Як Путін знищить фінансову систему Криму — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як Путін знищить фінансову систему Криму

Світ
3842
Президент Росії Володимир Путін підписав федеральний закон “Про особливості функціонування фінансової системи Республіки Крим та міста федерального значення Севастополя на перехідний період”, повідомила в середу прес-служба глави держави.
Закон був прийнятий Держдумою 31 березня і схвалений Радою Федерації 1 квітня 2014 року.
Документ спочатку внесли до Держдуми глава комітету нижньої палати з фінансового ринку Наталія Бурикіна і заступник голови комітету Ради Федерації з бюджету і фінансових ринків Микола Журавльов. Пізніше до складу авторів були включені спікер Держдуми Сергій Наришкін, депутати Владислав Резник, Сергій Гаврилов, Вадим Кумін, Анатолій Аксаков, Руслан Тихонов, Марина Мукабенова і члени Ради Федерації Євген Бушмін та Сергій Рябухін.
Документ визначає особливості роботи в перехідний період – до 1 січня 2015 року – банків, некредитних фінансових організацій, небанківських фінансових установ, пунктів обміну валют на території Криму і Севастополя. Встановлюється порядок отримання ліцензій та інших видів дозволів, постановки їх на облік або припинення ними діяльності.
БАНКИ
Відповідно до документа, банки, що мають ліцензію Національного банку України, що діє на 16 березня 2014 року, місцем знаходження яких є територія Республіки Крим та місто федерального значення Севастополь, а також банки, що мають таку ліцензію, але діють в Криму і Севастополі через філії або відділення, можуть продовжувати роботу до 1 січня 2015 року без отримання ліцензії Банку Росії при виконанні декількох умов.
Вони повинні належним чином виконувати зобов’язання за договорами, повідомити ЦБ РФ про продовження своєї діяльності протягом 15 днів з дати набрання чинності цього закону, надати до ЦБ РФ реєстр зобов’язань перед кредиторами та вкладниками, а також звітність та іншу інформацію про свою діяльність.
Крім того, банки повинні протягом 30 днів з дати набрання чинності закону подати копії установчих документів, інформацію про осіб, що здійснюють функції одноосібного виконавчого органу кредитної установи, його заступників, про членів колегіального виконавчого органу, головного бухгалтера, членів ради директорів (спостережної ради), осіб, що володіють більше 10% акцій або часток банку, копії банківської ліцензії.
Потрібно також “виконання інших вимог Банку Росії, що висуваються відповідно до законодавства Російської Федерації”.
Банки, зареєстровані на території Криму і Севастополя, можуть до 1 січня 2015 року пройти держреєстрацію в Банку Росії в якості кредитної організації. Банки, що працюють на території Криму і Севастополя через філії або відділення, також можуть до 1 січня 2015 року зареєструвати свої кредитні організації тут і отримати ліцензії. При цьому для отримання ліцензії ЦБ РФ у банку повинен бути мінімальний розмір власних коштів (капіталу) не менше 300 млн рублів. Банк Росії має право визначити склад майна, що вноситься на сплату статутного капіталу, а також встановити строк, який не може закінчуватися пізніше 1 січня 2016 року і протягом якого формуються власні кошти такого банку, та визначити особливості порядку формування таких коштів.
Банки, які не пройшли держреєстрацію, повинні припинити свою діяльність в Криму і Севастополі не пізніше 1 січня 2015 року.
Банки, які діють на території Криму і Севастополя через філії, можуть створити кредитну організацію, 100% якої буде належати одному або декільком таким банкам. Створювана кредитна організація може одночасно з отриманням ліцензії ЦБ РФ прийняти зобов’язання банків, які є її засновниками, якщо до 1 липня 2014 року через сайт ЦБ РФ і ЗМІ в Криму та Севастополі повідомить про створення нової кредитної організації, її найменування і про передбачувану передачу зобов’язань. При цьому новій організації повинні бути передані активи в розмірному зобов’язанням обсязі.
Кредитна організація також може бути створена шляхом реорганізації у формі виділення або поділу банку, що діє в Криму чи Севастополі.
Законом визначається перелік документів, необхідних для держреєстрації нової кредитної установи і порядок її проведення.
У ЦБ РФ буде право обмежувати величину відсоткової ставки в банках за вкладами громадян при значному її перевищенні над середньоринковими значеннями, а також ввести обмеження на прийом коштів. Крім того, ЦБ до 1 січня 2015 року може встановлювати закритий перелік комісій банків, що стягуються за операції з обміну іноземної валюти на рубль, і їх граничні розміри.
НЕБАНКІВСЬКІ І НЕКРЕДИТНІ ОРГАНІЗАЦІЇ
Небанківські фінансові установи, які мають українську ліцензію або дозвіл, що діють на 16 березня 2014 року, і місцем знаходження яких є територія Криму або Севастополя, а також організації, що мають таку ліцензію, але діють в Криму і Севастополі через філії або відділення, можуть продовжувати роботу до 1 січня 2015 року без отримання російської ліцензії, включення до держреєстру або вступу до СРО. За аналогією з банками небанківські фінансові організації повинні дотримуватися кількох умов.
Крім того, ці організації повинні будуть розмістити одержувані від юридичних та фізичних осіб кошти та майно тільки в російських кредитних і некредитних організаціях, російських емісійних цінних паперах.
До 1 січня 2015 року небанківські фінансові установи, які мають українську ліцензію або дозвіл, що діють на 16 березня 2014 року, і місцем знаходження яких є Крим або Севастополь, можуть отримати дозвіл ЦБ на здійснення відповідного виду діяльності. Організації, що працюють в Криму і Севастополі через філії або відділення, також можуть до 1 січня 2015 року зареєструвати некредитні фінансові організації.
НПФ, зареєстровані в Криму чи Севастополі , мають право до 1 січня 2015 року пройти держреєстрацію в ЦБ, самостійно визначивши свою організаційно-правову форму у вигляді АТ або НКО. Кредитні спілки, зареєстровані в Криму чи Севастополі, до 1 січня 2015 року можуть вступити до СРО кредитних споживчих кооперативів.
Небанківські фінансові установи припиняють свою діяльність на території Криму і Севастополя не пізніше 1 січня 2015 року, наголошується в документі.
За аналогією з банками небанківським фінансовим установам дається можливість створити некредитну фінорганізацію того ж виду, 100% якої буде належати одному або декільком таким установам. Статутний капітал і власні кошти створюваної організації повинні відповідати російським вимогам для відповідного виду організації.
ОБМІННИКИ
Пункти обміну валют, зареєстровані до дня набрання чинності закону на території Криму і Севастополя, продовжують здійснювати свою діяльність до 1 січня 2015 року за дотримання низки умов. Вони зобов’язані дотримуватися права споживачів фінансових послуг. Для фінансових установ встановлюється вимога повідомити Банк Росії про діяльність. Також потрібна наявність агентського договору з кредитною установою.
Діяльність пунктів обміну валют повинна бути приведена у відповідність до законодавства РФ до 1 січня 2015 року.
ЕМІСІЯ ЦІННИХ ПАПЕРІВ
Відповідно до закону, в РФ визнається здійснена до 16 березня 2014 року реєстрація випусків емісійних цінних паперів емітентів, зареєстрованих на території Криму і Севастополя до 16 березня 2014 року, за умови внесення запису про них до єдиного держреєстру юросіб.
Акції емітентів, номінальна вартість яких виражена в іноземній валюті, підлягають конвертації в рублі.
Після 1 січня 2016 року не допускається вчинення правочинів, що тягнуть за собою перехід прав власності на акції емітентів, запис про які не внесений до єдиного держреєстру юросіб відповідно до російського закону про держреєстрацію юросіб і індивідуальних підприємців.
ОБОВЯЗКОВЕ СТРАХУВАННЯ
У документі наголошується, що якщо законодавством РФ встановлено вимогу про страхування фізичними, юридичними особами, а також індивідуальними підприємцями своєї цивільної відповідальності, то вони повинні виконати цю вимогу не пізніше 1 січня 2015 року.
