Українці пересідають на дешеві автомобілі?
На вітчизняному автомобільному ринку намітилося “вимивання” авто середнього цінового сегмента. За підсумками продажів квітня ринок не лише скоротився на 64%, на ньому посилився поділ на бідних і багатих – автомобілі Low Cost і Premium.
Нагадаємо, що в квітні вітчизняний автомобільний ринок продовжив падіння і скоротився на 64% порівняно з попереднім 2013 роком. Одночасно серйозні рокірування відбулися серед лідерів продажів у різних класах.
Підсумки продажів квітня і перших 4 місяців 2014 року показують таку тенденцію: порівняно з середнім рівнем скорочення продажів, на ринку нових легкових автомобілів (-35% за підсумками 4 місяців), сегмент масових доступних авто (Low Cost) скоротився на 31% – менше сумарного ринку, сегмент авто середньої цінової категорії (Volume) скоротився більш ніж на 38% – більше ринку, сегмент дорогих авто (Premium) скоротився на 31% – менше ринку. У результаті на українському ринку з 44 до 46% зросла частка автомобілів Low Cost, з 6,3 до 6,7% зросла частка автомобілів Premium, і з 50 до 47% скоротилася частка автомобілів середнього цінового діапазону (Volume).
У квітні ця тенденція розшарування ринку на “бідних” і “багатих” посилилася. Частка автомобілів Premium сягнула майже 8%, частка Volume скоротилася до 42%, а частка Low Cost – зросла майже до 50%.
Але розшарування – це не єдиний тренд на нашому ринку. За даними експертів, спад продажів на ринку нових автомобілів став каталізатором активності на ринку старих авто. У квітні тут теж спостерігалося скорочення, але не таке, як на ринку нових авто – лише на 24,5%. Але кількість угод з вживаних автомобілів перевалила за 25 тис. і стала рекордною цього року. Разом з тим це в два з половиною рази більше, ніж на ринку нових автомобілів, де в квітні було продано менш ніж 10 тис. машин.
У результаті в квітні змінилося співвідношення нових і старих автомобілів на українському ринку. Частка нових скоротилася до 25% від загальної кількості угод, частка старих – збільшилася до 75%.
Ще одна тенденція на ринку вживаних авто – збільшення угод і повернення зацікавленості до добре вживаних автомобілів старших за 16 років. Їх частка у квітні склала майже 23%, тобто значно збільшилася порівняно з 2013 роком. Приблизно те саме відбувається і з автомобілями 8-10 років – їхня частка на ринку в квітні становить майже 21%. На ринку вживаних авто скоротилася лише кількість угод з автомобілями 3-5 років. Причому скоротилася значно – на 66%. Наші автомобілісти віддали перевагу більш старим, а значить – більш доступним авто.
На хвилі цього тренда, знову відновився інтерес до вживаних (і добре уживаних) російських “Лад” і до наших, теж добре уживаних “Таврії”. На тлі загального скорочення ринку попит на авто цих марок впав найменше. Крім того, покупці в квітні стали більше цікавитися вживаними Daewoo і Chery.
Традиційно менше, ніж загальне падіння ринку, зменшився інтерес до вживаних Mercedes, BMW і Audi. Що завжди було характерно для українських автомобілістів.
Якщо існуючі сьогодні тенденції будуть розвиватися, на наших дорогах залишаться переважно дорогі, або бюджетні авто, причому в основному старі.
За матеріалами: Autoconsulting
Поділитися новиною