Як будуть змінюватися ціни на автомобілі після нових законів? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як будуть змінюватися ціни на автомобілі після нових законів?

Особисті фінанси
10218
Останній тиждень березня був дуже багатий на реформи автомобільного законодавства. Фактично наприкінці поточного місяця змінили одразу три важливих ціноутворюючих податки на автомобілі: акциз, спецмито і утилізаційний збір. Нагадаємо, що акцизний збір Верховна Рада збільшила в 2 рази, водночас Міжвідомча комісія знизила на третину спецмита на іномарки. На додачу депутати ще і в першому читанні проголосували за ліквідацію утилізаційного збору. Що ж тепер буде з цінами?
За даними AUTO-Consulting, поки що жодна з прийнятих змін не набула чинності. Більше того, ще законопроект № 4576 (“Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання України” – ред.) повинен підписати спікер Верховної Ради і в.о. президента Олександр Турчинов, після чого закон ще потрібно надрукувати. Але в самому тексті документа говориться, що він набирає чинності з 1 квітня 2014 року.
Зі спецмитами на іномарки ситуація зрозуміла. Рішення Міжвідомчої Комісії опубліковано і з 14 квітня величина спецмита знизиться на третину. Таким чином, вже з другої половини квітня іномарки з бензиновими двигунами від 1000 куб. см, але не більше 1500 куб. см будуть обкладатися за додатковою ставкою 4,31%, а через рік – знизиться до величини 2,15%.
На автомобілі з бензиновими двигунами об’ємом понад 1500 куб. см, але не більше 2200 куб. см ставка спецмита знижується до 8,63%, через рік – 4,32%.
Нагадаємо, зараз спецмита на автомобілі з об’ємом бензинового двигуна 1000-1500 куб. см становлять 6,46%, а на авто з двигунами 1500-2200 куб. см – 12,95%.
Скасування утилізаційного збору поки під великим питанням, адже Верховна Рада проголосувала за законопроект № 4238 тільки в першому читанні. Ще має відбутися друге читання, а потім закон повинен підписати спікер, в.о. президента і вже потім його чекає публікація в пресі. І тільки потім говорити про скасування утильзбору можна буде як про факт.
Зрозуміло, що всі законодавчі зміни будуть розтягнуті в часі. Але що ж станеться з цінами на автомобілі. Для чистоти розрахунків експерти не врахували фактор курсоутворення. За оцінками AUTO-Consulting тренди ціноутворення будуть різноплановими. Так, автомобілі з бензиновими двигунами до 1,5 л повинні подешевшати на величину 6-8% від нинішнього рівня цін. На 5-6% подешевшають автомобілі з бензиновими двигунами від 1,5 л до 2,2 л. Але на цьому гарні новини закінчуються. Оскільки вже починаючи з обсягу 2,2 л на автомобілі знов чекає зростання цін. До того ж, чим більший обсяг – тим більше зростання ціни. У середньому, за оцінками AUTO-Consulting, в діапазоні 2,2-3 л ціни збільшаться на 3-4%, а більше 3 л – на 4-8%.
А що чекає на авто з дизельними двигунами? Тут також будуть різнопланові тренди. Дизельні авто з моторами до 1,5 л подешевшають на 5%. Стануть доступнішими й авто з моторами від 1,5 до 2,5 л на 3-4%. А ось іномарки з дизельними двигунами більше 2,5 л подорожчають значно – на 5-6%.
Що ж до авто вітчизняного складання, то їхній цінник також зміниться, але не у всіх. Подорожчають у середньому на 1,5 тис. грн ті авто, які випускають в Україні методом великовузлового складання SKD. На сьогодні – це Geely, SsangYong, Skoda, Great wall, Lifan. А автомобілі повномасштабного виробництва (ЗАЗ, Богдан, JAC) теоретично не повинні змінитися в ціні. Принаймні, для них податки не змінюються. На їхні ціни можуть вплинути тільки курсові коливання.
За матеріалами:
Autoconsulting
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас