Європейці перелетіли американців — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Європейці перелетіли американців

Світ
295
Європейський авіабудівник Airbus в 2013 році зібрав замовлень на рекордну кількість літаків. Це дозволило йому перегнати свого основного конкурента зі Сполучених Штатів – компанію Boeing. Проте говорити про лідерство європейців зарано, вважають експерти.
Авіабудівник Airbus SAS повідомив про те, що в 2013 році йому вдалося зібрати рекордну для індустрії кількість замовлень на літаки – 1619. Їх загальна вартість становить $240,5 млрд. Таким чином, європейській компанії вдалося обігнати за цим показником свого головного північноамериканського конкурента – авіавиробника The Boeing Company. Останній зміг отримати в минулому році замовлення на 1531 авіалайнер. «Чистих» замовлень, тобто з урахуванням відмов, у Airbus також було більше: 1503 проти 1355.
Європейці повинні будуть поставити 93 покупцям, в тому числі 15 новим, 377 вузькофюзеляжних літаків A320ceo і 876 – A320neo, а також широкофюзеляжні машини: 77 A330, 239 A350 XWB і 50 A380.
Багато в чому перемога Airbus була пов’язана з тим, що компанії вдалося отримати твердий контракт на поставку японській авіакомпанії Japan Airlines (JAL) партії з 31 широкофюзеляжного літака Airbus A350.
Таким чином, до сумарного портфелю замовлень Airbus входить 5559 машин, що дорівнює $809 млрд за каталожною вартістю лайнерів. Авіавиробник забезпечив себе вісьмома роками виробництва. Це дозволило йому найняти в 2013 році близько 3 тис. осіб. Загальний портфель Boeing відстає від показника європейців на 479 літаків.
«Однак говорити про лідерство Airbus було б не зовсім коректно, компанії йдуть паралельно», – зазначає головний редактор порталу Avia.ru Роман Гусаров. «Про поразку американської компанії говорити ще рано, йде конкурентне суперництво, і воно триватиме ще дуже довго», – погоджується генеральний директор консалтингової компанії Infomost Борис Рибак.
Наприклад, за поставленими літаками лідерство поки що зберігає компанія із США.
У 2013 році Boeing було поставлено 648 машин, тоді як Airbus – лише 626.
Клієнти отримали від американського виробника 440 вузькофюзеляжних і 208 широкофюзеляжних літаків: 440 B-737NG, 24 B-747, 21 B-767, 98 B-777 і 65 B-787. Європейці поставили 493 широкофюзеляжних літака сімейства A320 і вузькофюзеляжні 108 A330, 25 A380.
Європейському авіабудівнику вже 12 років вдається збільшувати поставки машин. «Коли сучасне літакобудування лише розвивалося, в 1972 році три американські компанії на чолі з Boeing контролювали 97% світового ринку. Airbus, почавши практично з нуля, зумів відтягнути на себе половину ринку. Як більш молода і агресивна компанія, Airbus прагнула наздогнати і перегнати конкурентів, тому на сьогодні у неї більш сучасні заводи і технології, ніж у Boeing», – говорить Рибак.
Однак, незважаючи на це, в короткостроковій перспективі компанії продовжать йти врівень, і причиною цьому стануть виробничі потужності двох головних конкурентів в авіабудуванні.
«Кількість замовлень не відіб’ється на фактичному виробництві літаків – тут все впирається у виробничі потужності. Вони у Airbus і у Boeing приблизно однакові, але компанії повністю законтрактовані на найближчі п’ять років, тож за фактом вони побудують стільки літаків, скільки їм дозволять їхні можливості», – пояснює Гусаров.
«Ми не зможемо підтримувати той самий рівень замовлень. Але те, що ми робимо, – продовжуємо нарощувати виробництво», – зазначив Джон Ліхі, керівник відділу продажів європейського виробника.
Ілья Ільїн, Олексій Топалов
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас