Як компанії економлять на співробітниках в період нестабільності? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як компанії економлять на співробітниках в період нестабільності?

Особисті фінанси
2654
Сьогодні через нестабільну політичну та економічну ситуацію деякі роботодавці почали економити на самому цінному – на співробітниках. Деяких скорочують, деяких відправляють у відпустку за свій рахунок, деяким урізують зарплату. Як це роблять і наскільки законні подібні дії роботодавців, – відповідає керівник юридичного департаменту Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна Анна Воєводіна.
Варіант 1. Простій
Мала кількість компаній заощаджують, офіційно оголосивши, що вони працюють в режимі простою. Простій – це призупинення роботи частини або всього підприємства, що все-таки передбачає виплату зарплати працівникам у розмірі 2/3 ставки.
Деякі компанії оголошують простій і на підставі ст. 35 КЗпП переводять працівників на іншу роботу – правда, на термін не більше місяця. І тільки за згодою працівника.
Варіант 2. Відпустка за свій рахунок
Співробітникам необхідно знати, що відпустка без збереження зарплати, згідно зі ст. 26 Закону “Про відпустки”, може надаватися співробітнику з декількох поважних причин на термін до 15 днів у році за погодженням з роботодавцем. Все, що понад, – грубе порушення законодавства про працю і тягне за собою кримінальну відповідальність. Ті, кого у відпустку “за свій рахунок “ відправили на більш тривалий термін, швидше за все, взагалі ні в яку таку відпустку не пішли, а просто якимось хитрим способом позбавлені виплати зарплати. Яким? Наприклад, за допомогою варіанта №3. Хоча, звичайно, особливо замислюватися не потрібно тим, у кого на підприємстві виплачують чорні або сірі зарплати.
Варіант 3. Підсумований облік робочого часу
Деякі компанії не позбавляють своїх співробітників роботи, а “юридично” і/або фактично скорочують її обсяг. Зокрема, запровадивши режим підсумованого обліку робочого часу – на підставі ст. 61 КЗпП. Тільки працівникам варто знати, що в даній ситуації очевидні істотні зміни умов праці. А це означає, що роботодавець повинен письмово повідомити працівників про нововведення за 2 місяці до майбутніх змін. Незгодних роботодавець має право звільнити, але тільки через 2 місяці.
Що поганого може бути в підсумованому обліку робочого часу? Є один нюанс в нашому законодавстві: працівників захистили, встановивши максимальну тривалість робочого часу (40 годин на тиждень), проте ніде не прописано мінімальну кількість робочих годин. А це означає, що ніхто не заважає роботодавцю встановити тривалість робочого часу в розмірі однієї години на тиждень. При цьому зарплата нараховуватиметься відповідно до відпрацьованого часу, відображеного в табелі обліку робочого часу.
Варіант 4. Неповний робочий час
Неповний робочий час може встановлюватися за ініціативою роботодавця на підставі наказу про перехід на неповний робочий день (тиждень) із зазначенням конкретного графіка роботи підприємства. З цим наказом працівники також повинні ознайомитися під розписку за два місяці до впровадження і або погодитися, або звільнитися. Тільки є нюанс: українські роботодавці змушують працівників самим писати заяви про бажання працювати в режимі неповного робочого часу. У такому випадку, двох місяців чекати не доведеться, адже працівники нібито самі виявили бажання працювати менше.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас