IT-компанії готуються до революції мобільних платежів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

IT-компанії готуються до революції мобільних платежів

Фінтех і Картки
1561
Важкість монет і паперових купюр обіцяє скоро відійти в минуле. У всякому разі, на це розраховують численні інвестори в системи мобільних платежів. Вже зараз багато транзакцій відбувається з мобільних гаджетів, і битва за контроль над цими технологіями в розпалі.
З мільярда смартфонів кожен день здійснюються мільйони онлайн-покупок, оплачуються мільйони товарів. За оцінкою аналітичної компанії Gartner, обсяг ринку мобільних платежів до 2017 досягне $720 млрд – в 2013 р. цей показник склав $235 млрд. І потенціал зростання залишається величезним: торік обсяг світової роздробу збільшився до $15 трлн.
За частку на ринку вже ведеться битва серед великих компаній, на кшталт Google, Alibaba і Apple, але і дрібніші стартапи, типу Square, також включаються в боротьбу за віртуальні гаманці користувачів.
Сервіс дозволяє здійснювати мобільні платежі з мобільних пристроїв за допомогою звичайної кредитної карти і адаптера, який вставляється в аудіороз’єм пристрою. Вже зараз Square працює на пристроях Apple і тих, що використовують Android. Такий адаптер надається безкоштовно: єдина оплата – це комісія оператора.
Основним інвестором Square є маловідома інвестиційна компанія Rizvi Traverse, чиї інтереси є також в Playboy, Facebook і Twitter. До речі, новоявлений мільярдер Джек Дорсі входить до числа засновників Twitter і має частку в цьому сервісі мікроблогів.
Один з найзнаменитіших партнерів компанії – мережа кав’ярень Starbucks, яка, на думку експертів, може обігнати на біржі McDonald’s. У 2012 р. Square отримав від інвесторів $200 млн. Загальний обсяг залучених коштів становить $345 млн. Інвестори: Citi Ventures, Khosla Ventures, Kleiner Perkins Caufield & Byers, Rizvi Traverse Management, Sequoia Capital, Starbucks, і Tiger Global Management.
У Китаї дві найбільші компанії, що займають лідируючі позиції, у тому числі в секторі мобільних платежів, – інтернет-провайдер Tencent і мережевий ритейлер Alibaba, готується до виходу на IPO в Нью-Йорку. Обидві компанії мають сервіси мобільних гаманців, і гіганти китайського ринку активно впроваджують технології в побут. При оплаті в деяких магазинах і, наприклад, таксі передбачені знижки для тих, хто оплачує послуги або товари з рахунку мобільного гаманця.
Інший високотехнологічний гігант, Apple, використовує технологію з прив’язкою до акаунту в iTunes, App Store і iBeacon – систему маячків: коли власник мобільного пристрою Apple підходить до якогось товару, відповідний датчик відправляє на смартфон або планшет інформацію про даний продукт.
Або ж система може відправляти інформаційні повідомлення про якісь знижки або спеціальні пропозиції, залежно від того, в якому відділі магазину знаходиться покупець. Магазин отримує докладну інформацію про переваги клієнтів: біля яких полиць затримуються, на що звертають увагу. Споживачеві ж будуть приходити рекламні повідомлення тільки про ті акції і продукти, які цікавлять особисто його. Сама Купертинська компанія вже запустила даний сервіс у всіх своїх фірмових магазинах.
Самі маячки (“бікони” – від англійського beacon) були придумані в 2008 р. і використовувалися, наприклад, як брелоки, які дозволяли знайти ключі в радіусі 50 м. Apple побачила в технології потенціал для розвитку більш серйозного бізнесу: вона може змінити традиційний підхід до шопінгу.
У eBay є відома платформа PayPal, яка теж тестує сервіс безконтактних платежів. Виручка компанії зросла на 20% до $6,6 млрд. Вона забезпечила eBay 41% сукупної виручки і принесла власнику 36% його чистого прибутку. Фактично головний бізнес eBay тепер пов’язаний з PayPal, купленим в 2002 р. за нечувані на ті часи $1,5 млрд. Сервіс забезпечує не менше половини ринкової вартості eBay в $70 млрд, а за деякими оцінками, навіть більше.
Інші компанії також не сидять склавши руки. Наприклад, пошуковий гігант Google запустив Google Wallet в 2011 р., інтегрувавши його в минулому році в Gmail.
Фондовий менеджер Swiss & Global Цзянь Ші Кортезі вважає, що системи мобільних платежів чинять тиск на банки: “Безконтактні платежі відбирають частку у банків, які поки не знають, що їм робити, у них немає відповідної стратегії. Прийдешні зміни для діяльності банків можуть бути зупинені лише якимось заборонним законом, який би поширювався на компанії, що займаються мобільними платежами”.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас