Один з українських автозаводів за крок від банкрутства — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Один з українських автозаводів за крок від банкрутства

Фондовий ринок
3373
Херсонський автозавод “Віпос” бізнесмена Віктора Постельнікова за крок від банкрутства. 20 лютого відбудеться підготовче засідання суду, який вирішить, чи варто розпочинати відповідну процедуру, сказано в постанові Господарського суду Херсонської області, розміщеному в Єдиному держреєстрі судових рішень. Ініціатором банкрутства виступив регіональний підрозділ податкової інспекції в Херсоні.
Автомобільний завод «Віпос» входить до складу групи Vipos, яка об’єднує імпортерів і дилерів автомобільних брендів Lamborghini, Brilliance, Soueast, Haima, Bentley, Spyker, Ferrary, Audi та ін., компанію «Віпос Ейр» (представника вертолітної техніки MD Helicopters) і аеродром для бізнес-авіації «Долина».
Історія підприємства
На побудованому в 2007 р. заводі випускали автомобілі марки Audi методом великовузлового складання. У 2009 р. почали виробництво машини під власним брендом Ostcar, але того ж року підприємство зупинилося. Його потужність становить 45 тис. одиниць на рік.
Зі слів Постельнікова, за час роботи підприємства було зібрано всього 190 транспортних засобів. За словами співрозмовника, роботу «Віпоса» довелося призупинити через конфлікт з Державною митною службою (зараз Міністерство доходів і зборів. – «Капітал»), яка вимагала оплачувати митні збори за ввезені машинокомлекти для подальшого збирання за ставками готових машин. Відповідно до митного тарифу, для машинокомплектів ставка імпортного мита становить 0%, а для зібраних автомобілів – 10%. Крім того, на долю підприємства негативно вплинуло падіння українського автомобільного ринку в чотири рази порівняно з 2008 р., додає Віктор Постельников.
Причини конфлікту
У постанові суду зазначено, що завод має борг, що «перевищує триста мінімальних розмірів заробітної плати (близько 350 360 тис. грн. – «Капітал»)». Віктор Постельников розповів, що минулого року на сесії міськради Херсона було прийнято рішення про підвищення ставки податку за землю в чотири рази, в результаті чого утворилася заборгованість трохи більше 300 тис. грн. «Ми шукаємо шляхи дотування заводу», – зазначив він, уточнивши, що витрати на його утримання «божевільні». Старший партнер адвокатської компанії «Кравець та Партнери» Ростислав Кравець говорить, що відповідно до українського законодавства така сума боргу дозволяє визнати підприємство банкрутом.
Автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство на цю посаду відібраний Сергій Дяченко. У розмові з «Капіталом» він вперше дізнався про те, що може бути призначений арбітражним керуючим: «Я про це нічого не знаю… сюрприз». Відповідно він відмовився прокоментувати постанову суду, пославшись на те, що не знайомий з деталями процесу. Коментар ГУ Міндоходів в Херсонській області «Капіталу» не надали.
Вільного місця немає
Ростислав Кравець нагадує: результатом процедури банкрутства не буде обов’язково ліквідація підприємства. Є також можливість санації, що дозволить вижити заводу і в майбутньому знову запрацювати. Віктор Постельніков сказав, що плани відновити роботу заводу є, відмовившись від більш конкретних коментарів. Але зараз немає економічного сенсу відкривати в Україні нові підприємства з виробництва автомобілів, оскільки автозаводи, що працюють і виробничі потужності яких сягають 380 400 тис. автомобілів на рік, завантажені тільки на 11-12%, вважає старший аналітик інвестиційної компанії «АРТ Капітал» Олексій Андрейченко. «Варто було відкривати нові підприємства в 2008 р., коли працюючі заводи були завантажені на 100%, але не зараз», – пояснює він.
Відновити автогалузь і дати можливість для розвитку нових гравців завдяки введеним в минулому році спецмитам не вийде, адже ці заходи повинні захистити вже працюючих автовиробників, а не створювати умови для підвищення інвестпривабливості, вважає директор департаменту маркетингу і промислово-економічного аналізу асоціації «Укравтопром» Георгій Овсянніков. За його словами, введені мита на імпорт і утилізаційний збір допомогли вітчизняним виробникам збільшити частку на автомобільному ринку з 12% у квітні до 32% у грудні 2013 р.
Дмитро Уляницький
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас