Росія спільно з Китаєм побудує великий порт під Євпаторією - запевняє кримська влада — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Росія спільно з Китаєм побудує великий порт під Євпаторією - запевняє кримська влада

Нерухомість
1637
Китайські інвестори після візиту президента Росії Володимира Путіна до Китаю відновили перервані взимку переговори з розробки і будівництва глибоководного порту на території Криму. Про це розповів перший віце-прем’єр республіки Рустам Теміргалієв. За його словами, очні зустрічі з китайською стороною заплановані на серпень – проект поки що не є першочерговим.
«Ми маємо намір запустити проект, але лише коли будуть завершені позачергові заходи щодо введення рубля та водопостачання півострова», – уточнив він.
Порт глибиною в 25 метрів передбачається побудувати в Сакському районі Криму, неподалік від селища Фрунзе за 25 кілометрів від Євпаторії. Нова гавань може стати найбільшим розвантажувальним портом на території Криму. Очікується, що перший етап проекту вартістю 3 мільярди доларів включить в себе будівництво глибоководного порту-хаба, який зможе приймати великі партії вантажів. Там вони будуть дробитися і відправлятися морем в інші порти. Крім того, планується звести декілька терміналів для зерна і сипучих вантажів об’ємом в 20 мільйонів тонн. На другий етап намічені аеропорт, термінал скрапленого природного газу і зведення верфі – на них підуть ще 7 мільярдів доларів.
Проект був анонсований президентом України Віктором Януковичем 5 грудня 2013 року під час його візиту до Китаю. Тоді ж був підписаний меморандум про наміри між операторами проекту – кримським «Київгідроінвест» в особі Олексія Мазюка і китайською Beijing Interoceanic Canal Investment Management Co (BICIM) мільярдера Ван Цзина. Інвестиції китайської сторони на першому етапі оцінювалися в суму близько 3 мільярди доларів, всього йшлося про вкладення з їхнього боку на рівні 10 мільярдів доларів. Переговори і дії з реалізації меморандуму були заморожені після державного перевороту в Україні, в результаті якого Янукович втратив владу, а Крим увійшов до складу Росії.
Власником китайського генпідрядника проекту BICIM є Ван Цзин. Основний його бізнес – телеком-компанія Xinwei Telecom Enterprise Group. На іншому кінці земної кулі компанія Цзина Hong Kong Nicaragua Canal Development Investment Company в серпні 2013 року зайнялася будівництвом Нікарагуанського каналу, альтернативи Панамському, який повинен з’єднати Тихий та Атлантичний океани. Загальна вартість проекту оцінюється в чотири рази більше вартості кримського хаба – понад 40 мільярдів доларів. Зараз його будівництво призупинено – у січні уряд Нікарагуа відклав проект через необхідність коригування нового водного шляху.
За старими домовленостями з українською владою, Росія може отримати частку в 50 відсотків від всієї структури і портові збори від її експлуатації, повідомив виданню відповідальний секретар Російсько-китайської палати зі сприяння торгівлі машинотехнічною і інноваційною продукцією Сергій Санакоєв. За його словами, компанія Ван Цзина отримає в управління інші 50 відсотків порту, а також щорічний фіксований відсоток, прив’язаний до вкладених грошей і загальними обсягами доходу.
За матеріалами:
Лента.РУ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас