Як будуть змінюватися ціни на автомобілі після нових законів?
Останній тиждень березня був дуже багатий на реформи автомобільного законодавства. Фактично наприкінці поточного місяця змінили одразу три важливих ціноутворюючих податки на автомобілі: акциз, спецмито і утилізаційний збір. Нагадаємо, що акцизний збір Верховна Рада збільшила в 2 рази, водночас Міжвідомча комісія знизила на третину спецмита на іномарки. На додачу депутати ще і в першому читанні проголосували за ліквідацію утилізаційного збору. Що ж тепер буде з цінами?
За даними AUTO-Consulting, поки що жодна з прийнятих змін не набула чинності. Більше того, ще законопроект № 4576 (“Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання України” – ред.) повинен підписати спікер Верховної Ради і в.о. президента Олександр Турчинов, після чого закон ще потрібно надрукувати. Але в самому тексті документа говориться, що він набирає чинності з 1 квітня 2014 року.
Зі спецмитами на іномарки ситуація зрозуміла. Рішення Міжвідомчої Комісії опубліковано і з 14 квітня величина спецмита знизиться на третину. Таким чином, вже з другої половини квітня іномарки з бензиновими двигунами від 1000 куб. см, але не більше 1500 куб. см будуть обкладатися за додатковою ставкою 4,31%, а через рік – знизиться до величини 2,15%.
На автомобілі з бензиновими двигунами об’ємом понад 1500 куб. см, але не більше 2200 куб. см ставка спецмита знижується до 8,63%, через рік – 4,32%.
Нагадаємо, зараз спецмита на автомобілі з об’ємом бензинового двигуна 1000-1500 куб. см становлять 6,46%, а на авто з двигунами 1500-2200 куб. см – 12,95%.
Скасування утилізаційного збору поки під великим питанням, адже Верховна Рада проголосувала за законопроект № 4238 тільки в першому читанні. Ще має відбутися друге читання, а потім закон повинен підписати спікер, в.о. президента і вже потім його чекає публікація в пресі. І тільки потім говорити про скасування утильзбору можна буде як про факт.
Зрозуміло, що всі законодавчі зміни будуть розтягнуті в часі. Але що ж станеться з цінами на автомобілі. Для чистоти розрахунків експерти не врахували фактор курсоутворення. За оцінками AUTO-Consulting тренди ціноутворення будуть різноплановими. Так, автомобілі з бензиновими двигунами до 1,5 л повинні подешевшати на величину 6-8% від нинішнього рівня цін. На 5-6% подешевшають автомобілі з бензиновими двигунами від 1,5 л до 2,2 л. Але на цьому гарні новини закінчуються. Оскільки вже починаючи з обсягу 2,2 л на автомобілі знов чекає зростання цін. До того ж, чим більший обсяг – тим більше зростання ціни. У середньому, за оцінками AUTO-Consulting, в діапазоні 2,2-3 л ціни збільшаться на 3-4%, а більше 3 л – на 4-8%.
А що чекає на авто з дизельними двигунами? Тут також будуть різнопланові тренди. Дизельні авто з моторами до 1,5 л подешевшають на 5%. Стануть доступнішими й авто з моторами від 1,5 до 2,5 л на 3-4%. А ось іномарки з дизельними двигунами більше 2,5 л подорожчають значно – на 5-6%.
Що ж до авто вітчизняного складання, то їхній цінник також зміниться, але не у всіх. Подорожчають у середньому на 1,5 тис. грн ті авто, які випускають в Україні методом великовузлового складання SKD. На сьогодні – це Geely, SsangYong, Skoda, Great wall, Lifan. А автомобілі повномасштабного виробництва (ЗАЗ, Богдан, JAC) теоретично не повинні змінитися в ціні. Принаймні, для них податки не змінюються. На їхні ціни можуть вплинути тільки курсові коливання.
За матеріалами: Autoconsulting
Поділитися новиною