадратних миль, – вже розвалилися або потребують капітального ремонту. Пустують 114 тис. земельних ділянок, а це близько 30% площі міста. Крім того, виявилося, що прийшли в непридатність більш ніж 90% ділянок, що перебувають у громадському користуванні.
У кінцевому рахунку, в доповіді показаний дуже похмурий портрет спустошеного промислового мегаполісу і модель того, як населення Детройта, що налічувало 1,8 млн у 1950 році, до справжнього моменту скоротилося більш ніж наполовину – зараз там проживає близько 700 тис. людей.
«Занепад – це рак, – заявив бізнесмен і голова робочої групи Ден Гілберт, пояснюючи основні висновки 300-сторінкової доповіді. – Він висмоктує душі тих, хто опиняється поруч з ним».
«Детройт повинен діяти агресивно, щоб викорінити занепад так швидко, як це можливо», – цю фразу можна вважати основним висновком дослідження. Було відзначено, що в цьому випадку боротися з високим рівнем руйнування потрібно швидше, ніж в інших містах, інакше ситуація може стати ще гіршою.
Міська влада закликає зупинити старіння житлових кварталів протягом п’яти років, визнаючи, що поліпшення ситуації з промисловими будівлями може забрати набагато більше часу. Через великі розміри вони можуть серйозніше зашкодити навколишньому середовищу, ніж житлові будинки. Крім того, вартість знесення однієї такої будівлі може становити десятки мільйонів доларів. Відповідно до доповіді, «якщо не вирішити цю проблему, вона буде зводити нанівець будь-які зусилля з відновлення окремих районів та міста в цілому». У доповіді є й декілька рекомендацій для запобігання занепаду в майбутньому, зокрема про зміни в оподаткуванні нерухомості та стягнення майна, а також про введення великих штрафів за крадіжку металобрухту.
Але перші особи міста все ж визнали, що у них немає чіткого плану зі збору великої кількості коштів за такий короткий час, особливо якщо враховувати, що збільшуються потреби Детройта в поліпшенні поліцейських служб та протипожежного обладнання. Поки що передбачається об’єднати деякі райони один з одним, щоб «Мотаун» краще відповідав потребам населення, що різко скоротилося.
Іделія Айзятулова
За матеріалами: Газета.Ru
Поділитися новиною
Також за темою
У Німеччині пояснили, що чекає українських мігрантів після завершення війни
Ryanair скасовує усі рейси до популярного курорту в Європі
Іран входить у зиму з найглибшою за десятиліття економічною кризою: чому так
Майже 200 тисяч українців у США можуть лишитися без легального статусу — Reuters
Чорногорія планує посилити візові правила для росіян
Країни світу з найсуворішими перевірками в аеропортах