Для укладення договору обов’язкового автострахування (ОСАГО) жителі Криму і Севастополя можуть звернутися в небанківську організацію, яка виконує всі необхідні вимоги, або до російського страховика. Якщо таких немає, то автовласники можуть звернутися в Російський союз автостраховиків (РСА) для оформлення договору обов’язкового страхування. У цьому випадку Банк Росії має право прийняти рішення про наділення РСА правом здійснювати протягом перехідного періоду на території Криму і Севастополя оформлення договорів ОСАГО. Зазначена діяльність здійснюється РСА від власного імені і за власний рахунок. При цьому кошти, отримані при укладання договорів, за вирахуванням обгрунтованих витрат, підлягають відокремленому обліку на рахунках союзу.
При укладенні договору обов’язкового страхування коефіцієнт страхових тарифів залежно від території переважного використання транспортного засобу (ТЗ) встановлюється в розмірі 0,6. Коефіцієнт страхових тарифів залежно від наявності чи відсутності страхових виплат при настанні страхових випадків встановлюється в розмірі 1. Коефіцієнт тарифів залежно від технічних характеристик ТЗ, зокрема потужності двигуна легкового автомобіля (категорія “В”), встановлюється в розмірі 1.
При настанні страхового випадку РСА виплачує відшкодування . Щокварталу РСА визначатиме збитковість своєї діяльності з укладання договорів обов’язкового страхування. За наявності збитку по цій діяльності Фонд захисту вкладників, створений АСВ, відшкодує союзу необхідні кошти відповідно до угоди.
Фізособи-жителі Криму і Севастополя, що мають право на виплати за договорами ОСАГО, укладеними відповідно до законодавства України, мають право звернутися до РСА у разі, якщо компанія, що діє в Криму і Севастополі, не виконує зобов’язання або припинила в перехідний період діяльність. Така можливість буде відноситися до страхових випадків, що сталися до 16 березня 2014 року, але не врегульованих до цієї дати, а також тих, що сталися починаючи з 16 березня 2014 року. Прописується перелік документів, які водії повинні будуть представити в РСА в таких випадках.
РСА виплачує компенсації з резерву в межах розміру, встановленого законом про ОСАГО, в рублях. Союз має право використовувати висновок незалежної експертизи, підготовлений відповідно до законодавства України до дня набрання чинності закону.
У РСА з’являється право регресної вимоги до заподіювача шкоди або страховика його відповідальності. Якщо РСА не зможе компенсувати витрати з цих джерел, у нього з’являється право звернутися в Агентство по страхуванню внесків.
Як повідомила на засіданні Н.Бурикіна, до 1 січня 2015 року на території Криму і Севастополя не проводитиметься техогляд особистих транспортних засобів громадян, а автобуси, таксі та спецзасоби будуть проходити техогляд з 1 липня 2014 року.
Документ також регулює виплати за договорами обов’язкового страхування відповідальності морського перевізника та виконавця робіт, пов’язаних із обслуговуванням морського транспорту, щодо відшкодування збитків, завданих пасажирам, багажу, пошті, вантажу, іншим користувачам морського транспорту та третім особам, в частині страхування цивільної відповідальності перевізника або за договорами обов’язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті у зв’язку з заподіянням шкоди їх життю, здоров’ю та (або) майну. Фізособи-жителі Криму і Севастополя зможуть звернутися до Національної спілки страховиків відповідальності (НССО) за випадками, які сталися до 16 березня 2014 року, але не врегульованими до цієї дати, а також сталися, починаючи з 16 березня 2014 року.
НССО виплачуватиме компенсації в межах розміру, встановленого для виплат російським законом, в рублях.
Закон також містить положення, що стосуються договорів про страхування небезпечних об’єктів. Шкода, заподіяна фізособам у результаті аварії на розташованих у Криму чи Севастополі небезпечних виробничих об’єктах, гідротехнічних спорудах, а також автозаправних станціях рідкого моторного палива, ліфтах, підйомних платформах для інвалідів, ескалаторах, підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетів бюджетної системи РФ.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас