0 800 307 555
0 800 307 555

Європейський бізнес втратив віру в Росію


Європейський бізнес втратив віру в Росію

Європейські компанії знижують інвестиції в Росію, випливає зі спільного опитування Асоціації європейського бізнесу (АЄБ) і компанії “ГфК-Русь”. Більшість з них не вірять, що в найближчі два роки у російської економіки є перспективи, але на більшому проміжку часу прогноз змінюється.

Опитування проводилося в березні-квітні 2014р., вже після початку кримської кампанії. Більшість опитаних – представники організацій з Німеччини, Франції та Фінляндії. Всі вони мають бізнес у Росії, але тільки у чверті є власні виробництва. Оборот більшості перевищував 100 млн євро минулого року.

В основному європейці непогано почуваються в Росії: 72% респондентів відповіли, що очікують на зростання оборотів, 52% – на зростання прибутку . Щоправда, рік тому оптимістів було ще більше – 89 і 72%, відповідно. Незважаючи на уповільнення темпів зростання ВВП, збільшилася частка тих, хто очікує виходу на рівень беззбитковості в максимально короткі терміни – один-три роки. Таких 56% проти 44% роком раніше.

Перспективи іноземці малюють в мінорних тонах. Менше чверті очікують на зростання інвестицій у своїй галузі в найближчі два-три роки. Більшість або збереже їх на рівні минулого року, або будуть змушені їх скорочувати. У цілому по Росії цей прогноз ще гірший. 40% опитаних за три роки говорять, що інвестиції будуть тільки зменшуватися. Для порівняння: торік таких було всього 12%, ​​позаминулого року – 9%.

На ключове запитання дослідження про економічні перспективи Росії на найближчі роки європейці відповідали, що вони будуть погіршуватися в найближчі два роки. Так відповіли 61% опитаних, але вже на горизонті 3-5 років скептиків 21%, оптимістів – 42%. У довгостроковій перспективі 6-10 років тих, хто вважає, що позиції Росії зміцнюватимуться, вже 69%, причому ця цифра зростає порівняно з минулим роком.

“Можна припустити, що значне зниження за деякими показниками викликане ускладненням політичної та економічної ситуації, а також подіями в Україні. 45% компаній зазначили, що криза в Україні негативно позначилася на діяльності компанії в Росії”, – йдеться в дослідженні АЄБ.

Криза в Україні – проблема всього бізнесу, погоджується президент Американської торгової палати в Росії Алекс Родзянко. “Вона негативно впливає через санкції і через загальний настрій. Наприклад, імпорт товарів з США, який вимагає експортного ліцензування з американської сторони, або вже припинений, або скоро буде припинений, тому що нові ліцензії не видаються, а старі не поновлюються”, – зазначає він. До таких товарів належать, наприклад, деякі авіаційні технології та електроніка, використовувана для “оборонки”.

Українська криза і нинішні обмежувальні санкції, схоже, вже зробили вплив на туризм, торговельні та фінансові операції малого і середнього бізнесу, говорить економіст Oxford Analytica Ванесса Россі. За її словами, багато компаній, у тому числі великі, побоюються, що можуть стати як об’єктом санкцій, так і об’єктом критики, що особливо неприємно в умовах нестабільної економічної ситуації. Це породило тенденцію зниження інвестиційної співпраці з Росією. Вона набагато виразніша, ніж тенденція щодо згортання зовнішньої торгівлі.

“Судячи із засідання Консультативної ради з іноземних інвестицій в Татарстані, що відбулося наприкінці квітня, ті, хто вже працює в Росії, не збираються йти і будують плани на майбутнє. Інакше на цьому заході вони б не вели з урядом бурхливу дискусію про те, що потрібно змінити в російському законодавстві та держрегулюванні, щоб поліпшити інвестиційний клімат”, – парирує представник секретаріату першого віце-прем’єра Ігоря Шувалова (курирує інвестиційну політику в уряді).

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua