Обама вийшов на дорогу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Обама вийшов на дорогу

Світ
1019
Барак Обама попросить $300 млрд у конгресу США на підтримку дорожнього будівництва. Справа в тому, що Фонд з розвитку шосейних доріг США вичерпає ресурси вже в серпні. Інший варіант – підняти податок на бензин, проте Білий дім вважає його політично небезпечним.
Президент США Барак Обама має намір просити конгрес про виділення $300 млрд на оновлення автомобільних доріг і залізниць країни, оскільки терміни програми їхнього фінансування закінчуються в 2014 році і про їх продовження ще не домовилися.
Завершення програм може означати втрату робочих місць для 700 тис. осіб.
«У той час, як компанії говорять, що готові збільшити кількість робочих місць в цьому році, наше завдання – допомогти їм у цьому і домовитися про продовження фінансування, – заявив американський президент (він виступав на вокзалі в місті Сент-Пол, штат Міннесота, цитата з Associated Press). – Суть у тому, що є робота, яку треба зробити, і люди, готові за неї взятися». За його словами, одне з основних завдань конгресу якраз і полягає в тому, щоб допомогти штатам і містам оплатити цю роботу. Особливо якщо мова йде про ремонт транспортних систем, енергосистем, ліній зв’язку та будь-якої іншої інфраструктури, яка допомагає розвитку торгівлі.
Без додаткового фінансування «транспортний обрив» настане в серпні-вересні 2014 року, заявив міністр транспорту США Ентоні Фокс, коли Фонд з розвитку шосейних доріг (Highway Trust Fund, HTF), який фінансує федеральні програми, вичерпає ресурси.
Традиційне джерело надходжень до фонду – податок на бензин (18,4 цента з галона) і дизельне паливо (24,4 цента з галона). Але ставка цих податків не піднімалася протягом останніх 20 років, на відміну від витрат на будівництво доріг.
Вперше дефіцитним бюджет фонду став в 2008 році. Після цього конгрес виділяв десятки мільярдів доларів на підтримку його фінансування, як правило, за рахунок скорочення інших статей бюджету.
І тепер президент пропонує взяти гроші, перерозподіливши надходження від корпоративних податків. Наступного тижня він має намір направити в конгрес відповідний законопроект.
Всього фонду для підтримки поточного рівня витрат необхідно близько $100 млрд протягом наступних шести років. Як повідомив у середу голова бюджетного комітету палати представників Девід Кемп, корпоративні податки можуть забезпечити $126,5 млрд, але за вісім років. Однак для масштабних проектів на кшталт реконструкції та ремонту доріг цих грошей недостатньо.
Вихід, який політичні опоненти і навіть асоціація автомобілістів не раз пропонували Обамі, – підвищення ставки податків на паливо.
Підвищення паливних зборів, за словами Кетлін Бауер, віце-президента зі зв’язків з громадськістю асоціації автомобілістів ААА, це найбільш «життєздатний, відповідальний і швидкодіючий» спосіб вирішення проблеми.
Але ані Білий дім, ані конгрес не готові на такий небезпечний з політичної точки зору крок.
«Президент має намір просити у конгресу $300 млрд всього через кілька днів після того, як Пентагон оголосив про скорочення фінансування армії і військових програм», – пише Foxnews.com.
Голова міністерства оборони США Чак Хейгел розповів, що через скорочення фінансування кількість військовослужбовців планується зменшити з нинішніх 520 тис. до 440-450 тис. осіб, що буде відповідати чисельності американських військових до початку Другої світової війни.
«Президент Обама вже обіцяв, що пакет заходів на $830 млрд забезпечить приплив грошей в інфраструктурні проекти, – нагадує республіканець Йохан Вілкокс. – І якщо президент з першого разу не зумів вирішити наші економічні проблеми, то чому ми повинні знову давати йому карт-бланш».
Катерина Меремінська
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас