408
Microsoft теж створює шолом віртуальної реальності
— Технології&Авто
Microsoft теж працює над власним шоломом віртуальної реальності, призначеним для роботи з Xbox One, повідомляє The Wall Street Journal з посиланням на людей, що беруть участь в розробці пристрою.
Видання зазначає, що Microsoft вже розробила прототип шолома віртуальної реальності і отримала патент на відповідні технології. Повідомляється, що гаджет розробляється в рамках проекту, відомого під кодовою назвою Fortaleza, що португальською означає “фортеця”. Створювані пристрої будуть служити меті створення “унікального набору відчуттів від використання продуктів Xbox”.
Журналісти WSJ припускають, що в конструкцію шолома можуть входити камери, kinect-подібні сенсори та інше обладнання, що допомагає “відчувати” навколишній простір. Водночас вчора анонсований шолом Sony, а також раніше показаний шолом Oculus Rift дозволяють показувати лише зображення, згенеровані комп’ютером.

Дата анонсу шолома від Microsoft, як і терміни продажу, залишається невідомою.
Парадигма сприйняття індустрії розваг почала змінюватися: раніше програмісти створювали відеоігри для комп’ютерів, приставок і мобільних пристроїв, тепер, схоже, головний тренд ігрової галузі – симулятори занурення в 3D-простір, які носяться.
Однією з перших гучних сучасних розробок став Oculus Rift від компанії Oculus VR. Цей стартап зумів зацікавити інвесторів і залучив близько $91 млн, які необхідні не тільки для наукових розробок, а й для проведення рекламних кампаній.
Прототипи пристрої вже давно тестують партнери та журналісти, а реліз повноцінної версії намічений на кінець цього – початок наступного року. Шолом відмінно підходить для відеоігор, забезпечуючи максимально можливе занурення у віртуальну реальність. Oculus Rift вже отримав позитивні відгуки від величезної кількості професійних гравців і технологів ігрових компаній. Навіть легендарний творець Doom і Quake Джон Кармак, який нещодавно залишив ID Software, зацікавився пристроєм і заявив, що у того велике майбутнє.

Японська Sony також не сидить осторонь: компанія представила прототип шолома віртуальної реальності для PlayStation 4, що отримав назву Morpheus. Фанати Sony чекали прем’єри Morpheus вже давно: компанія демонструвала деякі технології і ранні прототипи, але не розповідала, коли ж пристрій буде готовий до випуску.
В ході презентації були озвучені деякі характеристики гаджета: дозвіл дисплея, вмонтованого в гаджет, становитиме 1080p, що дуже важливо, враховуючи близький зоровий контакт. Великі пікселі не псуватимуть враження від ігор. Оглядовість теж хороша: 90 градусів, тобто можна розглядати деталі в рамках півсфери, що забезпечує додатковий ефект “занурення”.
На таких новинах акції Sony пішли в ріст, однак успіхи підрозділу Computer Entertainment поки що не дозволяють переломити загальну біржову динаміку Sony Corp., яка залишається слабкою на тлі поганих продажів телевізорів і комп’ютерів. До цієї хвилині зростання акцій становить лише 0,61%, а біржова капіталізація корпорації піднялася до $17,041 млрд.
Поки виробники обладнання думають над створенням найбільш просунутої моделі футуристичного пристрою, є ще одне важливе питання, яке стоїть на порядку денному на багатьох ігрових конференціях: а як бути з контентом?
Технологія доповненої реальності тісно межує з 3D, що вже протягом багатьох років використовується в кіновиробництві. Деякі компанії, наприклад, Valve, відома своїми гучними ігровими хітами, типу Half-Life і Portal, розвинули технологію, що дозволяє перенести “кіношне” 3D у відеоігри. Пристрої аргументованої реальності вже містять спеціальні вбудовані 3D-дисплеї замість поляризаційних окулярів, застосовуваних в кінотеатрах і при перегляді телевізора.
Аналітики ігрової галузі дуже сподіваються, що ситуацію з розробкою і впровадженням у масове виробництво зрушить з мертвої точки Sony, оскільки та займається 3D-технологіями вже досить давно і повинна була придбати чималий досвід на цьому терені.
Наприклад, японський вендор вже випускає хедсет Personal 3D Viewer – візор, який дозволяє дивитися 3D-фільми і грати в 3D-ігри на якісно новому рівні. Модель, що надівається на голову на манер візору з Star Trek, оснащена двома 0,7-дюймовими OLED панелями з роздільною здатністю 1280 × 720 і навушниками, що імітують 5,1-канальний звук.
Дисплеї Personal 3D Viewer відрізняються малим часом відгуку (0,01 сек), що дозволяє комфортно дивитися фільми. У користувача, що надів систему, виникає відчуття, що він сидить перед екраном діагоналлю 750 дюймів на відстані 20 м. Модель вперше з’явилася у продажу в Японії в листопаді 2011 р. за ціною близько 60 тис. ієн.
Як масовий ринок відреагує на появу очок і шоломів, поки що не ясно. Споживачі поки що не особливо охоче приймають 3D-телебачення: необхідність постійно сидіти в окулярах не до душі була телеглядачам.
Майкл Пачтер, аналітик Wedbush Securities, вважає, що люди готові надіти окуляри тільки в кінотеатрі, години на 1,5-2. Удома ж, при тривалому перегляді, людям потрібна свобода від будь-яких спеціальних пристроїв на голові.
Однак доречно вважати, що гейм-індустрія все ж передбачає одержання інших, більш гострих відчуттів, ніж пасивний перегляд телепередач. Гравці всього світу з нетерпінням чекають виходу в світ пристроїв від топових вендорів, хоча б для того, щоб відчути той самий новий “небувалий досвід”. Попит є, залишилося налагодити пропозицію.
За матеріалами: Вєсті Економіка
Поділитися новиною