IPO інтернет-гіганта Alibaba може принести організаторам $400 млн — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

IPO інтернет-гіганта Alibaba може принести організаторам $400 млн

Фондовий ринок
367
Американські інвестбанки готуються отримати одну з найбільших комісій в історії за виведення компанії на фондову біржу. IPO Alibaba може принести їм близько 400 млн дол. Причому у випадку з китайським інтернет-гігантом комісійні складуть тільки 2% від обсягу розміщення, проти традиційних для США 4%. Це пов’язано з тим, що фінансисти жорстко конкурували за право участі в престижному розміщенні.
Процес активної підготовки Alibaba до IPO стартує 25 березня, коли компанія проведе офіційну зустріч з представниками банків і юристами, які готують угоду, повідомило Reuters у вівторок. Заявка на проведення розміщення, як очікується, буде подана в квітні, а сам лістинг відбудеться в II або III кварталі. Аналітики оцінюють компанію в 140-200 млрд дол. і передбачають, що в ході IPO вона може залучити від 15 млрд до 25 млрд дол.
Alibaba заплатить організатором свого розміщення близько 2% комісії, повідомила The Financial Times з посиланням на людей, близьких до підготовки IPO. Вони розраховують, що обсяг операції перевищить 16,1 млрд дол., які в 2012р. залучив Facebook. Якщо Alibaba в ході лістингу залучить 20 млрд дол., то комісійні інвестбанків складуть 400 млн дол. Раніше повідомлялося, що провідними організаторами розміщення виступлять Credit Suisse, Morgan Stanley, Goldman Sachs, JP Morgan і Deutsche Bank і, можливо, Citigroup.
У цьому випадку IPO китайської компанії, що займає 80% ринку електронної комерції КНР, стане джерелом четвертого за величиною заробітку в історії для банків, свідчать дані дослідницької компанії Dealogic. Найбільші на даний момент комісійні в 533,7 млн дол. фінансистам принесло IPO Visa в 2008р., коли компанія залучила 19,65 млрд дол. Заробітки банків від виходу на біржу Alibabа також можуть перевищити комісії від розміщень ICBC і NTT Mobile Communications.
При цьому у відносному вираженні комісійні від розміщення Alibaba будуть набагато ближчими до середніх з 2010р. ставок для великих розміщень (понад 1 млрд дол.) у Гонконгу ( 2,3%), а не в США (3,9%), підрахувала Dealogic. Це пов’язано з тим, що конкуренція за IPO іменитих компаній в Азії набагато вища, ніж в США. Участь у підготовці IPO Alibaba, яке може стати одним з найбільших в історії, для фінансистів, безумовно, є питанням престижу. Аналогічна ситуація була у випадку з соцмережею Facebook, яка заплатила банкам-організаторам комісійні за ставкою 1,1% (близько 200 млн дол.).
За IPO Alibaba активно борються і провідні американські торговельні майданчики – NYSE і Nasdaq. За даними The Wall Street Journal, Нью-Йоркська фондова біржа поки випереджає свого конкурента. Торік NYSE вперше за 19 років залучила більше розміщень акцій компаніями технологічного сектора (включаючи Twitter), ніж Nasdaq. І для бірж, і для інвестбанків робота з Alibaba – це заявка на співпрацю в майбутньому з іншими китайськими компаніями, які після дворічної перерви знову потягнулися на американські біржі. У 2013р. вони залучили від інвесторів в США 907 млн дол., в п’ять разів більше, ніж роком раніше.
За матеріалами:
РБК
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас