Alibaba очікує залучити $15 млрд в ході IPO — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Alibaba очікує залучити $15 млрд в ході IPO

Фондовий ринок
635
Найбільший китайський інтернет-рітейлер – компанія Alibaba Group – оголосив про рішення провести первинне публічне розміщення акцій в США, повідомляє Reuters з посиланням на офіційну заяву компанії. Передбачається, що цього року це буде найбільше первинне розміщення акцій серед компаній технологічного сектора: експерти, опитані Reuters оцінюють саму компанію в $140 млрд. Передбачається, що під час IPO вона зможе залучити до $15 млрд.
Деталі майбутнього розміщення тримаються в таємниці, і щоб сторонні не дізналися про плани китайського холдингу, компанії і інвестбанки використовують кодові слова для позначення. Для IPO Alibaba було обрано слово “Аватар”, повідомили співрозмовники Reuters.
Китайський гігант електронної комерції не поспішав з остаточним рішенням про проведення первинного розміщення на фондовому майданчику в Нью-Йорку. Зараз залишається невідома дата і місце проведення – NASDAQ або NYSE. У заяві на сайті Alibaba сказано лише, що IPO перетворить китайського рітейлера в глобального гравця зі світовими стандартами корпоративної прозорості та масштабами діяльності.
Раніше минулого року після переговорів Alibaba відмовилася від планів провести IPO в Гонконзі. Генеральний директор Alibaba Джонатан Лю пояснював рішення тим, що IPO Alibaba планувалося провести за схемою, яка дозволила б засновникам та іншим ключовим акціонерам зберегти контроль за компанією.
Розміщення в Гонконзі не дозволяло використовувати двокласову структуру володіння акціями, яка широко поширена в США і яка дозволила б засновникам та іншим ключовим акціонерам зберегти достатні права голосу для управління компанією і після її виходу на відкритий ринок.
Інвестиційні банки оцінили Alibaba, засновану колишнім вчителем англійської мови Джеком Ма, в суму не менше в $128 млрд, що робить її третьою за величиною інтернет-компанією за ринковою капіталізацією після Google Inc і Amazon.com Inc.
Приблизна оцінка вартості Alibaba була проведена після того, як 12 лютого цього року китайський розробник відеоігор Giant Interactive оголосив про продаж своєї частки в онлайн-рітейлері приблизно за $199 млн. Продані тепер компанії Tiger Global акції Giant Interactive придбала в 2011 р. за $50 млн. У той час вартість Alibaba оцінювалася приблизно в $32 млрд.
Якщо частка Giant Interactive з моменту купівлі не змінилася, то вартість компанії, також як і проданої частки, повинна була збільшитися практично в чотири рази і становити $128 млрд.
Цього року опитані Reuters аналітики оцінювали вартість Alibaba в $140 млрд. За іншими оцінками, китайського гіганта оцінили в $128 млрд, у той час як ринкова капіталізація Amazon’а оцінюється в $171 млрд, а, приміром, у конкуруючої eBay – в $73 млрд. Передбачуваний розмір IPO оцінюється в $15 млрд. За даними інсайдерів банками-андеррайтерами IPO стануть Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, JPMorgan Chase і Morgan Stanley.
Фінансові філії Alibaba, які не є частиною групи, наприклад електронна платіжна система Alipay або електронна система накопичень Yu’E Bao, не будуть включені до IPO, повідомляє The Wall Street Journal.
За деякими оцінками, Alibaba є найбільшою в світі платформою електронної комерції. Оборот торгівлі сайтів, що належать компанії, перевищує обороти Amazon.com і eBay Inc. Проте виручка китайської компанії значно менша, ніж у її американських конкурентів. На китайському інтернет-ринку компанія Alibaba конкурує з Tencent Holdings і Baidu.
За період з липня по вересень дохід компанії становив $792 млн проти збитку у розмірі $246 млн роком раніше. Виручка компанії Alibaba становила $1,78 млрд, що на 51% вище торішнього результату.
Alibaba володіє інтернет-майданчиками Alibaba.com, а також отримує значну частку прибутку від онлайн-каталогу Taobao Marketplace і Tmall.com, а також від платіжної системи Alipay.
Аналітики відзначають, що акції Alibaba будуть популярні в США, оскільки інвестори схильні до вкладень у великі компанії, крім того, Alibaba домінує на китайському ринку електронної комерції, а той за своїми масштабами вже перевершує американський ринок.
Крім усього іншого, Alibaba нарощує темпи в реалізації плану підкорення Америки: наприкінці минулого року стало відомо, що китайський холдинг вклав близько $200 млн в прямого конкурента Amazon – компанію ShopRunner. Інвестиція, як вважають, розширить доступ Alibaba на американський ринок, що важливо напередодні IPO.
Минулого місяця стало відомо, що рітейлер готується розгорнути на території США інтернет-магазин. Прихід найбільшого китайського холдингу, що займається інтернет-бізнесом, мають намір здійснити через компанії Vendio і Auctiva, які входять до складу бізнес-групи Alibaba.com.
Проект отримає назву 11 Main і займатиметься торгівлею “цікавими і високоякісними товарами” від “ретельно відібраних постачальників”. В асортименті ресурсу в основному будуть фігурувати прикраси, техніка і модний одяг і взуття.
Від первинного розміщення акцій Alibaba виграє і другий технологічний гігант – компанія Yahoo!, яка володіє 24% китайського холдингу. IPO дозволить компанії Марісси Майєр почати продаж своєї частини, яка оцінюється в $37 млрд. Котирування Yahoo! на тлі новин про IPO Alibaba виросли на 1% до $37,6 за цінний папір.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас