Авіакомпанії йдуть з ринку внутрішніх перевезень. Їм невигідно експлуатувати парки літаків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авіакомпанії йдуть з ринку внутрішніх перевезень. Їм невигідно експлуатувати парки літаків

Фондовий ринок
1262
Авіакомпанії одна за одною відмовляються від польотів по Україні. У 2013 р. внутрішні регулярні рейси припинили шість перевізників, повідомив «Капіталу» перший заступник міністра інфраструктури Костянтин Єфименко. Серед них – «Хорс», «Південні авіалінії», «Центр ділової авіації», Wizz Air Ukraine, Air Onix, а також скандально відомий «АероСвіт». «Крім того, авіакомпанія «Дніпроавіа» зупинила виконання внутрішніх польотів кількома маршрутами, зокрема, з аеропорту «Бориспіль» до Львова, Одеси, Сімферополя і Харкова», – додав Єфименко. Замість вибулих гравців на внутрішні рейси вийшов тільки один – YanAir, сказано в повідомленні Мінінфраструктури. Також розширив географію польотів по країні «ЮТейр-Україна».
Причини різні, підсумок один
Авіакомпанії йшли з ринку з різних причин. Після аварії літака в лютому минулого року Державна авіаційна служба призупинила роботу оператора «Південні авіалінії». Air Onix, як уже писав «Капітал», експлуатував старий флот, що пов’язане з великими витратами на технічне обслуговування.
У підсумку перевізник заборгував хендлінговим службам, лізингодавцям і своїм співробітникам. Наприкінці грудня 2013 р. Мінінфраструктури та Державіаслужба призупинили дію сертифіката експлуатанта авіакомпанії.
Компанія «Центр ділової авіації» здійснювала основні польоти за маршрутом Київ – Ужгород. Зі слів експерта авіаринку В’ячеслава Коновалова, цей напрямок не користувався особливою популярністю, і літаки завантажувалися максимум на 10 15 місць, що явно було недостатньо для покриття витрат на здійснення рейсів. Wizz Air Ukraine і «Хорс» пішли з напряму Київ – Сімферополь через високу конкуренцію, зазначає Коновалов.
Слід враховувати і те, що авіаквитки на внутрішньоукраїнські маршрути дорожчі, ніж на альтернативні види транспорту, звертає увагу комерційний директор аеропорту «Львів» В’ячеслав Чеглатонєв.
Користь регіонів
За даними Мінінфраструктури, в 2013 р. було перевезено 2,4 млн осіб, що на 7,5% нижче показників 2012 року.Одна з причин падіння обсягів перевезень – догляд авіакомпаній. Свою роль також зіграв і перерозподіл трансферного пасажиропотоку, пояснює Костянтин Єфименко. Раніше «АероСвіт» збирав пасажирів з регіонів під міжнародні рейси в «Борисполі». Але після січня 2013 р., коли компанія припинила польоти, пасажири з регіонів стали частіше літати безпосередньо за кордон з місцевих аеропортів.
Прогнози
Падіння пасажиропотоку на внутрішньоукраїнських напрямках продовжиться в поточному році, вважає експерт авіаринку, член спостережної ради «Української логістичної асоціації» Артур Винюков-Прощенко. За його словами, в парку більшості працюючих на українському ринку авіакомпаній знаходяться літаки, розраховані на польоти протяжністю від 2,5 тис. км, що перевищує відстань між будь-якими українськими містами. «Використовувати такі борти для польотів меншою дальністю економічно неефективно. Крім того, кількість крісел в таких літаках перевищує потенційний попит», – додав експерт. З ним погодився генеральний директор компанії «Майстер-Авіа» (управляє аеропортом «Жуляни») Олексій Яковець. Зокрема, за його словами, авіакомпанія «Хорс» оперує літаками MD-82 і MD-83 з пасажиромісткістю 160-180 осіб. Ці судна економічно неефективно залучати для польотів всередині країни.
Збільшення внутрішнього пасажиропотоку можливе в разі скасування ПДВ на авіаквитки на внутрішніх рейсах (на міжнародних ПДВ не стягується. – «Капітал»), а також зниження аеропортових зборів і цін на послуги хендлінгових служб, впевнений В’ячеслав Коновалов. Нагадаємо, колишній віце-прем’єр Борис Колесніков заявляв про необхідність скасування ПДВ ще в кінці 2012 р.
Авіакомпанії йдуть з ринку внутрішніх перевезень. Їм невигідно експлуатувати парки літаків
Дмитро Уляницький
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас