Якщо дивитись на вартість бензину з точки зору економіки - вона низька, але якщо з точки зору споживача - вона страхітлива, - експерт


Якщо дивитись на вартість бензину з точки зору економіки - вона низька, але якщо з точки зору споживача - вона страхітлива, - експерт

Ціноутворення на ринку нафтопродуктів не регулюється учасниками ринку, воно на 90% залежить від валютного курсу та рівня акцизних зборів. Тому відповідальність за високі ціни на пальне оператори ринку не несуть. Про це під час прес-конференції в Києві розповів президент Асоціації “Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України” Леонід Косянчук.

“Якщо дивитись на ціни з точки зору економіки – вони низькі. Якщо дивитись з точки зору споживача – вони страхітливі. А якщо до цього додати, що больовий поріг купівельної спроможності було перейдено, коли бензин став коштувати більше 10 грн., то відповідно ми розуміємо, що якщо гривня від початку року втратила у своїй вартості більше 50%, то відповідно на ці ж відсотки зменшилась і купівельна спроможність. Але хочу звернути увагу на інший аспект – останнім часом у пресі з’явились повідомлення, що Антимонопольний комітет занепокоєний цінами. Ми бачимо знову те, що було у всі часи і при усіх владах: іде пошук ворога, відволікається увага від реальної проблеми. Ніхто не говорить, що проблема насправді полягає в тому, що на сьогодні у нас відпущена гривня, що оборотні кошти операторів заморожуються. Очевидно, як писав Сент-Екзюпері, якщо зірки загоряються, значить, це комусь потрібно. І якщо сьогодні гривня падає в ціні, значить комусь напевно потрібна гривнева маса”, – пояснив він. Також експерт зауважив, що від завищених цін на пальне страждають усі: і кінцеві покупці, і оператори на ринку, у яких падають рівні продажів та доходи. За приблизними оцінками, у квітні споживання пального скоротилось на 15-20%.

Водіїв Косянчук закликав до терпіння. “Ми сьогодні усі в одному човні і на одній протоці. Тому давайте не будемо його розхитувати. Ми (оператори на ринку – ред.) потерпимо ті збитки, які ми маємо, а ви потерпіть ті ціни, які нажаль сьогодні є, і які дозволяють нам щось мати. Тому що якщо будуть якісь жорсткі урядові заходи і ціна буде нижчою, то палива може не бути. Тому краще нехай воно буде, навіть по таким цінам. Просто треба їздити за крайньої необхідності, перетерпіти цю ситуацію. Дасть Бог, курс гривні стабілізується, МВФ нам допоможе, і відповідно й ціни впадуть”, – вважає експерт.

Нагадаємо, Антимонопольний комітет України рекомендував учора учасникам ринку світлих нафтопродуктів встановити адекватні роздрібні ціни на моторні бензини та дизельне паливо.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua